• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Hjärtat78
    ÄrtaMärta skrev 2010-12-05 19:49:21 följande:
    jepp jag vill oxå ha tillbaka min regelbundna cykel!
    Så less på att aldrig veta när man har ÄL eller mens.
    Normalt en cykel på 31 dgr och ÄL på dag 18 eller 19, denna månad började jag blöda dag 15!
    jag tror att det beror på nån typ av hormonrubbning i kroppen, mitt hår blir inte rent oavsett vilket schampo jag tvättar den med + att humöret är inte från denna värld! Och jag är inte gravid!
    Eller så är det nån infektion jag har då det ilnar så mkt åt vänster hela tiden!
    Min förra menscykel var i 6 veckor och tog 4 veckor innan det var dags för äl,mensen börjar alltid en fredag, jätte konstigt. Ändå fick jag provera i 5 dagar i somras för då kom inte mensen alla i juli som den skulle.

Sa till en kollega idag allt har blivit struligt sen X:et i maj och då påstod hon att det var psykiskt på mig. Jag springer iaf inte till doktorn för lilla fis på tvären som hon själv gör, utan har jag ont så tar jag en alidrin så går smärtan över.

Mitt hår var som ängla hår innan jag blev gravid sen efteråt så får jag tvätta det dagligen och fick sån klåda i huvudbotten i somras. Min frisör undrade vad jag hade hittat på och har oxå testat många olika schampoo så det måste vara nått med hormonerna som ställer till allt.

ilningarna är det i äggledaren eller i buken du känner av det?
  • Minkärlek09
    Hjärtat78 skrev 2010-12-05 22:34:55 följande:
    Min förra menscykel var i 6 veckor och tog 4 veckor innan det var dags för äl,mensen börjar alltid en fredag, jätte konstigt. Ändå fick jag provera i 5 dagar i somras för då kom inte mensen alla i juli som den skulle.

Sa till en kollega idag allt har blivit struligt sen X:et i maj och då påstod hon att det var psykiskt på mig. Jag springer iaf inte till doktorn för lilla fis på tvären som hon själv gör, utan har jag ont så tar jag en alidrin så går smärtan över.

Mitt hår var som ängla hår innan jag blev gravid sen efteråt så får jag tvätta det dagligen och fick sån klåda i huvudbotten i somras. Min frisör undrade vad jag hade hittat på och har oxå testat många olika schampoo så det måste vara nått med hormonerna som ställer till allt.

ilningarna är det i äggledaren eller i buken du känner av det?
    men du är gravi nu eller?
  • Hjärtat78
    Minkärlek09 skrev 2010-12-05 22:48:19 följande:
    men du är gravi nu eller?
    Nä jag är inte gravid, hoppas på kommande äl och att det är höger igen som släpper denna gången med.
  • Minkärlek09
    Hjärtat78 skrev 2010-12-05 22:54:27 följande:
    Nä jag är inte gravid, hoppas på kommande äl och att det är höger igen som släpper denna gången med.
    hur vet du det?

spännande försökt länge? själv har jag dryga blödningar blir otålig
  • Hjärtat78

Mensen slutade i onsdags och tog gravtest och det var negativt. Antingen får jag äl nästa veckan annars blir det om 2 veckor dvs försening som det blev förra gången.

Jag slutade med Yasmin i november ifjor och fick första mensen i februari och blev gravid efter andra mensen i mars som då blev ett X. Har försökt efter det men inte lyckats bli gravid ännu.

• Minkärlek09
    Hjärtat78 skrev 2010-12-05 23:03:03 följande:

Mensen slutade i onsdags och tog gravtest och det var negativt. Antingen får jag äl nästa veckan annars blir det om 2 veckor dvs försening som det blev förra gången.

Jag slutade med Yasmin i november ifjor och fick första mensen i februari och blev gravid efter andra mensen i mars som då blev ett X. Har försökt efter det men inte lyckats bli gravid ännu.

båda äggledarna kvar?
  • Minkärlek09
    Hjärtat78 skrev 2010-12-05 23:09:49 följande:
    Jag har bara höger äggledare kvar, vänster tog dom bort i maj.
    oki dom tog min i juli
  • Sunflower Sthlm

Min mens är också helt koko. Brukar ha 25 dagars cykel men efter x:et har den varit 21 el. 22 dagar. Denna månaden, då jag egentligen skulle spola äggledarna på torsdag, är jag nu uppe i 26 dagar och ingen mens i sikte. Så det är bara att säga hej då till den tiden för spolning... *suck* men sköterskan lovade iaf att de skulle fixa en tid även om det egentligen inte fanns några, jag skulle ringa när jag får mens. Så hoppas hon håller vad hon lovat, jag är less på att vänta.

• Mika1980

Minkärlek: nja, jag ska ju kunna bli gravid trots att de var tvugna att ta bort en liten bit av livmodern vid op, de sa att det inte ska påverka. Men mitt problem är att jag alltid får ägglossning från den sidan (vänster) där jag saknar en äggledare. Så därför ska jag börja med hormoner (pergotime) om några dagar - för att förhoppningsvis producera äggblåsor i båda äggstockarna.

Det verkar som att mensen är på g nu, ett antal dagar för sent. Ska alltså börja med pergotime om ca 5 dagar, men jag har julbord + en till fest inplanerad i veckan och undrar hur jag ska göra med alkohol.. Kan jag dricka lite och ändå inseminera om ca 2 veckor om pergotime funkar som jag hoppas? Och sedan är jag lite orolig för att hormonerna kommer ge mig humörsvängningar, kanske inte så lyckat när man ska på fest.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3