• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Mmmbop
    Mmmbop skrev 2010-12-06 19:09:34 följande:
    Ingen som vet hur det gick till när hon utan äggledare blev gravid, var typ ett mirakel mer eller mindre. Men det hände iaf =) Min polare är ju beviset!

Ingen som vet något om metotrexat och havererad mage?

Jag ska också testa Glandin nästa sväng, skadar ju inte att prova =) Ligger redan i köksskåpet och väntar
    Hehe, nej... Det är klart. Men det verkar som väldigt många provat och det har gått bra. Enligt innehållsförteckningen så är det gurkfröolja bara. Så det känns inte som det borde vara farligt...
  • Minkärlek09

mitt hcg har nu sjunkit från 400 till 200 så dom tror missfall skönt inget x. men ska ta ett prov till plus undersökning

• RaraS
    Mmmbop skrev 2010-12-06 19:19:42 följande:
    Hehe, nej... Det är klart. Men det verkar som väldigt många provat och det har gått bra. Enligt innehållsförteckningen så är det gurkfröolja bara. Så det känns inte som det borde vara farligt...

Ok! Kanske ska köpa ett paket då....lite nyttigheter skader väl inte, och slemhinnan borde ju inte kunna bli "för" tjock Glad

Får läsa mig igenom lite trådar om när man ska börja dem...vid mens antar jag...

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10.
  • Mmmbop

Ja, jag har fått förklarat för mig att man ska ta två tabletter om dagen från mensens första dag fram till ÄL, sedan kan man tydligen ta en tablett om dagen fram till BIM... Men det finns hur många trådar som helst om det här!

• RaraS
    Mmmbop skrev 2010-12-06 19:27:50 följande:
    Ja, jag har fått förklarat för mig att man ska ta två tabletter om dagen från mensens första dag fram till ÄL, sedan kan man tydligen ta en tablett om dagen fram till BIM... Men det finns hur många trådar som helst om det här!
    Ja, jag börjar märka det. Jaja, jag ska testa jag också :) Känns som man vill ladda för fullt till nästa ÄL, när det förhoppningsvis är ägglossning från rätt sida!
    Minkärlek09 skrev 2010-12-06 19:23:36 följande:
    mitt hcg har nu sjunkit från 400 till 200 så dom tror missfall skönt inget x. men ska ta ett prov till plus undersökning
    Skönt...men himla tråkigt med missfall... När man väl lyckas bli gravid igen efter ett X så vill man ju inte få missfall. Förhoppningsvis har du haft din dos med otur nu!!!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10.
  • Mika1980

Mmmbop: hoppas att jag inte trampar dig på tårna nu mwn man kan inte bli gravid på naturlig väg utan äggledare, så antingen måste din vän ha missförstått det hela eller så har hennes mamma fått bristande information om ingreppet, de kanske behöll en äggledare och sydde ihop den tex?
    Har ingen erfarenhet av kass mage av metrotrexat, men det hann ju bara gå 4 dagar mellan injektionen och operationen.

Rara och Lillafrugan: det är inte pergo + alkohol som jag oroar mig för, och embryot får ju ingen näring av mig förrän ca en vecka efter äl - men jag är lite orolig för att äggen inte ska bli "optimala" om man dricker mellan mens och äl. Men det är bara min egen noja kanske.

Jag äter Aco vitamin kvinna och Omega 3..och ska börja med pergo som sagt, vill nog inte mixtra med massa fler preparat men kanske ändrar mig. Rosenrot har man ju hört ska kunna förstärka äl också.

• Minkärlek09
    RaraS skrev 2010-12-06 19:33:26 följande:
    Ja, jag börjar märka det. Jaja, jag ska testa jag också :) Känns som man vill ladda för fullt till nästa ÄL, när det förhoppningsvis är ägglossning från rätt sida!
    Minkärlek09 skrev 2010-12-06 19:23:36 följande:
    Skönt...men himla tråkigt med missfall... När man väl lyckas bli gravid igen efter ett X så vill man ju inte få missfall. Förhoppningsvis har du haft din dos med otur nu!!!
    ja men från den ljusa sidan så funkar ju min högra ledare allafall:)
  • Mmmbop
    Mika1980 skrev 2010-12-06 20:08:19 följande:
    Mmmbop: hoppas att jag inte trampar dig på tårna nu mwn man kan inte bli gravid på naturlig väg utan äggledare, så antingen måste din vän ha missförstått det hela eller så har hennes mamma fått bristande information om ingreppet, de kanske behöll en äggledare och sydde ihop den tex?
    Har ingen erfarenhet av kass mage av metrotrexat, men det hann ju bara gå 4 dagar mellan injektionen och operationen.

Rara och Lillafrugan: det är inte pergo + alkohol som jag oroar mig för, och embryot får ju ingen näring av mig förrän ca en vecka efter äl - men jag är lite orolig för att äggen inte ska bli "optimala" om man dricker mellan mens och äl. Men det är bara min egen noja kanske.

Jag äter Aco vitamin kvinna och Omega 3..och ska börja med pergo som sagt, vill nog inte mixtra med massa fler preparat men kanske ändrar mig. Rosenrot har man ju hört ska kunna förstärka äl också.
    Närå, inte trampar du på några tår. Jag vet bara att läkarna följde henne hela graviditeten för de var så fashinerade. Men det var ju ett tag sedan, typ -85. Så de kanske inte hade så bra koll
  • acinna

Oj vad ni legat i här idag, tjejer! Tog ett tag att läsa genom allt.
    Hoppas på plus hos er också, så att vi får sällskap!!! *håller tummarna*

MinKärlek: Skönt att höra att det troligen inte var X, trots att jag lider med dig vare sig det var MF eller X.

• Hjärtat78
    ÄrtaMärta skrev 2010-12-06 12:44:46 följande:
    Det känns liksom på vänster sida, ungefär vid äggledaren.
    Fick ett telefonmöte med min läkare på fredag, sköterskan jag pratade med tyckte det lät som ngt hormonellt med tanke på blödningen osv.
    Men vi får se vad läkaren säger när han ringer.
    Skönt att du fick en telefontid med läkaren så kan han förklara mer varför du har ilningar på den sidan?

Håller med Acinna att när man kom hem från jobbet idag så var här mycket att läsa, full aktivitet.
    Kanske ska testa lite rosenrot och se om det hjälper...
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3