• Mika1980

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Grattis till förlovningen acinna. :)

Rara: skengravid eller inte..symtomen är lika verkliga för det, förstår hur du känner dig.

LillaFrugan: nej visst måste det inte betyda att det är stopp i min äggledare, men jag vill gärna utesluta det. Känns som ett orosmoment så länge jag inte vet att det är okej, så ja det kanske är av psykologiska skäl..men det borde väl också vara ett giltigt skäl.

Jag testade negativt i dag igen.

Gott nytt år på er

• Mika1980

Hej tjejer, jag var hos syster med familj igår och åt nyårsmiddag, blev lugnt men drack ett par glas vin. Vaknade i morse med ganska mkt mensvärk, men mensen har inte dykt upp. Det är BIM i dag men jag har inte testat eftersom jag fick minus igår - mensen kommer nog i natt/i morgon bitti.

Du då sunflower?

• Mika1980

..men det är tydligen vanligt att mensen blir lite försenad av progesteronvaggisar som jag har tagit, jag slutade med dem i förrgår så mensen borde komma snart - speciellt med tanke på värken jag har. Tror inte att det är ett plus..

• Mika1980

Mensvärk hela natten, inte en droppe blod..men minus på testet igen. Blir galen, vill att mensen ska komma nu :(

• Mika1980

bcm: Så du plussade på BIM+4? Men testade du innan? Jag tror att det är kört för min del tyvärr. :/

• Mika1980

Mmmbop: jag testade svagt plus på BIM när jag fick X. Nu är jag på BIM+1. Jag tycker mig kunna ana ett väldigt svagt streck när jag vinklar testet, men det är nog ett spökstreck - har ju fått det med apotekets grav.test förut.

Låter hoppfullt för din del sunflower :)

• Mika1980

LillaFrugan: det vill jag nog inte påstå, strecket går att urskilja om man tittar väldigt noga, men det är nog ett spökstreck som sagt.

• Mika1980

Klart att det är ett plus sunflower, glad för din skull!

Nej mitt fastnar inte på kort, är med 99.9 % säkerhet inte ett plus. Men är ändå lite konfunderad över att jag har haft ganska kraftig mensvärk i två dgr men inte ens har antydan till mensblödning..och tempen är fortfarande förhöjd. Men nu letar man ju iof desperat efter tecken som kan hålla hoppet vid liv.

Jag vet exakt när jag fick ägglossning, nämligen på lördag em/kväll för 15 dgr sedan, eftersom jag tog ägglossningsspruta på fredagen kl 14 och den verkar inom 24-36 h. Jag tyckte mig känna äl på tåget hem från Danmark.

• Mika1980

LillaFrugan: jo som sagt, det borde ha gett utslag vid det här laget. Klart att jag inte är gravid..

• Mika1980

Sunflower: har du båda äggledarna kvar eller bara en som jag? Minns aldrig vem som hade vad.

Funderar starkt på att ta en liten paus och sen köra ivf.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3