Lemis skrev 2011-02-04 18:59:44 följande:
Hej tjejer!
Testade mig idag på morgonen, men det visade ej gravid.
jag köpte ett cb digital test. Blev lite förvånad eftersom brösten ömma lite och är fylligare, men absolut inte jätte stora som många beskriver att dom blir när man är gravid och tyvärr kan jag inte komma ihåg om jag hade stora när jag väntade min son.
Det som gör mig bekymmrad är att BIM skulle kommit den 2 feb, men jag hade äl den 21 januari, så jag vet inte om min mens kommer lite senare då eftersom äl var så sen mig.
Blir skogstokig. Jag har köpt två nya test vanliga med streck och kontrillfönster från cb så jag får testa mer senare.
Men om man får x, visar det alltid ett plus på gravtest då? är så rädd att jag har fått ett x igen och att det är därför mensen inte kommer.
Om du hade äl den 21:a så tror jag din mens kommer senare än det du trodde.... lutealfasen brukar ju vara hyffsat lika varje månad för varje individ. Sen kan det skilja mot hur andra har.
Min lutealfas är alltid 14 dagar, utan undantag. (från det att jag får utslag på ältestet går det 14 dagar, så i själva verket är den kanske 12-13 dagar om man räknar från ägglossningen.)
Jag förstår att du är rädd för nytt utomkveds, jag tror det är nått man alltid bär med sig. Jag fick behålla min äggledare så jag har ju nojjat en del om att den kan vara ärrig eller skadad... man har aldrig kollat det dock.
Fick mitt konstaterat i februari förra året... sen hade jag två tidiga missfall i augusti och september. Fick svaga plus som aldrig riktigt blev starkare sen kom mensen.
Nu plussade jag STARK för ett par dar sen till min stora förvåning. Hoppas det går vägen denna gången!