• MCT79

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

kanske 4a skrev 2011-03-19 18:05:40 följande:
    Nu är jag hemma. Fick vänta hela dagen på KK för att proverna aldrig blev färdiga. Tyvärr hittade de idag ett 4 mm embryo i vänster äggledare. Så jag fick vänta några timmar till och sen fick jag metotrexat och har precis kommit hem. Känns skit och jag fick inga tabletter mot illamående heller. Så nu ser jag fram emot några eländiga skitdagar. Tack för tumhållningen, tyvärr hjälpte det inte. Kram från en ledsen tjej.
    Det gör ont i mig att läsa dina ord... hoppet är det sista som överger en och du kommer ta dig igenom detta med. Hoppas dagarna blir uthärdliga för dig iaf, du får väl ringa så de får skriva ut nått mot illamåendet om det blir för jobbigt!!

Tusen kramar, jag tänker på dig!
    nu jeklar...
  • MCT79
    Zobeideh skrev 2011-03-20 08:52:40 följande:
    Sprutan tar död på all graviditet som finns i kroppen. De tråkiga med den är att de e en cellgift o man kan må skit men de positiva med den är att du har lika stor chans till att bli gravid igen som du hade innan o sen det att man känner inte av sprutan.

Jag tog sprutan i onsdags
    Nej sprutan Marlyn pratar om har inget med det att göra.. utan med om man är Rh+ eller Rh-.... Om man är Rh- och barnet positivit så finns risken att man vid senare graviditeter har bildat antikroppar mot Rh+ blod.. skulle nästa barn också bli Rh+ så kan alltså mamman ha antikroppar mot barnets blod.

Måste bara dementera att det gör att man INTE KAN BLI gravid Marlyn för det kan man, MEN det kan resultera i att barnet föds med allt från gulsot till livhotande åkommor och det förekommer att man tvingas byta blod på barnet för att det ska överleva.
    Men det förhindrar inte en ny graviditet.
    Alla kvinnor som är Rh- får en spruta under graviditeten som ska förhindra uppkomst av dessa antikroppar. Samma sa vid senare mf eller andra tillfällen där barnets och mammans blod kan ha kommit i kontakt med varann, som t.ex utomkveds.

När jag skrevs in i torsdags kollade man min blodgruppering och Rh faktor samt att hon sa att de redan nu kunde kontrollera barnets faktor... intressant. Jag vet redan att jag är AB Rh- så det ska bli roligt att se vad som händer...

Styrka till er alla!
    nu jeklar...
  • MCT79
    Zobeideh skrev 2011-03-20 09:54:08 följande:
    Ah då e jag med trodde de handla om kanske 4a för hennes metotrexatbehandling
    Det kan vara jag som missförstått med... men hon citerade Marlyn så jag trodde det var hennes spruta... oh well, hon får svara själv! ;)
    nu jeklar...
  • MCT79
    Katten2 skrev 2011-03-20 14:04:37 följande:
    Kanske 4a: Beklagar verkligen! Så himla tråkigt!
    I vilken vecka+dag var du nu, när de kunde se det i äggledaren?
    Varför fick du cellgifter och inte operation, du blöder ju? Kan det inte vara trasig äggledare då?

Jag går fortfarande som en tickande bomb... Det blir värre och värre, vaknar av smärtan på höger sida på nätterna, kan inte sova!

Pratade med en barnmorska i torsdags som var övertygad om att det var gulkroppen som gör ont... Hon hävdar att jag inte KAN känna ett X så tidigt.
    Men hallå, så här ont av gulkroppen? Och hur länge då? (Har haft ont på höger sida sedan BIM, 1 vecka nu!) Jag känner att den förklaringen inte håller, har inte haft smärtor pga gulkroppen de två gånger jag har varit gravid och det suttit rätt! (Har ett barn och ett missfall, förutom X:et i bagaget...)
    Min kropp skroker att hon har fel!!!

Har någpon av er haft smärtor från gulkroppen under tidig graviditet? Ok att man kan ha (dessutom vanligt med) ilningar i livmodern och kramp och menssmärta, men kramp och hugg på ena sidan??

Ska på VUL på fredag och då hoppas jag de tar mig på allvar när de inte kommer hitta något! Får ångest av denna väntan...
    Dom får säga vad dom vill.. när jag hade mitt X så kände jag ett obehag över höger äggledare redan i v 4+3 4+4...ungefär samtidigt som mina rosa flytningar började.
    SMÄRTA fick jag akut i uppskattningsvis 8+4 och det var också då jag blödde ut i buken...

Min personliga åsikt är att de snackar skit när de säger att man inget kan känna så tidigt. Jag gjorde det, och har inte känt något liknande efter det... (2 tidiga mf, och nu gravid 11+0..)

Du har ingenstans där du kan åka och söka akut då? Nån gynakut eller så? Å säga att du inte vet hur långt gången du är...

Lycka till!
    nu jeklar...
  • MCT79
    Sunflower Sthlm skrev 2011-03-24 09:04:02 följande:
    Jag fattar ingenting av min tester för nu är de svagare igen, men har iaf fått en tid för vul i eftermiddag så vi får väl se då vad de säger. Har inte haft ägglossning än, om jag nu inte missat den men det tror jag inte. Har ju testat som en dåre så det verkar inte så troligt. Glad 

Jag pratade med min gyn om just det, att jag kände som stickningar eller vad man ska kalla det, på ena sidan, och funderade på om det betydde att ägglossningen kom på den sidan men hon menade att buken är så pass komplicerad med allt som finns där i form av tarmar och så, att man aldrig kan vara säker på om smärtan verkligen kommer från den sida som man känner den på. Samma sak sa de på Sös. Men, men... inte så mycket att grubbla över, det bli ju som det blir, inget vi styr över.

