• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • LitenBlomma
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-03-01 13:26:45 följande:
    Jösses, här är det snöstorm så man knappt kan se upp när man är ute och svinkallt fast det bara är 1 minusgrad..tänk vilken skillnad på väder det kan vara
    Oj!! Har ni fortfarande skitväder? Ta med dig barnen och kom hit vettja
    Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
  • sthlmfilur
    Agamemnon skrev 2010-03-01 13:58:28 följande:
    Samma här, pest och pina! sthlmfilur: Kram! Hoppas att ni snart kan kommunicera om såna viktiga saker iaf! Movie: Jag tror att du kan ha fått min snornäsa - jag mår iaf mycket bättre! Inte alls lika täppt som jag har varit, t.o.m. mina smaklökar är tillbaka så i morgon SKA jag ha ett glas vin till Desperate Housewives! Kankse t.o.m. två. Att vara tvungen att dela rum när man är 15 är naturligtvis inte så kul, det hoppas jag iaf inte blir fallet här, men när de är så små hoppas jag att det ska gå bra. Det gemensamma rummet ska som sagt bara vara sovrum och sen fördelar vi lite lekhörnor i huset. Fast innan det blir aktuellt dröjer det ju ett bra tag - vi har ju inte ens plussat.
    jo men svårt när han inte vill föra en dialog med mig.. det ända han behöver föra en dialog med är när det handlar om barnen
    Emiliya 080304 & Imran 090214 ljust-morkt.blogspot.com
  • Agamemnon
    sthlmfilur skrev 2010-03-01 14:13:07 följande:
    jo men svårt när han inte vill föra en dialog med mig.. det ända han behöver föra en dialog med är när det handlar om barnen
    Förhoppningsvis blir det bättre när han har landat lite i den nya situationen. Kunde Försäkringskassan inte tipsa dig om vad du kan göra om han fortsätter att sätta sig på tvären? Ni kan ju inte bli utan bostadsbidrag... Kan de kräva honom att betala istället eller något sånt?
  • LitenBlomma

Mitt ex vägrade att skriva på papper när jag och Ludde skulle flytta från Trollbacke vägen X till Trollbackevägen X. Så löjligt! {#lang_emotions_yell} Jag blev utan bostadsbidrag tills de hade tvångsöverflyttat honom till nya adressen genom en utredning.

Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
  • sthlmfilur
    Agamemnon skrev 2010-03-01 14:18:13 följande:
    Förhoppningsvis blir det bättre när han har landat lite i den nya situationen. Kunde Försäkringskassan inte tipsa dig om vad du kan göra om han fortsätter att sätta sig på tvären? Ni kan ju inte bli utan bostadsbidrag... Kan de kräva honom att betala istället eller något sånt?
    nej det sa bara att jag måste få honom att samarbeta eller gå genom familjerätten.. det har dragit in bostadsbidraget tills vidare..
    och nu vet jag inte hur jag ska hålla mig lugn när han kommer hit ikväll men ja måste ju pga barnen
  • Leos och Vincents mamma
    LitenBlomma skrev 2010-03-01 13:59:33 följande:
    Oj!! Har ni fortfarande skitväder? Ta med dig barnen och kom hit vettja
    Ja, det skulle jag gärna göra! Kan ju inte vara så himla långt Är väl ca 20 mil kanske från oss..
    Vi hade ganska bra väder i helgen, det började töa och det var sol, men så kom den här skiten tillbaka igen. Ska tydligen vara kallt i några dagar nu, sen ska tydligen våren komma på riktigt här om nån vecka.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Agamemnon
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-03-01 14:56:05 följande:
    Ja, det skulle jag gärna göra! Kan ju inte vara så himla långt Är väl ca 20 mil kanske från oss.. Vi hade ganska bra väder i helgen, det började töa och det var sol, men så kom den här skiten tillbaka igen. Ska tydligen vara kallt i några dagar nu, sen ska tydligen våren komma på riktigt här om nån vecka.
    Vi har det likadant. I förrgår jublade vi när solen sken och det töade överallt och nu har det snöat rejält sen igår kväll igen! Minst 1 dm nysnö PÅ allt det gamla (gula ). Hoppas du har rätt och våren kommer om en vecka. Om inte annat vore det bra för makens humör...
    LitenBlomma skrev 2010-03-01 14:27:31 följande:
    Mitt ex vägrade att skriva på papper när jag och Ludde skulle flytta från Trollbacke vägen X till Trollbackevägen X. Så löjligt!  Jag blev utan bostadsbidrag tills de hade tvångsöverflyttat honom till nya adressen genom en utredning.
    Att det ska behöva bli så är ju bara så onödigt!
    sthlmfilur skrev 2010-03-01 14:28:02 följande:
    nej det sa bara att jag måste få honom att samarbeta eller gå genom familjerätten.. det har dragit in bostadsbidraget tills vidare.. och nu vet jag inte hur jag ska hålla mig lugn när han kommer hit ikväll men ja måste ju pga barnen
    Försök med djupa andetag och räkna till 10 (eller 100). Jag vet att det är lättare sagt än gjort men om du "retar upp" honom mer kommer han antagligen bara att stoppa fler käppar i hjulen...
  • Agamemnon

Nu har vi beställt en födelsedagstårta från ett nyöppnat konditori här i hålan, det ska bli spännande. Gräddtårta med Nalle Puh-oblat blev det. Perfekt!

• Bobbenn

Här har det regnat i 3 dagar och i natt började det snöa igen! STOR IDÉ!! BLÄÄ vill ha vår!

Vad vore jag utan dina andetag 080322 ♥
  • sthlmfilur
    LitenBlomma skrev 2010-03-01 14:27:31 följande:
    Mitt ex vägrade att skriva på papper när jag och Ludde skulle flytta från Trollbacke vägen X till Trollbackevägen X. Så löjligt!  Jag blev utan bostadsbidrag tills de hade tvångsöverflyttat honom till nya adressen genom en utredning.
    det är så sjukt..
    Agamemnon skrev 2010-03-01 15:52:01 följande:
    Försök med djupa andetag och räkna till 10 (eller 100). Jag vet att det är lättare sagt än gjort men om du "retar upp" honom mer kommer han antagligen bara att stoppa fler käppar i hjulen...
    det gick inte så bra.. jag var rätt lugn i allafall.. jag orkar inte skriva här vad som hände eller inte hände ni ser lite i bloggen
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9