• Mika1980

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Hej igen - insåg just en sak. Det var inte alls 31/8 jag opererades utan 31/7! Så det kanske visst var min förtjänst Sunflower :) Läkaren var som sagt ganska skamsen efteråt, och jag hade ju nästan dött på kuppen..så förhoppningsvis lärde de sig något av det. Har funderat på att anmäla dem.. Är det socialstyrelsen man gör det till?

• Mika1980

Mmmbop: Då var "din" lite mindre än min då..men jag hade hcg på över 5000, och jag blödde brunt mot slutet. Hade haft en störtblödning med klumpar, som vid missfall, någon vecka innan.

Har mailat socialstyrelsen.

• Mika1980

Åh sunflower, jag tänker på dig..vet verkligen hur hemskt det känns, och det vet ju du sedan tidigare också :(
    Men det är bra att du försöker tänka positivt! Berätta hur det går, kram.

Frikadellen och Mmmbop: Jag fick min störtblödning innan metrotrexatbehandlingen sattes in, då hade jag ännu inte fått diagnosen utomkveds fast jag själv tjatade om att jag trodde att det var det pga allt jag hade läst här på FL - och jag hade ju ont i vänster ljumske. Men när blödningen kom accepterade jag att det kanske var ett missfall trots allt. En teori är att jag hade två embryon och att det ena kom ut som missfall - har ju anlag för tvillingar, eller hade rättare sagt.
    Att det var utomkveds konstaterades en vecka senare när läkaren ringde mig på jobbet och bad mig åka in akut, detta efter att hon hade sett mitt blodprov: att hcg hade ökat från ca 600 till 5000. Väl inne på SöS såg de X i vänster äggledare och jag fick metrotrexat och skickades hem. Jag blev tillsagd att hålla mig i stan, men ingenting om att jag inte borde vara ensam..fast det listade jag ut själv och bad mamma bo hos mig i några dagar. 4 dgr senare sprack den och jag blödde ut 1 1/2-2 liter blod i buken på 20 minuter. Var allt blod kommer ifrån vet jag inte Mmmbop, men förmodligen har man många blodkärl i äggledarna. X är ju väldigt livshotande om man inte behandlas i tid, förr i tiden var dödligheten 70%.
    Efter operationen blödde jag som vid mens eller lite mer, i ca. en vecka.

Jag börjar bli lite fundersam över min mens nu, jag blöder bara mörkbrunt, inget färskt blod.. Hade inte fått hem grav.testen i dag så jag kan inte ta ett nu för säkerhets skull.

Funderade på en sak, kanske är ett konstigt förslag, men jag tycker att ni är så trevliga alla här inne och skulle tycka att det vore kul om man kunde ses över en fika och prata lite någon gång. De som vill :)

• Mika1980

Mmmbop igen: jag tror att blödningen du har/haft även kommer från livmodern, då kroppen stöter ut slemhinnan i livmodern när grav.hormonerna sjunker. Men jag håller med om att det är väldigt lång tid att blöda i så många veckor! Har du blivit undersökt under den här tiden?

• Mika1980
    BIM:

RaraS: 6/1-2011 (försök 2 efter x). Vänster ÄL bortopererad, med titthål, den 4/10-10, v 6+4.

Miny: 7/1-2011 (försök 11 efter X)

LillaFrugan: 24/1-2011  (Försök nr 4, X 2007-12-31 behandlades med Metrorexat, båda äggledarna kvar, ett barn 2009)

Lemis: 2/2-2011 (försök nr 1 efter X.  bukop, höger äl togs bort).

Gravida:

angio101: BF 23/1 2011, gravid på försök 2 efter X (brusten vä äl, borttagen 28/1 2010 v8, "kejsarsnitt")

ewaulrica: planerat snitt 14/4 2011 gravid efter 9 försök, ca 1 år efter op för X i vä ÄL, som togs bort

Acinna: BF 19/7 2011, gravid på försök 1 efter X (titthålsoperation 17/9-10 i v.10+0, har båda ÄL kvar)

LYCKA82: BF 16/8 2011, gravid på försök 5 efter X (haft sammanlagt 2 X, vänster äggledare togs bort)

Sejda79: BF 27/8, gravid på 7:e försöket efter X (operation 1/4-2010, höger äl togs bort)

Frikadellen bf 30/8, gravid efter ett års försök.

Övriga/pausar:

Mika1980: Två försök efter X. Akut bukoperation/spräckt äggledare 31/7-2010 efter metrotrexatbeh. 1 äggledare kvar.

Mmmbop: ~10/3-2011 (försök 1 efter X) X vänster, Metotrexatbehandlad 1/12-10. Båda ÄL kvar
  • Mika1980

Nu har jag börjat blöda ordentligt, känns skönt på ett sätt. Att allt är "normalt".

Nu har terroristhunden Gösta intagit lägenheten (har honom på halvtid) så då får inte matte sitta framför datorn hela tiden - hon ska kasta tennisboll kvällen lång :)

Undrar också hur det går för Sunflower..

• Mika1980

Usch ja, jag fick också vänta så länge på SöSakuten första gången jag kom in, de tar en inte på allvar om man inte skriker av smärta. Hoppas att du får ett vul snart!! Kram

• Mika1980

Jätteledsen för din skull Sunflower, det låter ju tyvärr som ett väldigt tidigt missfall. Försök tänka på att det förmodligen var en normal graviditet i livmodern, som dessvärre inte stannade kvar. Men ni kan ju uppenbarligen bli gravida, snart får du nog ett pyre som stannar kvar. Men om det skulle vara en normal graviditet nu så vore det underbart!

Jag blöder som aldrig förr, kanske ett väldigt tidigt missfall eller kraftigare blödning pga hormonerna?

• Mika1980

Nej då, det är ingen fara. Reagerade bara på att jag blöder så mkt, har ganska sparsam mens i vanliga fall. Men nu ska jag och hunden snart gå och hälsa på min lilla systerdotter som är 7 månader, så då får jag min bebisdos för ett par dagar framåt :)

• Mika1980

Klart vi ska fika tjejer! :) Kanske redan på söndag (om du orkar Sunflower)? Kan skicka ett meddelande med mitt nummer.

Kram

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3