• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Hjärtat78

Mika: Jag håller tummarna att det även plussar för dig och att slutet av detta året det är då vi plussar!!!

Så fort man kommer hem så loggar man in för att se vad som har skrivits under dagen man har varit på
    jobbet och att vi finns här för varandra  både i bra och dåliga dagar och så har vi alla..

Kram till er alla

• Minkärlek09
    Mika1980 skrev 2010-12-07 19:51:50 följande:
    Och du behöver inte nämna några namn, vi bitterfittor fattar piken i alla fall. Men jag har känt att det har varit okej att vara bitter just i det här forumet fram tills nu. Jag höll på att dö i somras pga mitt X och kan med all sannorlikhet inte bli gravid utan ivf nu - då blir man jävligt bitter jan jag tala om.
    ditt val om du tycker att du är en sån.

HELT OKEJ att vara bitter så länge man inte försöker ta ut det över andra.
  • Hjärtat78

Mika: Jag ska kolla i morgon bitti och på torsdag morron och se hur testen ändrar sig.. Tack för alla positiva tankar...

• Minkärlek09
    Mika1980 skrev 2010-12-07 19:54:51 följande:
    Jasså du nämnde namn i alla fall, modigt av dig. Jag försökte visa omtanke för en medmänniska och uppmärksamma dig på att det kunde vara X men att det inte behövde vara det. Och att jag INTE HOPPADES att det skulle vara det. Du verkade inte ha så bra koll själv på symtom osv, så jag ville upplysa dig så att du inte skulle råka ut för samma helvete som jag med livet som insats. Men det var tydligen ett misstag eftersom du tolkade det helt fel. Vad har du för människosyn egentligen??
    Väldigt omoget skrivet av men det får stå för dig  tar det inte personligt det är dina problem.
  • Mika1980

MinKärlek: snälla du, sluta skriv till och om mig nu, du gör mig på väldigt dåligt humör.

• RaraS
    Minkärlek09 skrev 2010-12-07 21:26:52 följande:
    Väldigt omoget skrivet av men det får stå för dig  tar det inte personligt det är dina problem.

Ja, Minkärlek, det verkar ju bara ha varit något missförstånd. Alla vill varandra väl här så glöm det som varit så tar vi och samlar kraft istället!!! Det är vi bättre på!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10.
  • acinna

Oj, vad aktiva ni varit medan jag varit iväg ikväll. (Och nej, jag lever inte här om någon skulle få för sig det!)
    Och jag blir både arg, ledsen och rent ut sagt förbannad när jag läser vissa inlägg här. Ni tjejer har varit mitt stöd och min livlina här sedan mitt X, och jag gör allt för att peppa både er och mig själv, och det är jag så evigt tacksam över! FL och denna tråden har troligen räddat mitt förhållande med min sambo på grund av att jag haft er som gått genom samma sak som mig att ventilera mina känslor och tankar, istället för att älta för mig själv eller låta sambon höra samma sak sjuttioelva gånger. TACK!

Och så kommer det inlägg om bitterhet och tråkigheter, och till och med elakheter här. Jag vet att jag kan låta negativ vissa dagar, trots att jag tillhör en av de lyckliga som sitter med ett plus, och nu är i vecka 8+0. RaraS, jag är inte arg på dig för att du den dagen inte kunde dela min förvirrade glädje, men jag vet att du innerst inne är glad för vår skull. Så gör vi nog alla någon gång, att hoppa över inlägg vi inte orkar med just då.

Men att bli kallad bitterfittor här i tråden för att vi försöker att dela med oss av våra erfarenheter, omtanke och funderingar till varandra, det bara tar jag inte!!! Passar inte sällskapet, så lämna tråden istället för att ge gliringar och fula påhopp!!!

Tre med mens samma dag. Ni är verkligen synkade! Hoppas det kan bli fler glada gubbar här i tråden nu, och fler plus!!! *håller fortfarande tummarna och hoppas på sällskap, och det snart!* 

• Mmmbop

Hej allihopa,

Det här är en fantastisk tråd, jag tycker faktiskt bara att man ignorerar bittra/elaka/tråkiga kommentarer. På det viset släpper vi helt enkelt inte in dålig stämning i tråden! För det här är ju, precis som många redan sagt, en helt fantastisk tråd med massor av kanon-tjejer som varit med om ledsamma saker och behöver ventilera alla möjliga känslor. ALLA får vara med och stötta, bry er bara om dessa kommentarer.

Själv var jag och tog prover igår igen 6 dagar efter Metotrexat-sprutan, hade sjunkit med ynka 17% från 587 till 480-isch. I söndags fick jag åka till KI igen med buksmärtor, det visasde sig ha blött lite i buken, men det gick över sedan. Jag är mest less på att ha ont och inte kunna träna som vanligt. Men det går ju över, jag har ju er som bevis!

Min läkare ska iaf skriva remiss för kontraströntgen på Läkarhuset, jag älskar praktiskt taget läkare =) Han har varit helt fantastisk hela tiden. Jag får tom maila och fråga saker. Underbart att det finns sådana guldkorn inom vården!

Ha en bra dag allihopa så håller vi tummarna för alla er som fått mens att ÄL kommer på rätt sida denna gång!

• Sunflower Sthlm
    Mika1980 skrev 2010-12-07 21:13:32 följande:
    Sunflower: Hahahaha, kanske börjar vi synka med varandra eftersom vi "umgås" så mycket! *skratt*
    Ja, så måste det ju vara. Flört Skämt åsido men det är ju bra skumt att vi lyckas pricka in samma dag alla tre. Galet. *skratt*
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3