-
Han sa att det är vanligare att kvinnor efter 30 släpper fler ägg, tydligen naturens sätt att "öka chanserna" när fertiliteten sjunker..hah!Chicky01 skrev 2011-10-23 10:51:52 följande:MCT79? Hur spelar åldern in i risken/ chansen för flerbörd? Antar att du är 79:a? Är själv 77:a... Ju äldre desto högre chans? Sen läste jag att var 10:e pergograviditet är flerbörd medan motsvarande statistik för "normalgraviditet" bara är 1 av 100 graviditeter. Hur som helst, grattis igen till ditt maginnehåll! ;)
-
Jag har plussat 5 ggr efter mitt x. Det har aldrig suttit i äggledaren igen....
-
Näe det såg jag inte.. jag har precis börjat känna mina lite mera.... går in i v 24 i morgon.. men det kan gå flera dagar när jag inte känner något alls...Mmmbop skrev 2011-10-31 19:18:38 följande:Vet inte om du såg mitt inlägg i en annan tråd, men känner du också av dina små väldigt olika i olika perioder. Verkar vara helt ensam om att ha en lite en som helt plötsligt knappt ger en rörelse ifrån sig efter att ha levt om en del flera veckor... Nu är hon igång igen, men jag höll på att få hjärtsnörp i förra veckan när hon var skitlugn typ fem dagar i sträck...
Blir orolig... har min doppler som jag lyssnat med då.. lugnar för stunden... -
Den är onekligen skön att ha när man nojjar! :)Mmmbop skrev 2011-10-31 19:52:14 följande:Jo, lånade ut min doppler till en gravid kompis... Måste nog hämta hem den igen om hon skulle få för sig att göra så igen...
-
Grattis Babys!
Jag fick göra i 6+3 med första grav efter X (såg foster+hjärta) tyvärr gick det inte vägen den gången.
Nu andra gången såg vi stor hinnsäck 5+1 och sedan TVÅ foster med hjärtslag i 6+3!
Ring redan nu, det kan vara väntetid för VUL!
-
Jag får också alltid två streck under hela cykeln som MmmBop... det är som hon skriver att teststräcket ska vara lika stark eller starkare än kontrollstecket för äl.Ella Jade skrev 2011-11-24 11:22:51 följande:Ahh :) efter hur många försök plussade du?
Okej! Trodde ett svagt betydde nått iaf, men okej, då fortsätter jag testa, men gör det efter mensen som bör komma om ca 2 veckor. För vill vänta ut en mens innan vi börjar försöka.
FAST... i januari i år fick jag aldrig utslag på stickorna... sökte hjälp och fick pergotime... väntade in mens som aldrig kom.... PLUS! Så ibland är stegringen väldigt kort eller så får man inte maxutslag.. men du kan ändå ha ägglossning..=) -
Jag kommer ihåg dig Mika.. läser här inne men skriver inte massor.. jag som acinna är väl ett exempel hur att det kan gå vägen till slut... =)
Tråkigt med distansförhållandet... sånt suger... gjorde det själv i ett års tid..
-
Blä vad trist!kanske 4a skrev 2011-12-06 19:01:50 följande:Nähäpp, då blir det inget den här månaden heller :( Jag har fått min sons bacill. Hosta, feber och värk i hela kroppen. Han hade det en hel vecka så vi lär ju missa äl :( inte postivit på testet idag heller men det måste handla om dagar bara. Blä!
Måste bara berätta om en tjej i en annan tråd. Jag behöver inte gå in på detaljer om varför de inte kunde ha sex runt äl just den månaden men båda ville försöka.
Så han runkade och sen sprutade de in det med en sån plastspruta man kan få till småbarn för flytande medicin på apoteket.... plussade. ;)
Roligast var nästan när hon skulle till apoteket för att hämta en spruta och de försökte ge henne en sån medicinsked istället...haha! -
Jag var några ggr hos en gyn i Sigtuna (en bit från sthlm stad dock) som jag upplevde som väldigt generös med läkemedel (skrev ju ut pergo till mig bla efter att min äl började hoppa över vissa månader efter alla missfall).Mika1980 skrev 2011-12-11 11:26:54 följande:Hej tjejer, nu har jag tagit det tuffa beslutet att avsluta mitt förhållande. Det har blivit mkt gråt och jag kommer sörja ett bra tag, känslorna finns kvar men vi kan inte fortsätta som det ser ut nu. Hon sa till mig att jag borde satsa på att bli gravid nu, hon vet hur viktigt det är för mig trots att jag till viss del har försökt dölja min längtan.
Så - nu tänker jag ta upp planerna igen. Först och främst måste jag ordna med remisser till ultraljud (vul) så att jag inför insemination kan se att ägget släpps från rätt äggstock. Vänster äggledare är ju borta. Är det någon som har tips på en välvillig (och singelvänlig) gynekolog i Sthlm? Jag har gått till en privat gyn som har hjälpt mig förut, men jag känner mig lite illa till mods med honom av någon anledning. Vet att Mama Mia är bra men de har så långa väntetider..
Sedan måste jag kanske fundera över att göra ivf framöver, och då är det verkligen nödvändigt med en bra läkarkontakt, så att man kan få recept översatta.
Hur han ställer sig till singlar har jag däremot ingen aning om alls. Ring och kolla? Det gick FORT att få tid de gånger jag ringde iaf. Aldrig mer än 1 vecka.
Stefan Hammarbäck heter han. Sigtuna Gyn -
Hade mitt X inte blivit ett X utan gått vägen hade jag haft en 15 månaders nu...
Hade något av mina efterföljande missfall gått vägen hade jag haft en 8 månaders, 7 månaders eller en 2 månaders bebis nu....
Istället är jag gravid i 30+3... jag tror det är naturligt att såna där tankar kommer upp.. men de leder inte till något bra alls. Jag har jobbat hårt med mina.
Hade någon av de andra gångerna gått vägen hade jag inte haft tvillingarna i magen nu... klart man undrar vad och hur de andra hade blivit... men jag gör bara mig själv illa genom att gräva ner mig i de tankarna.
Plussen kommer, fast man aldrig trodde de skulle göra det....