• Mika1980

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

BIM

Mika1980: 1/1-2011 (försök 2 efter X)

LillaFrugan: 24/1-2011  (Försök nr 4)

Gravida:

Som svar på frågan som någon ställde, nej jag har inte ringt gyn. Ska ta grav.test i morgon om mensen inte kommer. Sen får jag se..

Och Mmmbop, lämna oss inte - jag känner mig också låg och deppig över att inte lyckas som alla andra. Och jag kommer förmodligen också ta en paus till februari/mars för att sedan göra ivf. Men vi kan väl ändå hänga här?

• Mika1980

Det där med svaga och starka plus - jag tror att det är svårt att säga någonting generellt. Jag kan hålla med om att man borde "känna" sig gravid lite tidigare om X:et fastnar långt upp i äggledaren, men mängden hcg skiljer sig ju oerhört mellan oss som haft X. Min satte sig i skarven till livmodern och var alltså nästan ända framme när det gick snett, jag kände mig tydligt gravid ungefär 3-4 dgr innan BIM, testade negativt BIM-3 och svagt positivt på BIM. Jag hade relativt höga hormonnivåer under min X-graviditet, medan en del bara kommer upp i ett par hundra i hcg och kanske plussar sent. Hur hög halt av hcg man har beror nog på hur pass mycket embryot hinner utvecklas, hur stor den blir och hur länge den lever där den sitter.

Men sedan ökar ju hcg olika fort hos olika kvinnor som ni säger, tror dock inte att det är så jättestora skillnader när det gäller "normala" graviditeter. Att jag inte fick plus på dag 16 trots symtom och utebliven mens bekymrar mig såklart, men jag tror att det kan finnas en liten chans att jag är gravid på normalt vis. Men skulle jag plussa mycket senare skulle jag bli orolig.. Nu kommer jag ju säkert inte plussa alls utan i stället få mens, men i nuläget skulle den vara ganska välkommen.

• Mika1980

Min lutealfas brukar vara på ungefär 16 dgr, men jag vet inte exakt..min cykel har blivit allmänt konstig senaste månaderna, har numer en cykel på ca 32-33 dgr men ägglossningen brukar ändå inträffa runt dag 14-15..så då blir ju lutealfasen ännu längre. Vet inte, allt har blivit knas efter utomkveds. :(
    Med tanke på att jag tog äl-spruta på em 17/12 som ska verka efter 24-36 h borde jag vara på dag 16-17 i dag. Jag testade senast igår morse.

• Mika1980

Har läst på lite om progesteron som kan förlänga menscykeln, men överallt står det att mensen kommer 1-2 dgr efter att man slutar ta progesteronet. Jag slutade med dem för 5 dgr sedan när jag testade minus första ggn. :/
    Pregnyl och pergotime som jag också tog ska inte störa menscykeln..

• Mika1980

LillaFrugan: Det första testet jag tog slog om till positivt (ganska starkt) efter 10 minuter. Sedan har jag tagit ett par st där jag har tyckt mig kunna tyda något som förmodligen var spökstreck, och på den sista såg jag inte ens det. Kanske är det ett tidigt missfall på g? Kan det göra så att mensen blir försenad..?

• Mika1980

Sunflower, tänker på dig. Ta inte ut det värsta i förskott - det behöver inte vara någon fara.

Själv fick jag mens i dag, eller bruna flytningar vilket jag tolkar som början på mens. Hoppas det i alla fall.

Så jag har bestämt mig för att ta en paus på ett par månader och sedan göra ivf i Köpenhamn. Under tiden ska jag försöka leva lite normalt, men jag tittar nog in här då och då ändå.

Kram

• Mika1980

Sunflower jag håller tummarna!! Jag har hört gott om gynakuten på Huddinge också, och har en kompis som jobbar där :) SöS behandlades jag också på, och är inte särskilt positivt inställd till hur de behandlade mitt fall, kommer nog inte vända mig dit igen.

Eftersom jag fick mens i dag borde jag ändra i listan..ska jag skriva in nästa beräknade BIM trots att jag inte vet exakt ännu och om jag ska försöka denna månad? Jag gör så så länge.

BIM:

RaraS: 6/1-2011 (försök 2 efter x). Vänster ÄL bortopererad, med titthål, den 4/10-10, v 6+4.

Miny: 7/1-2011 (försök 11 efter X)

LillaFrugan: 24/1-2011  (Försök nr 4)

Lemis: 2/2-2011 (försök nr 1 efter X.  bukop, höger äl togs bort).

Mika1980: 5/2-2011 - försök 3 efter X. (Akut bukoperation/spräckt äggledare 31/8-2010 efter metrotrexatbeh. 1 äggledare kvar).

Mmmbop: ~10/3-2011 (försök 1 efter X) X vänster, Metotrexatbehandlad 1/12-10. Båda ÄL kvar

Gravida:

angio101: BF 23/1 2011, gravid på försök 2 efter X (brusten vä äl, borttagen 28/1 2010 v8, "kejsarsnitt")

ewaulrica: planerat snitt 14/4 2011 gravid efter 9 försök, ca 1 år efter op för X i vä ÄL, som togs bort

Acinna: BF 19/7 2011, gravid på försök 1 efter X (titthålsoperation 17/9-10 i v.10+0, har båda ÄL kvar)

LYCKA82: BF 16/8 2011

Sejda79: BF 27/8, gravid på 7:e försöket efter X (operation 1/4-2010, höger äl togs bort)

• Mika1980

Sunflower: är det sant?? Låg du på avd 72? Jag låg inne från 31/8 till 4/9 tror jag att det var..var ju ganska illa däran och kunde inte gå, så därför såg du mig nog inte - låg i sängen ända till utskrivningen. Har för mig att jag låg på rum 3 men det kan vara fel.

• Mika1980

Jag var för övrigt på gynakuten som låg bredvid avd. 72 flera ggr innan jag opererades (blev inte inlagd trots att de sett X på ultraljud och jag hade ont), fick min spruta 27/8 och akutopererades 31/8 när den sprack. Lades därefter in på avd. 72.

• Mika1980

Sunflower, nej det var inte min förtjänst..jag kom nämligen in med ambulans vid 21-tiden 31/8 och opererades till midnatt ungefär. Vet inte varför vi behandlades så olika, mitt X var ju som sagt 2x2x2 cm stort och jag hade varit inne tidigare samma dag och klagat över att jag började få ont. Men fick värktabletter och kommentaren att det känns lite när metrotrexatet verkar.. Morgonen efter operationen tittade en skamsen överläkare in (samma som hade skickat hem mig med värktabletter) i mitt "bås" och sa: ja det var ju olyckligt att det slutade såhär. Jag var så borta av all morfin så jag orkade inte ens svara, men jag var grymt besviken på att de inte lyssnat på mig när jag hade bett om operation istället för metrotrexat.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3