Håller tummarna för att du får ägglossning på rätt sida iaf!

Vet inte om jag skrev det tidigare, men jag kommer att få vul efter nästa mens och om det då släpper på höger, som är den trasiga, så kommer jag att få åtminstone ett vul till och när vi ser där vilken sida det släpper på ska vi ta ställning till vad vi gör efter det. Så det känns bra.
    ÄL-tester verkar inte helt enkelt... i januari började jag testa ett par dar efter mensen... hade kanske 60-70% stegring (alltså att de var i 60-70% styrka mot kontrollstrecket) på dag 11-12... sen blev det svagare och svagare och svagare... för att nångång kring dag 20 få nästan ett helt vitt test... har inte hänt förr.
    Den 26:e januari var vi på vul för att kolla om jag ens hade haft äl... vilket han inte kunde se att vi hade haft..."det verkar ha varit väldigt lugnt och fridfullt här..."  Så jag fick pergotime utskrivet... väntade på mensen som inte kom..
    2/2 fick jag nått infall då kan jag känt mig lite "lätt i huvudet* ett par dagar och tog ett gravtest.... starkt plus... ?!?!  Å det var alltså helt utan utslag på ältester i  januari...

I efterhand när vi gjort vul visar det sig att jag hade äl på dag 15... vilket jag brukar ha men jag fick aldrig nån stegring...

Så mys på även om ältesterna säger annorlunda.. jag tror inte man ska hänga upp sig för mkt på stickorna..!
    nu jeklar...
  • MCT79
    Sunflower Sthlm skrev 2011-03-24 09:18:11 följande:
    Det är lite det jag är rädd för, att vi missat den menar jag. Jag vill inte ha oskyddad sex förrän jag vet att ägglossningen inte är på höger igen, eftersom jag haft två X där... så det tråkiga är ju då om jag redan haft ägglossning och den var på vänster... men, men... i eftermiddag lär jag få veta och det är ju oavsett som det. Bara hålla tummarna för att, om jag redan haft ägglossning, så var det på höger och inte vänster.

Men skumt för dig men vad härligt samtidigt! Bästa sättet att bli gravid, att inte toktesta och vänta på BIM utan bara upptäcka det. Toppen ju! Glad
    Ja det var aldrig nån lång väntan på bim.. för det fanns ju inget att vänta på! Jag höll precis på och letade häst och stallplats för jag var sååå trött på att mitt liv kretsade kring ältester och bim-väntan... hade hittat bådadera och skulle provrida helgen efter..... det blev skitjobbigt plötsligt att bestämma sig...
    Med 2 mf i bagaget utöver utomkveds så var det ju inte självklart att det skulle gå vägen... skulle jag lägga ner tanken på egen häst direkt?

Så blev det... men gud vad med ångest jag hade innan...

Jag förstår att du inte vill ha oskyddat förra du ser varifrån det släpper, särskilt när man haft två X så tätt på varann! Vet du varför man valde att lämna äggledaren ändå denna gången? När du haft två på så kort tid?
    nu jeklar...
  • MCT79
    Zobeideh skrev 2011-03-25 10:11:19 följande:
    ja verkligen kroppen e konstig ibland. Man blir lite förvirrad av allt för de borde ju komma ut tycker man =/. Där har ju ändå varit något fast på fel ställe. O just de här att "de inte kommer ut" eller va man ska säga känns skit skumt.
    Vid mitt  X blödde jag aldrig mycket men hela tiden den "naturliga vägen"... småkladdade i 12 veckor innan det var klart.

Den här gången blir det nog annorlunda. Vad igår 11+4 för bedömning inför KUB och fick en brun flytning bara nån timme innan jag skulle dit. När jag nämde det kikade vi efter och fostret var dött.. och har varit det sedan 8+4... hamnade på gynakuten på danderyd på kvällen och på söndag ska jag få mifegyn och sedan cytotec på tisdag morgon men jag ska ligga inne när jag får det...

HELVETES JÄVLA SKIIIIIT!!!!.. tillbaka på ruta NOLL!
    det gick åt skogen...igen.
  • MCT79
    RaraS skrev 2011-03-25 12:06:47 följande:
    MCT79:

En fråga som jag funderade på. Du får svara om du orkar, annars kanske det är någon annan som vet här i tråden. Varför skulle du göra KUB? Trodde det var något man endast gjorde om man var över 35-36 år.
    Pga av alla missfall vi har haft så tyckte barnmorskan att det var en bra idé att vi kollade efter. Det KAN vara så att de tidiga missfallen har berott på nån genetisk defekt som de inte kunde plocka upp när de kollade mig och min sambo via blodprov och vi ville veta att det här fostret inte bara var nått som "klarat sig lite längre" än de andra...  Så kanske det var eftersom det gick som det gick eller så beror det på något helt annat.

ev. kommer de att undersöka de som stöts ut ur mig och se om man kan se något där.
  • MCT79

Tack gulliga ni!!  Nu är jag mest orolig över det jag har framför mig kommande dagar.. sen kommer man nojja över nytt X när man plussar igen... (när nu det blir...) sen ska man nojja över mf....

JAG ÄR SÅ TRÖTT PÅ ATT NOJJA!!  :((

• MCT79

Var får du akupunktur Rara`?

livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3