• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Hjärtat78

Minkärlek: Jag fick mensen som planerat men slutade efter en vecka och började sen dagen efter igen och varade så i 3 veckor och fick bort opererat vä äggledare pga det satt fast. Hade typ mensvärk hela tiden men även hugg på vänster sida.  Visste inte om att jag var gravid för jag hade inga tecken på det förutom när jag gjorde gravtest hos barnmorskan.

• Minkärlek09
    Hjärtat78 skrev 2010-12-04 10:26:22 följande:

Minkärlek: Jag fick mensen som planerat men slutade efter en vecka och började sen dagen efter igen och varade så i 3 veckor och fick bort opererat vä äggledare pga det satt fast. Hade typ mensvärk hela tiden men även hugg på vänster sida.  Visste inte om att jag var gravid för jag hade inga tecken på det förutom när jag gjorde gravtest hos barnmorskan.

j
    jag med hade som kortare menser men mkt brunt.
    opereade bort vänster äggledare i somras fostret var ca 7 veckor. hade mkt hugg minns jag och vätska i buken den har jag inte än allafall
  • Hjärtat78
    Minkärlek09 skrev 2010-12-04 10:36:25 följande:
    jag med hade som kortare menser men mkt brunt.
    opereade bort vänster äggledare i somras fostret var ca 7 veckor. hade mkt hugg minns jag och vätska i buken den har jag inte än allafall
    Dom hittade oxå blod i buken på mig men äggledaren har inte spruckit ännu och var 7+3 när det togs bort.
  • acinna

Minkärlek Jag hade blödningar stora som femkronor varje dag från vecka 5+2. Det håll på i några dagar, och sedan så blev det en brun blödning som varande ungefär en vecka. Sedan blev det störtblödning i tre dagar och hela livmoderslemhinnan kom ut. På VUL efter det var de helt fascinerade över att jag inte hade någon slemhinna men ändå steg hcg-värdet...

• Mika1980

Minkärlek: jag hade också rödrosa flytningar vid BIM ungefär, var sedan blödningsfri fram till v.6 tror jag, då kom det först lite rött och senare brunt. Började störtblöda som missfall i v.7 ungefär. Äggledaren sprack i vecka 9 och hade 1 1/2 liter blod i buken. Opererade också bort vänster äggledare. Jag hade inte så ont fram tills att den sprack, kände mer att det stramade i ljumsken - som sedan gick över i typ äl-värk och tillslut fruktansvärd smärta när den sprack.

Hoppas att du inte har fått X igen, vet du varför du fick det sist?

Magdalena: Tack själv, förstår att det är sjukt jobbigt att få bakslag efter bakslag - ska du operera bort chokladcystan? Om du har äl från andra sidan borde det inte vara några problem. Kram

• Hjärtat78

Mika: Läkaren ville inte operera bort den i nuläget för att den kommer tillbaka igen. Hon vill att vi ska testa och bli med barn så ska jag tillbaka om 10 veckor igen. Det var första gången jag hade äl på höger sida för 2 veckor sen jag hade X:et i våras.

Varsego, skönt att här inne förstå ni hur man mår men när man säger till nån som aldrig varit med om
     det så bara ryster dom på huvudet och bryr sig int. Kram

• Mika1980

Magdalena: hade du X:et på vänster sida? Du fick äl på höger för första ggn sedan dess sa du? Då kanske det finns hopp för mig också, jag har ju nämligen alltid äl från "fel" sida..men någon gång kanske man ska ha tur då? Försökte ni nu i samband med äl? Isf. borde det vara dags att testa snart, känns det som att det inte har lyckats?

• Hjärtat78

Mika: Jag hade X:et på vänster sida och haft ägglossning 3 gånger(juni, aug, sept) på vänster och 1 gång(oktober) på höger sedan i maj. Juli fick jag ingen äl pga gulkroppscysta. Så förhoppningsvis blir det höger nu i december. Jag hade äl v 45 och då såg man äggblåsa och vi testade men så fick jag konstig brun blödning måndag  v.47 och mensen kom fredag samma vecka.  Så antingen har jag äl nästa vecka eller så blir det jul veckan iom sist var äl 2 veckor senare än jag trodde och menscykeln var 6 veckor totalt jämnfört med 4 veckor som det brukar vara. Mensen som slutade i onsdags var mkt annorlunda än vad den har varit sen jag slutade med p-piller. Blödde mycket mindre och har bara ont 1 dag jämfört med gången innan då jag blödde mkt och hade extremt ont.

Det måste finnas hopp för dig oxå, pratade men en sjuksköterska som sa att nästa gång jag ska till läkaren
    ska jag säga till om pergotime och få prova det. Kan ju ge större chans att man kan bli gravid. Det e väl det du ska ta nu  för att få igång din högra äggstock med om jag inte har fel för mig?

• Mika1980

Mgdalena: ja det är pergotime jag ska ta, men tror nog att det främst hjälper de som inte har egen ägglossning. Jag vet inte varför min högra äggstock inte producerar ägg..och det kommer jag nog inte få reda på heller, eftersom man inte får göra sådana utredningar som ensamstående. Jag har iof. haft ägglossning på höger en gång, och vänster samtidigt..men det var nästan ett år sedan..

• Hjärtat78

Mika: Sjuksköterskan sa att om man äter det så gör den så att man kan släppa fler ägg oxå. Kan höra med läkaren när jag ska dit nästa gång om inget har lyckats tills dess..

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3