• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • LYCKA82
    Mmmbop skrev 2010-12-03 12:20:42 följande:
    Men du får gå på ett tidigt VUL va? För att kolla att det sitter rätt?
    Ja det får jag göra... ja VUL i vecka 6 eller 7 brukar de göra. om 3 veckor då! nervöst....
  • Mmmbop
    LYCKA82 skrev 2010-12-03 12:25:36 följande:
    Ja det får jag göra... ja VUL i vecka 6 eller 7 brukar de göra. om 3 veckor då! nervöst....
    Usch ja! Jag förstår det! Jag hoppas verkligen det sitter rätt och att det känns!
  • RaraS
    LYCKA82 skrev 2010-12-03 09:04:33 följande:
    Efter två utomkveds verkar det som att jag har lyckats blivit gravid. testade idag på BIM - 4 och jag tycker mig kunna se två streck. Ser ni dem? Jag har ont i brösten, illamående, supertrött, kissignödig, gasig, och har ett jävla humör...

Coolt! STORT GRATTIS!!!! Jag menar det verkligen! ...två utomkveds, kan inte föreställa mig vad du har gått igenom! Och positivt på BIM-4, det är helt klart ett superbra tecken!!! Det sitter säkert rätt denna gång! Lång väntan på VUL, det förstår jag, men det ser ju väldigt bra ut!!!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10.
  • RaraS

Måste få beklaga mig lite bara...trots glädjebeskedet från Lycka82! På något sätt gläds jag mer med er i tråden när ni blir gravida än andra jag känner!

Jag är så fruktansvärt less på att må illa...jag gjorde ett grav-test i morse på BIM-2. Inte något svagt streck hur länge jag än tittade på det lilla fönstret. Läste ju på förpackningen innan jag gjorde testet och 84% av alla gravida får positivt på BIM-2. Vid mitt X fick jag ett positivt test först på BIM och då var det svagt och tänte att de övriga 16% som inte fått positivt på BIM-2 är nog blivade missfall eller utomkveds....eftersom fostret utvecklats långsamt.

Men mitt illamående forsätter....tisdag tom torsdag har jag gillat mitt illamående men idag blev jag less. Varför i hela tiden mår jag illa hela tiden och inte har någon matlust? Trodde inte jag skulle säga det men nu vill jag verkligen inte vara gravid längre för att få ett svagt positivt besked förknippar jag endast med underutvecklade embron....

Hoppas min mens kommer snart så kan man satsa på en ny period nästa månad! Då bör jag dessutom ha ÄL från rätt sida!
    Ledsen om jag tröttat ur de senaste dagarna med mina jäkla skengraviditstecken....ska inte hända igen! Lovar!

• Mmmbop
    RaraS skrev 2010-12-03 15:52:37 följande:
    Måste få beklaga mig lite bara...trots glädjebeskedet från Lycka82! På något sätt gläds jag mer med er i tråden när ni blir gravida än andra jag känner!

Jag är så fruktansvärt less på att må illa...jag gjorde ett grav-test i morse på BIM-2. Inte något svagt streck hur länge jag än tittade på det lilla fönstret. Läste ju på förpackningen innan jag gjorde testet och 84% av alla gravida får positivt på BIM-2. Vid mitt X fick jag ett positivt test först på BIM och då var det svagt och tänte att de övriga 16% som inte fått positivt på BIM-2 är nog blivade missfall eller utomkveds....eftersom fostret utvecklats långsamt.

Men mitt illamående forsätter....tisdag tom torsdag har jag gillat mitt illamående men idag blev jag less. Varför i hela tiden mår jag illa hela tiden och inte har någon matlust? Trodde inte jag skulle säga det men nu vill jag verkligen inte vara gravid längre för att få ett svagt positivt besked förknippar jag endast med underutvecklade embron....

Hoppas min mens kommer snart så kan man satsa på en ny period nästa månad! Då bör jag dessutom ha ÄL från rätt sida!
    Ledsen om jag tröttat ur de senaste dagarna med mina jäkla skengraviditstecken....ska inte hända igen! Lovar!
    Men gumman, du får ha hur mycket skengraviditeter du vill, vi FÖRSTÅR verkligen! Och varenda en av oss här inne (hoppas jag) håller tummarna för att du verkligen ska vara gravid med ett perfekt litet embryo (på alldeles rätt ställe). Var ska man få prata av sig om inte här!?

