• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • RaraS
    Mika1980 skrev 2010-12-06 20:08:19 följande:
    Rara och Lillafrugan: det är inte pergo + alkohol som jag oroar mig för, och embryot får ju ingen näring av mig förrän ca en vecka efter äl - men jag är lite orolig för att äggen inte ska bli "optimala" om man dricker mellan mens och äl. Men det är bara min egen noja kanske.
    Nej, det är nog inte bara din noja...nu blev jag också nojjig! Glad
    Nejdå, men man kan ju undvika dricka mycket i alla fall...tänkt innan att det inte spelar någon roll fram till ÄL men man behöver ju inte festa för det. Om man håller sig till något glas så tror jag nog att äggen kan hålla sig "optimala"... Men förstår hur du känner det...man vilj ju göra allt för att lyckas!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10.
  • Hjärtat78
    RaraS skrev 2010-12-06 21:02:41 följande:
    Nej, det är nog inte bara din noja...nu blev jag också nojjig!
    Nejdå, men man kan ju undvika dricka mycket i alla fall...tänkt innan att det inte spelar någon roll fram till ÄL men man behöver ju inte festa för det. Om man håller sig till något glas så tror jag nog att äggen kan hålla sig "optimala"... Men förstår hur du känner det...man vilj ju göra allt för att lyckas!
    Jag läste på någon sida att man inte ska äta värktabletter vid och efter ägglossningar för då färster
    inte ägget i livmodern. Tänker testa det vid kommande äl.Flört
  • Mika1980

LillaFrugan: om det är någon "tröst" har jag också ilningar i äggledaren som inte finns..helskumt, har det konstant mellan äl och mens sedan X:et. Har aldrig känt av äl innan.

Rara: Man måste nog försöka slappna av och leva lite också tänker jag..hela mitt liv har kretsat kring bebistillverkande det senaste året. Så jag kommer nog unna mig några glas till helgen. :)

• RaraS
    Hjärtat78 skrev 2010-12-06 21:15:44 följande:
    Jag läste på någon sida att man inte ska äta värktabletter vid och efter ägglossningar för då färster
    inte ägget i livmodern. Tänker testa det vid kommande äl.Flört
    Mmmbop skrev 2010-12-06 19:27:50 följande:
    Ja, jag har fått förklarat för mig att man ska ta två tabletter om dagen från mensens första dag fram till ÄL, sedan kan man tydligen ta en tablett om dagen fram till BIM... Men det finns hur många trådar som helst om det här!
    Ojoj, nu har jag plöjt familjelivstrådar!
    Och Magdalena, ja, jag har också läst det nu ikväll. Alvedon etc går bra men inte andra andra verktabletter....tydligen sker en liten inflammation i livmodern när ägget fäster och den inflammationen ska man inte motverka! Då blir det missfall direkt...

Och Glandin verkar också tydligen lite anti-inflammatoriskt...det är ju för att öka slemhinnan i livmodern så man bör nog sluta innan ägget beräknas fästa. Så man kanske bara bör äta dem från mensens första dag till ungefär ÄL. Har läst att Glandin funkar särskilt bra hos de med korta cyklar, hos dem hinner inte slemhinnan växa till sig lika mycket så de kan behöva lite extra hjälp. Jag har mer en normal/lång cykel, cirka 30 dagar, så mig kanske det inte hjälper så mycket...
  • RaraS

Lite mer familjelivsinfo, som iaf inte jag visste innan! Om glidmedel denna gång.
    Såklart, info från andra trådar, ej källgranskat.

Här i huset är vi friska användare av Klick...det är ju inte sperimedödande, men tydligen har spermierna svårarare att simma igenom det glidmedlet. Det är som att simma genom en barriär, eller att simma genom gele, som någon skrev. Det finns andra glidmedel som är bättre (t ex Preseed) om man gillar att använda glidmedel.

Tror vi ska minska användandet av klick framöver...

• Minkärlek09
    acinna skrev 2010-12-06 20:38:03 följande:
    Oj vad ni legat i här idag, tjejer! Tog ett tag att läsa genom allt.
    Hoppas på plus hos er också, så att vi får sällskap!!! *håller tummarna*

MinKärlek: Skönt att höra att det troligen inte var X, trots att jag lider med dig vare sig det var MF eller X.

tack. men äggledaren borde väl funka om det är mf?
  • acinna

Minkärlek: Jadå, bara ägget fäst i livmodern och ingen annanstans. Man kan få MF även om det sitter i äggledaren... Hade inte du ganska låga hcg-värden?

Usch, vad pessimistisk jag lät nu, det ber jag verkligen om ursäkt för! 

• Minkärlek09
    acinna skrev 2010-12-06 21:56:22 följande:
    Minkärlek: Jadå, bara ägget fäst i livmodern och ingen annanstans. Man kan få MF även om det sitter i äggledaren... Hade inte du ganska låga hcg-värden?

Usch, vad pessimistisk jag lät nu, det ber jag verkligen om ursäkt för! 
    ja men det kan man väl ha vid mf med?`

ja men tror knappast det var från äggledare.
  • Minkärlek09
    acinna skrev 2010-12-06 22:01:40 följande:
    Minkärlek: Skönt att höra. Är nojig med X nu...
    varför de? jag skulle märkt om de var i äggledaren var i v 7 så.
    måste de sitta i äggledaren vid låg hcg.

min förra i v 6 var på 2000 hcg ett x
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3