• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • LitenBlomma
    Agamemnon skrev 2010-03-01 08:15:58 följande:
    Härligt att få sova! Jag har också sparat bloggen. Vår natt var inte bra, Olivia har nämligen gått och blivit toksnorig. Nu är det bättre igen men inatt så bara snörvlade och snurrade hon...
    Uscha, jobbigt Då blir det inget dagis för henne?
    Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
  • LitenBlomma
    sthlmfilur skrev 2010-02-28 20:42:35 följande:
    hej!!idag så fick jag 1½ timmes sömn när barnen sov vid lunch har svårt att sova på nätterna efter allt som har hänt..förresten startade jag en ny blogg.. vet ju att det var några här som följde den förra...ljust-morkt.blogspot.com
    Sparar
  • LitenBlomma
    Movieprincess skrev 2010-02-28 19:20:58 följande:
    Idag var vi på stan och shoppade lite bebiskläder och lite till Liam som han ska få när han fyller. Åt lunch på Jensens och jag unnade faktiskt mej glass som eftrerätt. det var sååå gott och mitt blodsocker höll sig där det skulle så dtta var en bra dag! Har haft väldiga sd hela dagen så vi gick inte fort kan jag lova!! Kändes nästan som om hon var på väg ut...gjorde ont ända ut i ryggen och ner i benen....hmm hoppas hon stannar till efter Liams födelsedag iaf för nu har jag inte tid Hmm jag tycker inte Liam kostar särskilt mycket...det blir ju lite vad man gör det till... vi får se vad jag säger när jag har 2. Det är klart att det kostar ju med vagn, bilstol osv men vardagskostnaderna tycker inte jag har blivit större
    Nästa månad är Din månad!! Inte långt kvar nu! {#lang_emotions_cheers}
  • Leos och Vincents mamma
    LitenBlomma skrev 2010-03-01 08:51:19 följande:
    Vi har ju redan hus och en minibuss (+en  V40), 2 bilstolar, en tvillingvagn och en singelvagn, maaaassa kläder, leksaker och alla bra att ha pryttlar till bebistiden (andningslarm, elektrisk bröstpump, barnvakt, babygym, skötbord, 2 spjälsängar, babysitter u name it....)
    Jo, fast nu tänkte jag mest generellt och alla har inte så mycket saker som ni
    Vi bor ex i en fyra, så får vi ett barn till så måste vi flytta. Vi måste byta bil (går visserligen att ha ett barn till där i, men känns trångt). Det är just därför som min sambo är lite tveksam till ett barn till, han tänker på det praktiska. Annars vill han oxå ha ett barn till. Så jag hoppas jag kan övertala honom.

Allt det andra har vi med, MASSOR med kläder, spjälsäng, bilstolar, skötbord, ja allt det där..
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Agamemnon
    LitenBlomma skrev 2010-03-01 08:53:40 följande:
    Uscha, jobbigt Då blir det inget dagis för henne?
    Jodå, hon verkade ha drabbats av nattsnor men nu på morgonen var det ok igen. Snor och lite hosta "stör de sig" inte på här så hon fick allt gå.
    LitenBlomma skrev 2010-03-01 08:55:52 följande:
    Nästa månad är Din månad!! Inte långt kvar nu!
    Jaaaa, Movieprincess! Slutspurt nu ju!
    För oss går gränsen vid ett barn till. Om vi skulle få för oss att få en trea (vilket inte kommer att hända) skulle vi vara tvungna att flytta och även en större bil vore nödvändigt. Även med en tvåa måste vi antagligen flytta någon gång eftersom de nog inte vill dela rum hur länge som helst men några år till skulle det ju funka. Hoppas jag.
  • LitenBlomma

Agamemnon: Meja är likadan, hon kraxar innifrån sitt rum på morgonen men efter frukosten är hon som vanlig igen.
    Hon ska få en liten säng när hon fyller år, vi är väl nästan sist med att byta?? Hennes farfar ville gärna köpa det och inte oss emot Jag fick välja själv och tog en vit, lite gammeldags från Babyproffsen.
    http://www.babyproffsen.se/produkt/visa/134:Troll_juniorsaeng_Monika

• Agamemnon
    LitenBlomma skrev 2010-03-01 09:41:40 följande:
    Agamemnon: Meja är likadan, hon kraxar innifrån sitt rum på morgonen men efter frukosten är hon som vanlig igen. Hon ska få en liten säng när hon fyller år, vi är väl nästan sist med att byta?? Hennes farfar ville gärna köpa det och inte oss emot Jag fick välja själv och tog en vit, lite gammeldags från Babyproffsen. www.babyproffsen.se/produkt/visa/134:Troll_juniorsaeng_Monika
    Då är det ju bara att tacka och ta emot. Den var jättesöt!
    Vår skruttunge har slitat av den fina prinsessan och den fina piraten som jag hade dekorerat hennes säng med... Får väl bulta fast dem eller något...
  • Leos och Vincents mamma

Åh, vad jag är glad nu! Jag ringde till ett boendestöd för psykiskt funktionshindrade i fredags och frågade om de behöve semestervikarier, de sa då att jag skulle skicka in papper och det gjorde jag och nu ringde de och sa att de ville att jag skulle komma på intervju på torsdag..JIPPI! Ett steg i rätt riktning iaf!

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • SchumiFerrari
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-03-01 09:26:30 följande:
    Jo, fast nu tänkte jag mest generellt och alla har inte så mycket saker som ni Vi bor ex i en fyra, så får vi ett barn till så måste vi flytta. Vi måste byta bil (går visserligen att ha ett barn till där i, men känns trångt). Det är just därför som min sambo är lite tveksam till ett barn till, han tänker på det praktiska. Annars vill han oxå ha ett barn till. Så jag hoppas jag kan övertala honom.Allt det andra har vi med, MASSOR med kläder, spjälsäng, bilstolar, skötbord, ja allt det där..
    Det mesta går att köpa på second hand, låna, blocket och Tradera,Man behöver inte ha allt nytt.. .

Jag kan tänka mig en trea och troligtvis kan min man det oxå. Visst ny bil måste vi ha eller det går nog iaf med vår bil kom jag på.. Flytta.. Jo men kan bo kvar länge då de kan dela rum ganska så länge (vi har en 4:a) så pengar ser jag inte som det största hindret utan orken...
    Muppen mars-08 Smurfen aug-09
  • Agamemnon
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-03-01 09:50:04 följande:
    Åh, vad jag är glad nu! Jag ringde till ett boendestöd för psykiskt funktionshindrade i fredags och frågade om de behöve semestervikarier, de sa då att jag skulle skicka in papper och det gjorde jag och nu ringde de och sa att de ville att jag skulle komma på intervju på torsdag..JIPPI! Ett steg i rätt riktning iaf!
    Jättekul!! Hoppas det blir något!
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9