Jag förstår din oro och det är supertråkigt om det inte fungerade denna gång. Men ge inte upp hoppet riktigt än, det kan vara så att vissa är lite sega i starten. Jag utlyste faktiskt en tråd för ett tag sedan om det verkligen fanns låghormonare och fick flera svar på folk som plussat veckor efter BIM (trots att både födelsedatum och ÄL stämt enligt deras uppskattning och allt gått bra). Men det är klart du är skeptisk, det skulle jag också vara. Jag tror inte jag kommer tro på det förens det ligger en liten nyfödd i min famn.

Summan är iaf att du får skriva och oroa, glädja och misströsta hur mycket du vill. Så det så!

Kram
  • Mika1980

Hej alla, grattis LYCKA82..sa jag inte att det skulle bli massa plus snart, är lite synsk sägs det..:) Hoppas du får göra ditt VUL snart och att allt är bra den här gången!

Långsamma ägg har jag aldrig hört talas om, däremot kan man ha slöa flimmerhår i äggledarna, det är de som transporterar äggen..flimmerhåren kan bli långsamma och slöa om man tex. är rökare. Jag själv är snusare (hade förstås uppehåll när jag var gravid) och har anklagat mig själv massor med gånger, för tänk om det berodde på nikotinet?

Rara: åh jag vet hur det känns, man är så övertygad men ändå tvivlar man..det kan vara hur som, du vet inte förrän du faktiskt har kommit till BIM eller strax efter. När jag fick mitt X testade jag minus på BIM-3 tror jag, och svagt plus på BIM, och jag hade relativt normala hcg-värden..det var därför de inte kunde dra slutsatsen att det var X på en gång. Försök sysselsätt dig och göm alla grav-test i ett par dagar (eller be sambon gömma dem).

Själv väntar jag på den jäkla mensen som inte behagar dyka upp, den måste komma i helgen om jag ska tajma så att äl kommer helgen om 2 veckor - så att jag kan åka till Köpenhamn om pergotime har gjort underverk med ägglossningen..

Mmmbop: hoppas på bra besked från dig när du har varit och lämnat nytt prov, det låter ju bra att det börjar kännas lite bättre nu i alla fall.

Och angående metrotrexat eller operation - det är sjukhusen som väljer vilken metod de tycker är bäst, SöS i Sthlm tycker att metrotrexat är att föredra medan andra sjukhus inom samma landsting anser att operation är det bästa. Det är ett lotteri vad man får för behandling med andra ord.

• RaraS

Tack Mika och Mmmbop...tror ni har räddat min helg. Obestämd
    Höll på att bli olidligt att stå ut med illamåendet men nu tror jag ni har lyckats få mig att uthärda det iaf. Ni är ju kanon!
    Jag hade faktiskt gett upp helt...ingen grav eller så är det ett utomkveds igen, hemska tanke...men ja, ett litet millihopp tändes i alla fall och det är enklare att må kasst när man hoppas lite i alla fall.

Tack för att ni finns!

Och Mika, jag hoppas verkligen du får din mens snart! Håller tummarna för att din pergotime har gjort underverk!!!

Och Mmmbop, roligt du skrev att man inte kommer tro det för man har det i famnen...håller så med dig! Först våndas man i väntan på ett +, sedan våndas man i väntan på ett VUL, sedan våndas man igenom hela första trimestern, och sedan vet jag inte längre men man våndas säkert för något annat ända fram till man har bebisen i famnen...det är verkligen inte lätt det här!

• Mmmbop

Uuh... Tur det är helg nu. Är såå yr i huvudet, mår illa och magen är inte glad inte. Det bubblar och kniper. Men inte så mycket ont. Bara känningar till vänster, har inte behövt piller alls idag och klarar mig på trosskydd. Men man får väl räkna med lite bieffekter om man injicerar cellgift i kroppen...

Mika: Nu får den envisa mensen komma! Vi hejar på den hemifrån...

RaraS: Ja! Njut av din helg (så mycket det går med illamåendet). Så hoppas vi allihop på två fina streck på måndag!

• acinna

Lycka82: Grattis!!! Blev helt varm när jag läste det. Gör som jag gjorde, kräv att få ta två hcg-tester med två dagars mellanrum tidigt! Mitt första tog jag på 5+5, och då låg det på 8000, och det tyckte de var bra! Andra låg på16000.
    Har du höga värden tidigt är chansen att det sitter rätt denna gången betydligt större, och dubblar det på två dagar är chansen ändå större. 

• Mika1980

Rara, mensen kommer nog - det brukar den göra varje månad men har fått lite knasig cykel efter X. Pergo börjar jag med på dag 5 för att få fler ägg - och förhoppningsvis ett i höger äggstock (får aldrig äl där annars och saknar äggledare på vänster). Håller tummarna för dig, drick en kopp te och mys med sambon framför idol nu..:)

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3