• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • RaraS

Hihi! Ja, vi får hoppas på många plus i början av det nya året! Någon av oss borde ju lyckas i alla fall! Och någon gång kommer det bli min tur!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10.
  • Hjärtat78

Rara och Mika: I rutan har jag 2 streck varav det högra är starkt och det vänstra är nästan lika starkt. Så då är det några dagar innan själva äl och när jag kollade på familjelivskalender så stämmer det med att det är svagt idag och blir starkare och själva lossningen är på fredag, ska kolla på torsdag med nytt test...

Tack för tipsen tjejer!!! Solig Nu är det bara att köra på....

• Sunflower Sthlm

Flera av er har redan skrivit det som jag tänker men jag kan inte låta bli, blir helt vansinning på den typen av kommentarer som Minkärlek ger.

Här stöttar vi varandra i med- och motgångar, man får gnälla hur mycket man vill och tycker man inte att det är ok så behöver man inte hänga här i tråden med oss. Den här tråden har betytt mycket för mig just därför att jag har kunnat ventilera med andra som förstår att det går upp och ner trots att man fysiskt räknas som "frisk" efter sitt X. Så kram på er och tack! Glad 

• Mika1980

Magdalena: ett till tips är att du kollar även i morgon, det kan gå fort med stegringen och du vill ju inte missa när det slår om. Helst ska man kolla morgon och kväll när det närmar sig, men det går ju åt många test då :) Och om man inte ska insemineras så är det inte lika noga att med att veta exakt när äl inträffar :)

Klart det blir många plus snart, det känner jag på mig. Även om jag är bitter för egen del ;)

• Sunflower Sthlm
    Mika1980 skrev 2010-12-07 20:49:41 följande:
    Rara. vad roligt, då fick vi mens samma dag och hoppas båda på höger äggstock denna månad :)
    Jag har läst på ngn FL-tråd om någon som lyckades bli gravid genom att motsatt äggledare plockade upp ägget, så visst kan det funka. Men det hör nog dessvärre till ovanligheterna. Så vi får hålla tummarna för att det blir en höger-månad för oss! :)
    Jag har också fått mens idag. Galet! Glad Men jag hoppas på ägglossning från vänster eftersom mitt X satt på höger. Håller tummarna för att det är en bra månad för oss alla!
  • Mika1980

Sunflower och alla andra: jag är också väldigt tacksamma över att ni finns här och lyssnar och förstår, för mig har det varit oerhört betydelsefullt eftersom jag inte har någon partner att dela sorgen med. Så tack.
    Kram

• Mika1980

Sunflower: Hahahaha, kanske börjar vi synka med varandra eftersom vi "umgås" så mycket! *skratt*

• spettan

gillar clear blue digital , blir en glad gubbe  Glad testade testlagrets oxå men clear blue är känsligare!
    good luck!
    hade själv utomkveds - 07 å fick operera bort höger äggledare...
    är nu i v 14 å är överlycklig att ha lyckats, tog lite tid, men skam den som ger sig :), ska tilläggas att jag hade ett mf förra året... men nu e det lycka i stugan!!!

• Mika1980

Härligt att höra spettan!! Hur lång tid tog det för er innan ni lyckades med denna grav?

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3