Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Love is everything: när jag fick metrotrexat låg hcg på 5000, så i mitt fall hade det gått för långt och det blev akut operation i slutändan i alla fall. Men eftersom du har så låga värden kommer det säkert fungera bra för dig. Olika sjukhus anser att olika behandlingsmetoder är bäst, där jag gick på SöS undviker de operation så långt som möjligt och behandlar nästan uteslutande med metrotrexat. Opereras man brukar hcg sjunka fort - för mig gick det från över 5000 till 0 på ca en vecka, vilket gav mig en jäkla baby blues..grät massor den veckan. Men utan operation kan det ta lite längre innan hcg sjunker till 0, mensen brukar komma igång när värdet är 5 och under tror jag. Man brukar rekommendera att vänta 3 månader om man har fått metrotrexat, men det är en försiktighetsåtgärd som många läkare tycker är lite överdriven. Jag väntade iaf. tre månader, fast en läkare sa att jag kunde försöka efter första mensen, jag var heller inte i skick att försöka bli gravid en månad efter en omfattande operation.
Tråkigt att du är en av oss, även om du är väldigt välkommen hit.