• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • Movieprincess

Här hade vi också tö och vårförhoppningar i helgen men jag tror vi har fått samma storm som LoVm, började snöa och blåsa redan igår kväll och det har inte slutat än!!

♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥bebis i magen♥
  • Agamemnon

Mäh, jag får spunk, Olivia somnade nyss... Trots att hon bara slumrade i en halvtimme idag på dagis höll hon låda till efter kl. 21. Det har varit så i snart en vecka nu så jag tror vi får se över den där middagsvilan och så ska vi nog ändra lite på nattningsrutinerna.

• Leos och Vincents mamma
    Agamemnon skrev 2010-03-01 21:23:28 följande:
    Mäh, jag får spunk, Olivia somnade nyss... Trots att hon bara slumrade i en halvtimme idag på dagis höll hon låda till efter kl. 21. Det har varit så i snart en vecka nu så jag tror vi får se över den där middagsvilan och så ska vi nog ändra lite på nattningsrutinerna.
    Usch då. Vincent kan lära Oliva att somna tidigt på kvällen så kan Oliva lära Vincent att sova på morgonen Fast nu verkar det iofs som det har blivit bättre, nu sover han iaf till 6.30-7 på morgonen.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Agamemnon
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-03-01 21:51:25 följande:
    Usch då. Vincent kan lära Oliva att somna tidigt på kvällen så kan Oliva lära Vincent att sova på morgonen Fast nu verkar det iofs som det har blivit bättre, nu sover han iaf till 6.30-7 på morgonen.
    Ja, vi får ha utbildningscamp.
    I två år har det inte varit något problem att få henne att somna (att hon sen inte sover hela nätter är en annan sak ) men nu vet jag inte vad hon har fått för sig. Hon är trött men försöker liksom dölja det. Hon hoppar ur sängen, plockar fram en massa leksaker, jagar katterna,... Och sen min man som egentligen ska natta henne men är konsekvent som en hink med vatten...
  • Leos och Vincents mamma
    sthlmfilur skrev 2010-03-02 08:39:02 följande:
    här har jag barn som somnar tidigt på kvällarna mellan 18.30-19.00 och sover till mellan 6.30-7.00
    Precis som mina barn då Fast Leo skulle säkert kunna sova längre om det inte vore för att han hade en lillebror som väckte honom varje morgon genom att väsnas så mycket
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Agamemnon

I vanliga fall somnar Olivia (eller Liva som hon kallar sig själv) kl. 20 och sen sover hon till kl. 7:30-8. Helt ok, även om det inte gjorde något om hon ville somna en halvtimme tidigare.

Idag ringde telefonen kl. 7:05! Hade det inte varit rörkillen som ville komma och fixa vårt varmvatten hade jag nog blivit en aning förbannad. Så var det bara att skutta ur sängen. Nu har vi iaf både varmvatten och vattentryck!
  • LitenBlomma
    Agamemnon skrev 2010-03-02 09:25:18 följande:
    Förresten: solen skiner!
    Japp {#lang_emotions_sunny} Hääärligt väder!!
    Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9