tusa skrev 2012-04-11 09:38:53 följande:
Tack alla underbara, modiga och starka tjejer för allt stöd, hopp, tankar och kramar
Jag har blivit väl omhändertagen här från mitt pågående X och jag vill att ni ska veta att även om vi inte känner varann väl så har ni alla gjort en skillnad för mig och från botten av mitt hjärta önskar jag alla er all lycka!
Jag hade ju inte bara tagit bort högra, nu i jan. men hade ju X i vänstra också för många år sen. Risken att den skulle vara för skadad var överhängande och verklig.
Nu har jag fått ett svartvitt besked om att det är så. Det är inte bara totalstopp i ingången till äggl, så inga ägg kommer in, det finns åxå en förträngning på mitten där kontrasten inte syntes alls.
Undersökn. var fruktansvärd och de fick göra om hela 2ggr för att vara säkra. Ni som kommer göra en sån, det GÖR ont, stoppa i er ordentligt med smärtstillande innan, ta med till efter OCH se till att er partner får komma med!!! Min man blev tillsagd att vänta utanför, och jag var bara inte i skick att opponera mig...
Jag känner mig så tom...lemlestad, misshandlad, våltagen och trasig, fysiskt och känslomässigt. Min kropp har svikit ultimat och jag är UR FUNKTION. Det hande jag inte kunnat föreställa mig innan, att det i sig skulle göra nån skillnad. Bara faktum om vi kunde få barn eller inte spelade roll, men nu efter...jag är den som är sönder, inte min man..hela min tillvaro känns plötsligt osäker och de tankarna har ALDRIG slagit mig innan! Har aldrig tvivlat på min mans kärlek för mig, men nu är allt ställt på sin spets och ingenting är omöjligt längre, det är ju resten av våra liv som ska levas..
Det gör ont och värker djupt in i hela mitt jag, jag är helt vilsen och vet inte vad jag ska göra av mig själv nu...som att punktera en ballong. I över 1år har mitt liv liksom legat på is, i väntan på "som det ska vara", att vi "alla" skulle bli samlade..
Det var inte meningen att göra ett så känslomässigt utlägg, men det blev så och jag låter det stå kvar.
Ivf är en möjlighet, men med många hinder och jag är bara sååå färdig just nu, helt slut. 1 år av uppbyggd stress och smärta släpper nu och måste ut, så tillsvidare lämnar jag nu denna fantastiska tråd. Fortsätt ta hand om varann här och alla de nya som kommer i smärta och förtvivlan
Ohh jag lider med dig, jag gör verkligen det! Känner igen tankarna, jag har många gånger
sagt åt min sambo att lämna mig, vara med någon som kunde få barn, någon som inte fick en massa missfall osv osv... gå igenom de tankarna och känslorna det behöver du! Men se om du kan hitta någon som du kan få prata med, någon som kan hjälpa dig sortera igenom allting och komma ut så hel du kan på andra sidan!
Sen vill jag bara säga
ge inte upp... två år efter mitt X kom äntligen våra barn! Å då kom det två på en gång!
Tusen tusen kramar!