• Mika1980

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

LillaFrugan: ivf är lika dyrt utomlands, mellan 30-40 000 ca exkl mediciner. Men det är ju mitt enda alternativ eftersom Sverige är ett bakåtsträvande land som inte hjälper ensamstående.

Ja vi får se hur det blir, snart är man väl ensam i den här tråden eftersom alla verkar plussa. Ursäkta den bittra tonen, men jag är sjukt trött på hela grejen nu.

• Mika1980

Har en fundering över BIM, jag har alltid tänkt att det inträffar 14 dgr efter äl och att man alltså ska testa då. Men när jag tänker efter så brukar jag få mens ca 16 dgr efter äl, och min menscykel har blivit längre efter X:et - från 29 dgr till 31-32 dgr. Senaste mensens första dag var 7 december, men äl framkallade jag ju själv ett par dgr tidigare än den skulle ha inträffat eftersom pergo hade gjort åtminstone ett av äggen mogna redan dag 11-12 i cykeln. Jag hade äl 18/12 om sprutan fungerade som den ska..ska jag ändå tänka att jag har BIM 14 dagar efter 18:e eller? Blir förvirrad..

• Mika1980

Ni är gulliga :) Nu har jag tagit en långpromenad och inhandlat ett RFSU testa tidigt, bara för att komma hem och upptäcka lite rosa i trosan. :/ Ja ja, nu vet jag åtminstone och den här hemska pms:en släpper förhoppningsvis nu. Bara att fortsätta försöka, hoppas att höger äggstock tänker fortsätta producera äggblåsor nu - för pergotime vill jag inte försöka med igen.

• Mika1980

Tack söta Mmmbop, jag ska försöka tänka mer positivt, och samtidigt ägna lite energi åt annat än att försöka bli gravid också. Har bestämt med en kompis att vi ska gå ut på fredag, måste komma ut och vara lite social om jag någonsin ska kunna träffa min framtida fru :)

Skulle vara jättekul om vi blev gravida samtidigt, ska du åka i mars?
    Går du hos en privatgyn? Jag har tid hos en läkare på Mama Mia i februari, de ska ju vara både gay- och singelvänliga :)

Har iaf bestämt mig för att ta bort önskemål om ögonfärg, hårfärg osv på donatorn - och låta kliniken välja efter kvalité istället. Och kanske borde man inseminera x 2 nästa gång?

Glandin...det var Omega 7 väl? Köpte något liknande på hälsokosten för ett par veckor sedan.

Kram

• Mika1980

Har inte någon erfarenhet av hur killar reagerar i sådana situationer, men dessvärre verkar de flesta tjejer dra öronen åt sig om man berättar om sina barnplaner, så tjejer är inte mkt bättre :) Att man vill ha barn brukar inte vara några problem, så länge man kan tänka sig att vänta i ett par år och se hur det eventuella förhållandet utvecklas. Men att inleda dejtandet med att säga att man planerar att åka till storken ensam, men ändå vill dejta - det brukar inte vara så framgångsrikt *s*

• Mika1980

EwaUlrika: nej jag såg kanske fel, det var i sådana fall väldigt lite rosa..och i dag har det inte varit någonting. Men jag har haft grym mensvärk i flera dagar, kunde knappt sova i natt. Vad är det för vajsing på min kropp..?

• Mika1980

Lemis: jag har testat alla möjliga äl-test, men tycker nog att teslagrets är ett av de bättre - både när det gäller grav.test och äl-test. Men nu senast använde jag ägglossningsspruta så då behövde jag inget test.

Nej jag har inte köpt ett digitalt test, ska vänta i några dagar..om mensen inte kommer så testar jag igen, det är tydligen inte helt ovanligt att få plus ca en vecka efter BIM. Min svägerska som var och inseminerades på storkkliniken testade negativt på dag 14, och plussade en vecka senare (dottern är 6 mån idag). Men jag tror inte att jag är gravid..men det känns ju lite knasigt att gå över tiden när man vet exakt när man hade äl..och jag har som sagt haft kraftig mensvärk i flera dgr. Hoppas att det inte är något knas bara.

• Mika1980

LillaFrugan: När jag hade X så testade jag svagt positivt på BIM, hade lite rosa flytningar dagen innan och några dgr efter. Blöda började jag göra i v.6. Jag är inte så rädd för att det är ett nytt X faktiskt, jag känner ingenting alls på höger sida (där jag har en äggledare)..visserligen är det väl alldeles för tidigt att kunna känna något ändå, men däremot har jag ganska ont/ilningar på vänster sida om blygdbenet. Och jag har känt av hugg och stickningar från vänster sida i ca 1 1/2 vecka - och där har jag ju ingen äggledare så därför blir jag inte rädd :) Molvärken..som är som riktig mensvärk har jag haft i tre dagar nu, brukar bara ha det samma dag som jag får mens.
    Fattar inte vad det är för fel, det är så tröttsamt att kroppen inte bara kan fungera som den "ska", jag vill ju försöka snart igen men då måste ju mensen komma först.

• Mika1980

Dag 17 efter insemination och ägglossning och ingen mens på gång. Har fortfarande förhöjd temp som jag har vid äl fram till mens - och mensvärken fortsätter.. Har inte testat i dag. Tänkte vänta i ett par dagar men har beställt från testlagret.

Jag blev inte överstimulerad av pergo, gick på vul innan inseminationen.
    Något knas är det - återkommer när jag vet mer.

Grattis till Styrkan och Theina, nu är ni många som har plussat.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3