• MCT79

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Mmmbop skrev 2011-06-28 14:34:20 följande:
    Men mensvärken är väldigt "centrerad" den här gången och det känns iaf bra =)
    Du ska se att allt är som det ska, den här gången blir det bebis för oss!
    Jahajaaa....
  • MCT79
    RaraS skrev 2011-06-28 15:51:26 följande:

Stort grattis!!! Ha en trevlig resa! Vi har också lite funderingar på New York, v 34-35...men just nu vet jag inte, måste bli piggare först för att jag ska vilja resa iväg som gravid, så vi får se om vi bokar något eller blir hemma i släktens olika stugor i stället och tar det lungt.

Ha en härlig semester och vid nästa VUL får du nog se ett hjärta slå också!

NY är fanastiskt och blir lite vad man gör det till.. vill man ta det lugnt går det bra att njuta i central park eller på ett museum, vill man festa gör man det...
    Men inget blir ju så lungt som en svensk sommarstuga iofs! Det är underbart!
    Jahajaaa....
  • MCT79

Hej tjejer...

Jag har ju beröttat att jag plussat och att jag 5+1 gjorde ett VUL inför vår resa för att se att det satt på rätt plats... man såg då en hinnsäck i livmodern! Idag 6+3 gjorde jag ett nytt vul för att se om det finns något foster och hjärtaktivitet.

Jag är fortfarande lite (läs oerhört!!) chockad men det fanns två små foster 6 och 7 mm långa (6+4 och 6+5) med pickande hjärtan! Tvillingar!!

Gravid igen, nu får vi se hur långt det går!
  • MCT79
    honeybunny78 skrev 2011-07-08 19:40:27 följande:
    MCT79: Men OJ!!!! Ännu mer grattis! Så himla häftigt! Blev alldeles tårögd när jag läste :) Ni måste vara rätt chockade nu?
    Jaaa...en aning....haha...=)
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • MCT79
    RaraS skrev 2011-07-09 04:30:28 följande:
    Men shit! Grattis MCT! Dubbel lycka och dubbel oro! Håller tummarna för dina båda pyren! Här är det fint även om jag dras med lite vanliga grav-krämpor. Går in i v 14 på söndag och jag mår fortfarande grymt illa på kvällen. Jag har också lågt blodtryck (90/60) och det gör att jag helst ligger i solstolen,himla skönt med semester! Vet inte hur jag ska kunna börja jobba igen om drygt en vecka! Jaja, nu är jag inne i nästa fas, orolig för RUL och allt som kan visa sig där. Min man försöker lugna mig så gott han kan på distans men ja, efter utomkveds tror man inte på statistik längre :) Jag har bokat RUL i v 19 och då är antagligen min man hemma igen . Jaja, man är helt enkelt i början av en lång orolig tid som förälder ;) Dags att sova lite mer efter det nattliga besöket på toa, som sker 1-2 gånger per natt...men om det betyder att pyret mår bra så springer jag gärna på toa hela natten! Natti-natti och grattis igen MCT!
    Roligt det där hur man aldrig slutar oroa sig... jag är ju någonstans övertygad om att det här kommer skita sig... får väl se om moder natur tänker annat...=)
  • MCT79
    Lemis skrev 2011-07-09 09:37:22 följande:
    MCT79 :
    STORT GRATTIS; vilken lycka! Det här kommer blir fin fint för er. Har ni tvillingar i släkten?? ååå så roligt, du måste uppdaterar hur du mår och allt går.
     kram  
    Jag hoppas det går bra! Näe inga tvillingar i släkten.. det finns på pappas sida längre tillbaka men jag vet inte om det kan påverka? Tror mer på Pergon som jag tog denna cykeln...=)

Lovar att uppdatera..=)
  • MCT79
    Chicky01 skrev 2011-07-09 13:10:18 följande:
    Åh, grattis MCT! Vad roligt! Knaprade oxå Pergo och hoppades på tvillingar då gyn på VUL kunde se två mogna äggblåsor på mig... Gravid blev jag, men vart graviditeten hamnade är fortfarande ett mysterium. Fick min cellgiftsinjektion i tisdags, efter två helvetesveckor med oro och tårar. Lämnade blodprov igår och då hade hcg:n ökat något vilket enligt läkaren var förväntat. (var det så för er andra oxå?) Nu gäller det på måndag. Hoppas nivån börjar sjunka. Har haft mensliknande slemmiga blödningar i ett par dagar och hoppas att det är ett gott tecken. Bebisverkstaden öppnar igen i oktober här! Lååång väntan, men hoppas att min kropp och cykel under tiden kan stabilisera... Har ju haft problem med min cykel sen jag slutade med mina piller för 1,5 år sedan... Därav Pergotime, värsta mirakelmedicinen för oss med oregelbunden ägglossning. Stort stort grattis igen! Måste erkänna att jag är lite, bara liiite avis! ;)
    Din tid kommer, var så säker!! Jag har kämpat länge efter mitt X med flera mf och ett MA! Är ju itne säker på att detta går vägen heller... varför skulle det? :S
  • MCT79
    honeybunny78 skrev 2011-07-09 14:13:04 följande:
    Sitter ensam i soffan med ett positivt gravtest i handen och tjuter som ett barn! Och min man är borta och utom all kontakt till onsdag. Ett utomkveds och två missfall, borde det inte vara min tur nu? Hoppas, hoppas att det går hela vägen den här gången. Är typ på bim-3 eller -4 och har aldrig fått så starkt plus med mina missfall så det borde ju vara lite bra iaf... Kan verkligen inte sluta gråta!
    När jag fått svaga plus före bim har det aldrig gått bra... starka plus före bim har gått mycket längre!! Förra grav plussade jag tokstarkt på bim+3 anade ingen grav innan men fick tyvärr ett ma i v 12... denna gång plussade jag väl synligt på eftermiddagen bim-5!!
  • MCT79
    Sunflower Sthlm skrev 2011-07-10 08:40:14 följande:
    Åh, fantastiskt! Vad otroligt glad jag blir för din/er skull! Men det måste varit världens chock antar jag. Glad
    Ohhhh yes.... :D

honeybunny hur går det?? Har det sjunkit in?  Kram till dig!
  • MCT79

*blåser massor med HCG över alla er som inte plussat än!*

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3