Mika1980 skrev 2010-12-06 10:25:33 följande:
Minkärlek: nja, jag ska ju kunna bli gravid trots att de var tvugna att ta bort en liten bit av livmodern vid op, de sa att det inte ska påverka. Men mitt problem är att jag alltid får ägglossning från den sidan (vänster) där jag saknar en äggledare. Så därför ska jag börja med hormoner (pergotime) om några dagar - för att förhoppningsvis producera äggblåsor i båda äggstockarna.
Det verkar som att mensen är på g nu, ett antal dagar för sent. Ska alltså börja med pergotime om ca 5 dagar, men jag har julbord + en till fest inplanerad i veckan och undrar hur jag ska göra med alkohol.. Kan jag dricka lite och ändå inseminera om ca 2 veckor om pergotime funkar som jag hoppas? Och sedan är jag lite orolig för att hormonerna kommer ge mig humörsvängningar, kanske inte så lyckat när man ska på fest.
Jag tror inte det är någon fara att dricka, alkohol går ju ur kroppen på direkten. Det verkar heller inte som Pergotime och alkohol har några biverkningar av varandra (enligt FASS). Men som du själv säger kanske humöret är ostabilt ändå, så att ta det lugnt är nog en bra idé =)
Är det någon här inne som fått Metotrexat och som sedan matsmältningssystemet pajjat på? Min mage är helt förstörd! Jag får svinont när jag äter, har liksom ont i tarmarna, det bubblar och har sig och jag tror jag håller på att bli förstoppad för första gången i hela mitt liv? Är det vanlig biverkan? Vad har ni isf gjort för att göra det bättre?