Hjärtat78 skrev 2010-12-06 21:15:44 följande:
Jag läste på någon sida att man inte ska äta värktabletter vid och efter ägglossningar för då färster
inte ägget i livmodern. Tänker testa det vid kommande äl.

Mmmbop skrev 2010-12-06 19:27:50 följande:
Ja, jag har fått förklarat för mig att man ska ta två tabletter om dagen från mensens första dag fram till ÄL, sedan kan man tydligen ta en tablett om dagen fram till BIM... Men det finns hur många trådar som helst om det här!
Ojoj, nu har jag plöjt familjelivstrådar!
Och Magdalena, ja, jag har också läst det nu ikväll. Alvedon etc går bra men inte andra andra verktabletter....tydligen sker en liten inflammation i livmodern när ägget fäster och den inflammationen ska man inte motverka! Då blir det missfall direkt...
Och Glandin verkar också tydligen lite anti-inflammatoriskt...det är ju för att öka slemhinnan i livmodern så man bör nog sluta innan ägget beräknas fästa. Så man kanske bara bör äta dem från mensens första dag till ungefär ÄL. Har läst att Glandin funkar särskilt bra hos de med korta cyklar, hos dem hinner inte slemhinnan växa till sig lika mycket så de kan behöva lite extra hjälp. Jag har mer en normal/lång cykel, cirka 30 dagar, så mig kanske det inte hjälper så mycket...