• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • lia27
    LYCKA82 skrev 2010-12-03 09:04:33 följande:
    Efter två utomkveds verkar det som att jag har lyckats blivit gravid. testade idag på BIM - 4 och jag tycker mig kunna se två streck. Ser ni dem? Jag har ont i brösten, illamående, supertrött, kissignödig, gasig, och har ett jävla humör...

GRATTIS!!! Hoppas att liten sitter på rätt plats denna gång,vi vart gravida samtidigt för 6mån sen men då satt de fel på dig:(
    Håller tummarna nu!!!
  • LYCKA82
    lia27 skrev 2010-12-03 22:00:28 följande:
    GRATTIS!!! Hoppas att liten sitter på rätt plats denna gång,vi vart gravida samtidigt för 6mån sen men då satt de fel på dig:(
    Håller tummarna nu!!!
    TACK... ja jag kommer ihåg dig. Hur går det för dig? När ska du föda?
  • Hjärtat78

GRATTIS Lycka82 och jag hoppas det sitter rätt plats denna gången.

Själv  känner jag att jag ger snart upp hoppet att bli gravid. Mensen slutade i onsdags och både
    igår och idag har jag haft sån molvärk, ingen blödning och mådde illa när jag gick förbi en affär idag där dom hade rökt korv frammme. Allting är upp och ner. Har tagit 2 tester under mensperioden och dom var negativa .
    Brukar inte ha så värk i hela efter mensen utan då har det varit en specifik sida pga cystorna men nu är det hela.

• Mika1980

Magdalena: låter tyvärr som att du är skenis, så hade jag också sist - mådde väldigt illa och hade molvärk och var doftkänslig även trots att mensen kommit. Testade också även då, men det var såklart negativt. Det är tungt..men ge inte upp, för även vi kan bli gravida även om det ibland är lite svårare.

• Hjärtat78

Mika: Läste nånstans att det blev svårare att bli gravid om det gått mer än 6 månader sen X:et. Efter flera försök så händer inget. På mitt skulle vi varit 6st som fick barn i år men det blev bara 5. Så det känns tugnt och speciellt när alla frågar om det inte dags för mig att skaffa barn... Gråter  vågar inte hoppas längre...

• Mika1980

Magdalena: och varför skulle det vara svårare efter 6 månader? Det tror jag inte på.
    Jag vet  hur det är, en bekant som blev gravid strax innan mig har fått en jättegullig bebis - och en kollega och en till bekant som blev gravida samtidigt ska föda i februari/mars. Det är jäkligt tungt.

Du får väl äl från båda äggstockarna - isf har du en bra chans att bli gravid. Jag försöker ställa mig in på och spara pengar till ivf i Köpenhamn, eftersom det nog är min enda chans.

• Minkärlek09

HEJ HAKAR PÅ!!

har en son på 2 år och ett x i somras gravid igen kanske 5-6 v. men mkt oroad har blödningar små. dålig fördubbling av hcg ser inte ljust ut:( k
    inte sett tecken än på x genom undersökning och vul

• acinna

Minkärlek09: 
    Välkommen hit, och jag håller tummarna för att det sitter på rätt ställe denna gången!!! 

• Hjärtat78

Mika: Just nu är det jätte tugnt och hade allt gått vägen skulle jag haft nu i december.
    Har sen maj bara fått bakslag efter Äl med cystor och nu endo. Vet hur du känner och
    vart man än tittar så är det någon som är gravid och vill att det ska lyckas för sig själv oxå.

Jag har äl från både men på vänster sitter en stor chokladcysta nu och vet inte
    hur den påverkar eftersom nu denna gång var på höger och vill inte få cystor där med.

TACK för ditt stöd och jag hoppas att det lyckas dig med på den rätta sidan.Hjärta

• Minkärlek09
    acinna skrev 2010-12-04 10:07:54 följande:
    Minkärlek09: 
    Välkommen hit, och jag håller tummarna för att det sitter på rätt ställe denna gången!!! 
    tackar det hoppas jag med!!

vad hade ni för blödningar och symptom med era x?

förra gången minns jag knappt men tror jag hade massa hugg och bruna blödningar.

Nu har jag röda som sparsam mens bara inte speciellt ont lite molande inga hugg än allafall
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3