• MCT79

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

RaraS skrev 2011-04-10 16:02:12 följande:
    Jag går här i Luleå hos en som heter Ulf, www.akupunkturbehandling.se/.

Han är väldigt bra tycker jag. Kändes som jag fick en psykolog och akupunktur i ett. Han förklarade att jag måste ha tålamod med min kropp och vara snäll mot den och att kroppen håller på att kämpa med att läka och att jag måste ge den tid när den kämpar, men att han kan hjälpa den på traven. Och han ger mig hopp när det känns hopplöst. Han tycker att min kropp ger tecken på att vara väldigt fertil men att den har varit i obalans....jag säger inte att det hjälper alla, men mig ger den hopp nu när man försökt ett tag och allt börjar kännas tungt och hopplöst...så det är ju skönt!
    Vad härligt det låter med en sån kontakt.. jag bor ju nere i sthlm och har faktiskt övervägt akupunktur... min sambos nya chef (!) kämpade tydligen länge och rekommenderade en kvinna i city.. men när jag läste inlägg från folk som varit där så blev jag ite...tveksam... inte över resultatet för de verkar mycket lovande utan mer att man ligger fler i samma rum och att det tar en väldig tid.. har man tid 11 kan det vara så att man inte kommer in förrän 13-14... å då måste man ju ta ledigt... behandlingen ges desssutom 7 dagar i rad så det lär ju bli omöjligt att kombinera med ett arbete...?

Men det finns ju mängder med andra häromkring.. =)

Lycka till, jag hoppas det hjälper dig!
    livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • MCT79
    RaraS skrev 2011-05-24 10:51:07 följande:

Oj, kunde man bara se hinnsäcken i 6+0? Och jag som hade hoppats på ett hjärta på torsdag (6+4) men det kanske är för tidigt då...

Sunflower:

Hoppas det löser sig till det bästa! Jag tycker det låter bra om du kan ta hcg-prov denna vecka så kan du lugnt vänta sedan på att din gyn är tillbaka. Lycka till!

Jag fick se ett litet hjärta picka i 6+0 så jag tror absolut att du får se nått på torsdag! Det beror väldigt mycket på hur bra maskiner de har, men i 6+4 borde de absolut se något!
    livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • MCT79
    Sunflower Sthlm skrev 2011-06-20 18:45:30 följande:
    Idag har vi varit på vul. Fick se en liten plutt på 19 mm med pickande hjärta. :) Är så sjukt glad nu och väldigt lättad. Är i vecka 8+3 enl vul idag.
    Men åååh grattis tjejen!! Det är sååå din tur nu!!
    Jag har också precis plussat igen, starka fina plus men lite ovisst om var det sitter... min förra grav stannade i ett MA i v12...sucks, men bara på´t igen....  man är väl van vid motgångar!
    Jahajaaa....
  • MCT79
    acinna skrev 2011-06-20 19:51:45 följande:
    Grattis Sunflower!!!

Och vi håller tummarna för dig, MTC!!! 
    Tack söta! Har tjatat (fan att det ska behövas?!) mig till ett vul nästa tisdag...5+1.. förhoppningen är att man iaf kan konstatera att det sitter rätt även om man inte kan se mkt mer.. dan efter åker jag till NY och kommer hem när jag är ca 6+2... hoppas kunna göra ett till nånstans då...
    Jahajaaa....
  • MCT79
    Mmmbop skrev 2011-06-26 21:05:11 följande:

Jag är gravid igen! Så lycklig, och orolig! Ni vet ju precis hur det är!

Men strecket är så starkt! Och det är från idag, BIM+1 och jag hade kissat för tre timmar sedan...

