• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Mika1980

Rara: japp mensen har behagat dyka upp nu, så på lördag börjar jag med pergotime. Hoppas hoppas..:)
    Hur går det själv?

• RaraS
    Hjärtat78 skrev 2010-12-07 20:33:18 följande:
    Kände lite ömmande på höger sida nu när jag gick hem från jobbet och jag vet att jag inte skulle kolla
    med ägglossningstest denna gång, men jag var tvungen. Och nu efter 5 min visar det att jag har
    ägglossning, blir så glad GladGladoch denna gången är det 12dagar sen menscykeln började...
    Iom att jag känner av höger så måste det vara höger igen...  Sambon får komma hem tidigare
    från jobbet dom närmaste dagarna...
    Håller tummarna!!! Mysiga dagar framöver hemma hos er! Flört 
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10.
  • RaraS
    Mika1980 skrev 2010-12-07 20:34:59 följande:
    Rara: japp mensen har behagat dyka upp nu, så på lördag börjar jag med pergotime. Hoppas hoppas..:)
    Hur går det själv?
    Mensen kom idag (kände av det redan igår)....så nu är det bara att ladda! Hoppas, hoppas, att det är min högra äggstock denna gång!

Tror inte på min vänstra sida....vad nu än läkarna säger. Det är ju ingen här inne som lyckats bli gravid på "fel" sida...så tror inte på det helt enkelt...Rynkar på näsan
  • Hjärtat78
    RaraS skrev 2010-12-07 20:36:31 följande:
    Håller tummarna!!! Mysiga dagar framöver hemma hos er! Flört 
    Tack RaraS och nu blir tidigt julmys här Tomte, trodde stickan visade fel men det är ett skarpt och ett svagt och kollade även här på kalendern och då är det fredag som gäller. Köpte en förpackning Testlagrets Ägglossningstest i Ullared i somras.

Har någon av er testat det fabrikatet tidigare??
  • Mika1980

Magdalena: kul för dig, bara att köra på då :) Jag har använt testlagrets och tycker faktiskt att de är bra trots att de är billiga. Det var dem jag använde när jag "lyckades".

• Hjärtat78

Då är det höger äggstock och decembermånad som gäller för många av oss här inne så vi kan
    följa er andra i sällskap...Tomte

• RaraS
    Hjärtat78 skrev 2010-12-07 20:41:19 följande:
    Tack RaraS och nu blir tidigt julmys här Tomte, trodde stickan visade fel men det är ett skarpt och ett svagt och kollade även här på kalendern och då är det fredag som gäller. Köpte en förpackning Testlagrets Ägglossningstest i Ullared i somras.

Har någon av er testat det fabrikatet tidigare??
    Nej, jag har provat något annat fabrikat...men där ska sträcket vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket, inte svagare än kontrollstrecket. Men det kanske är olika på olika fabrikat...

I vilket fall, om du är på dag 12 så är det bara att köra på! Det skadar aldrig! Glad 
  • Mika1980

Rara. vad roligt, då fick vi mens samma dag och hoppas båda på höger äggstock denna månad :)
    Jag har läst på ngn FL-tråd om någon som lyckades bli gravid genom att motsatt äggledare plockade upp ägget, så visst kan det funka. Men det hör nog dessvärre till ovanligheterna. Så vi får hålla tummarna för att det blir en höger-månad för oss! :)

• Hjärtat78

Mika:  Nu väntar vi på din högra att oxå släppa så det blir en tur till Köpenhamn Glad och håller tummarna för dig!!! Sambo kommer hem tidigare ikväll till lite mys... 

Exakt även billiga kan vara bra, ibland är dom dyra sämre...

• Mika1980

Magdalena: ja det är så att teststrecket ska vara starkare eller lika starkt som kontrollstrecket på testlagrets stickor - och då är det 12-36 h till ägglossning. Tycker inte att det brukar vara svårt att se när det "slår om", jag brukar ofta börja testa kring dag 11 så att jag ser när den blir starkare - ungefär dag 13 brukar det ge fullt utslag och så får jag äl dagen efter. :)

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3