• MCT79

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Grip skrev 2011-09-13 13:27:37 följande:
    Förresten, kan inte ni som blivit gravida rösta på denna tråden. Hade varit intressant för oss som inte lyckats att ha lite statistik att gå på! Tack!

www.familjeliv.se/Forum-7-311/m56829821.html
    Det står att röstningen är avslutad?
    Väntar tvillingar! 16+1 idag!
  • MCT79
    SaraK83 skrev 2011-09-24 22:01:18 följande:
    Acinna: vad jobbigt, det måste varit.. Vet hur det är med sjukvården, haft två MF och ett MA..
    Men det verkar som de flesta som haft x ligger på rätt hög hcg nivå ändå.. Någon som legat runt 50 i flera veckor?
    Jag har... mitt pendlade från 138 som högst ner till mindre än 2 först 11 veckor senare...  Det sjönk ganska fort ner till runt 50 sen pendlade det mellan 30-50 ett antal veckor...
    om du kollar i mitt galleri så ser du bilder på gravtest från mitt X där... det var som starkast 5 veckor efter...
    Väntar tvillingar! 17+6 idag!
  • MCT79
    SaraK83 skrev 2011-09-24 22:28:14 följande:
    MCT79: läste din presentation.. Vad mycket du gått igenom, men helt underbart att det nu är två små troll som är på väg till er . Stort grattis!!
    Mina tester var som starkast som ditt bim+3 och även de jag tog förra veckan 3 veckor efter MF. Det testet jag tog idag såg ut som ditt bim+5 ungefär.. Är på ÄL+8-9 så tänker att det kan också vara både gamla och nya hormoner (hoppas).. Har inte alls ont heller så hoppas verkligen inte att det är ett x..
    Tack! Ja det har hänt galet mycket... och det känns som evigheter sen samtidigt som det kan kännas som nyss...

Jag hoppas det är nya hormoner för dig och inte att de gamla ökar! Jag skulle försöka få till blodprover om jag var du,. För säkerhetsskull!
    Väntar tvillingar! 18+0 idag!
  • MCT79
    Mamman76 skrev 2011-09-25 15:12:13 följande:

Hej!

Har gått 5 fulla veckor snart. När får man göra ul för att se om det sitter på rätt ställe denna gång?? Är så orolig!!!!

Den här grav gjorde jag 5+1 inför en new york resa (ville gärna veta...) Då såg man bara en hinnsäck men på rätt ställe.
    6+3 gjordes ett nytt och då såg vi våra två (!) frön!
    Väntar tvillingar! 18+0 idag!
  • MCT79
    Sunflower Sthlm skrev 2011-10-06 08:42:42 följande:
    Grattis Mmmbop, vad härligt! Ytterligare en milstolpe avklarad! Vad har du för BF? Själv går jag in i vecka 25 imorgon, helt galet. Förstår inte var tiden tagit vägen. Vi har köpt barnvagn och en fleece-overall. Ville inte riskera att stå utan i vinter. Glad Vet inte vad du vill ha för barnvagn men vi köpte en av 2011 års modell. Väldigt billigt eftersom de ska bytas mot 2012 snart.
    Grattis tjejen!! Jag har precis gått in i v 20.... overkliiiiigt....=)) Vad blev det för vagn för er?
    Väntar tvillingar! 19+2 idag!
  • MCT79
    Mamman76 skrev 2011-10-06 12:48:20 följande:
    Har en fråga till er andra som har haft ett X!
    Är det möjligt för oss med bara en äggledare att bli tvillingförälder? Jag är ju i v7 nu, men magen är enorm! Har redan fått börja med mamma byxorObestämd
    Någon som vet???
    Absolut! Jag släppte båda mina ägg från vänster sida!
  • MCT79
    Mamman76 skrev 2011-10-06 14:21:09 följande:
    Men gud så häftigt!!!!!!!!
    Då är det alltså möjligt. Har två stora barn, men magen visade sig inte förrän i v 17-18 med dem.
    Får jag fråga om du har tvillingar i släkten?Glad
    Det finns längre tillbaka på pappas sida men inget efter hans farmor. :)
    Jag fick pergo en månad så jag tror att det beror på den.  Den ökar tydligen "risken" för tvillingar från 0,5% till 2%... läkarna ha rsagt efteråt att min ålder också kan bidra. Tydligen vanligare med tvillingar om mamman passerat 30... Naturens sätt att öka chanserna tydligen..=)
  • MCT79
    Mamman76 skrev 2011-10-06 15:35:47 följande:
    Ok, jag trodde inte att två ägg kunde släppa samma månad från samma äggstock. Jag är 35 år. Ska bli vul på måndag, det blir jättespännande! Gud, tänk om det är två????Skrattande
    Jag har aldrig ens funderat över saken... hihi... men tydligen kan det det... :)
  • MCT79
    Chicky01 skrev 2011-10-22 10:00:47 följande:
    när jag blev gravid m mitt x fick jag aldrig utslag på mina ÄL-tester. Då jag var "under bevakning" fick jag förmånen att ta progesterontest också, vilket påvisade att ÄL hade ägt rum. Blodprov ska vara det säkraste beviset på ÄL. Jag litar inte på ÄL-tester. I och för sig så står det att de är 99% säkra... Så jag antar väl att jag tillhör den återstående procenten som det inte funkar på :) Hur som helst så är det nog bara att nuppa på. Man vet aldrig vadckroppen får för sig! Önskar dig en mys-pyshelg m din älskling!
    Jag hålla med dig lite där... det ger kanske mer en fingervisning med stegring.. men i januari när jag plussade fick jag aldrig utslag på ältestet.... sökte hjälp för jag trodde inte jag ägglossade (hade upprepat sig ungefär varannan månad)
    Fick pergo utskrivet och väntade på mens... som adlrig kom.. istället plussade jag. Utan äl. ;) (slutade tyvärr i MA)

I juni fick jag aldrig maxutslag riktigt, men vi körde på med massa sex. Plussade. Så ältesterna är ingen exakt vetenskap. Men för majoriteten kan man iaf se en stegring på dem! =)
    Väntar tvillingar! 21+4 idag!
  • MCT79
    Chicky01 skrev 2011-10-22 17:14:05 följande:
    MCT79, när du plussade nu sist, var det med hjälp av Pergo? Hur går det med tvillingarna? Hade ÄL nu i veckan. Inbillar mig redan att brösten börjar ömma :) Upplever lite yrsel idag oxå... Äh, ska nog dricka champagne ikväll... Visst ska det vara ok att dricka alkohol? Det är väl inte förrens några veckor senare som embryot börjar dela blodomlopp? Däremot tycker jag att sambon redan nu kan börja ta kattlådan, i alla fall till BIM ;)
    Japp jag åt Pergo den månad jag plussade... "risken" för tvillingar ökade från 0,5% till 2% sa läkaren. Så det tror att Pergo+ min ålder spelade in att det blev två...

Det går bra.. såhär långt. :)
    Hahha är du före bim tror jag absolut du kan dricka champagne... men kattlådan låter bra att överlämna. Absolut. ;)
    Väntar tvillingar! 21+4 idag!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3