Herregud, herregud, herregud....
    Ohh vad roligt!!! Jag har också plussat igen! Den här gången går det vägen!!
    Jahajaaa....
  • MCT79
    Chicky01 skrev 2011-06-28 09:42:52 följande:
    Tack alla söta rara som skriver till mig! Känner mig otroligt rörd. Sittter här på jobbet och försöker hålla tillbaka tårarna. Gråter Hur lång tid efter en bortopererad äggledare får man börja testa egen? Läkaren jag pratade med igår nämnde cellgiftsspruta. Efter hcg-provet ville hon göra ännu fler uppföljningar. Antar att jag får träffa en ny läkare då... Det var mitt tredje blodprov med följande provresultat:

Tis 21/6: 564
    Tor 23/6: 768
    Mån 27/6: 1 200 (nånting)

Tycker inte heller att stegringen låter sund. Vad kan de göra om de inte hittar graviditeten? Tror jag tar ut en semesterdag imorgon så jag i lugn och ro kan ställa mig i kön till gynakuten igen och vänta på mig tur...

Tror nog att jag den senaste veckan har odlat minst 20 nya gråa hårstrån på hjässan Skrattande
    Det är så himla drygt att hålla på med det du får gå igenom nu.
    Jag hade själv ett X i januari 2010 som aborterade av sig själv. Jag sprang 4 veckor på gynakuten med ett obehag på höger sida... inte förrän efter 3 veckor tog man serum-hcg... det var jättelågt men när de fortsatte följa det märkte man att det pendlade lite upp och lite ner..
    4 veckor efter bim fick jag akut ont och vid VUL upptäcker man blod i buken. Ioch med att hcg var så lågt la man in mig för observation men jag fick gå hem dagen efter för jag var stabil.
    Jag har alltså min äggledare kvar med oklar passage...  i tio veckor följde man mitt hcg till det var nere på "noll" igen... det var det jävligaste jag varit med om...
    Jahajaaa....
  • MCT79
    Chicky01 skrev 2011-06-28 10:50:48 följande:
    MCT79, läste din profil. Vilken resa du har varit med om. Beklagar verkligen alla tråkigheter! Om jag förstod det rätt så är du nyplussad igen? Stort grattis! Måste vara din tur nu!
    Tack vännen! Japp nyplussad igen... skiträdd såklart. Jo det har varit en resa.. har provat på det mesta snart känns det som... Men nångång måste det ju gå vägen....eller?
    Idag ska jag göra vul för att bekräfta att det förhoppningsvis sitter rätt! :)
    Jahajaaa....
  • MCT79

Ihhhh!! Jag är 5+1 idag Men han mätte upp en fin hinnsäck motsvarande ca 5+5! ägget släppte från vänster sida!
    5+5 lät ju bra men han sa det kan vara mindre för hinnsäcken är inte lika tillförlitlig att mäta som fostret!
    Nu kan jag njuta av New York!

• MCT79
    Mmmbop skrev 2011-06-28 14:10:04 följande:
    Grattis! Hoppas jag får lika bra besked på fredag.

Hur mår du? Jag har väldigt mycket "mensvärk" och oroar mig förstås för det... Springer på toa heeeela tiden för att kolla
    Jag har jättemycket molvärk men det är det ena också... liite ömma bröst kanske... men just molvärken... och hugg ner mot ljumskar...särskilt på höger sida där jag hade mitt X så det här är en lättnad!
    Jag är åt andra hållet... drar mig för att gå på toa så länge det bara går....
    Jahajaaa....
  • MCT79
    Sunflower Sthlm skrev 2011-06-28 14:12:54 följande:
    Härligt! Stort, stort grattis! Skrattande

Jag fick höra samma sak, att hinnsäcken inte var helt tillförlitlig att mäta men det stämde exakt när jag var tillbaka på vul tre veckor senare. Så det kan allt stämma! Så förhoppningsvis så har du "sluppit" fyra dagar. Glad Får du ett till vul?

Ha det så härligt i New York! Shit vad avundsjuk jag är, älskar den staden! Har du varit där förut? När åker du?
    Japp har ett bokat den 8/7 å då borde jag vara 6+4 enligt senaste mens! kanske lite mer då, vi får väl se! =)

Ja vi var där med sambon och hans familj i mars 2009! Älskar staden!! Den här gången är det bara vi två och betydligt varmare! =))
    Jag åker 06,30 i morgon bitti! :D
    Jahajaaa....
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3