• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Saturnus
    Pemberly skrev 2014-09-06 14:53:13 följande:
    Hejsan! En liten uppdatering om att en lillebror föddes i slutet av augusti. Allt gick bra vid förlossningen och han verkar vara nöjd med tillvaron så länge han får äta när han vill (vilket är rätt ofta tidvis).
    Åh stort grattis! Vad roligt! Njut!
  • Kingston

Grattis till dig pemberly!
    Skönt och kul att det finns några som lyckas!

Personligen är jag lite inte på "lilsis" spår. Får se vad nästa år har i sitt sköte. IVF eller inte?!

• Supers
    Pemberly skrev 2014-09-06 14:53:13 följande:
    Hejsan! En liten uppdatering om att en lillebror föddes i slutet av augusti. Allt gick bra vid förlossningen och han verkar vara nöjd med tillvaron så länge han får äta när han vill (vilket är rätt ofta tidvis).
    Åh vad mysigt :) Grattis till er <3
  • Pemberly

Tack för gratulationerna! Jag vill verkligen uppmuntra er som försökt på egen hand ett bra tag att gå vidare till ivf. Visst är det jobbigt att gå igenom (och dyrt när man betalar själv som vi gjort nu för försöken att få lillebror) men så värt det när det lyckas.

• sanla

Hej alla som kämpar och grattis Pemberly!

Jag har inte skrivit så ofta här.

Men snabbläge är att jag hade utomkveds förra sommaren 2013 och har kvar äggledaren efter spruta. Efter spolning ser det "bra" ut (ja allt går ju inte att se).

Senaste året har resultaten varit resultatlösa och i våras upptäcktes mitt kassa sköldkörtelvärde på 3-4 ca. Och nu äntligen är det nere på ganska optimala runt 1.0.

Vi satte oss i IVF kö och det beräknas med det väl, om vi inte lyckas innan, kring årskiftet. Väntar nog att vi ska få första kallelse till enheten när som helst. Egentligen skulle jag nog vilja försöka mer på egen hand, men när tiden går tror jag inte att det är så bra att vi väntar för mycket..

En fråga till er som gjort IVF: Är det än jobbig process att gå igenom? Kanske väldigt indivuellt, men hur var det för er? Om man "kopplar" bort det psykiska trycket, är det mycket jobbigt fysikt?

Lycka till alla därute!

• Bubby
    sanla skrev 2014-09-17 19:04:34 följande:

Hej alla som kämpar och grattis Pemberly!

Jag har inte skrivit så ofta här.

Men snabbläge är att jag hade utomkveds förra sommaren 2013 och har kvar äggledaren efter spruta. Efter spolning ser det "bra" ut (ja allt går ju inte att se).

Senaste året har resultaten varit resultatlösa och i våras upptäcktes mitt kassa sköldkörtelvärde på 3-4 ca. Och nu äntligen är det nere på ganska optimala runt 1.0.

Vi satte oss i IVF kö och det beräknas med det väl, om vi inte lyckas innan, kring årskiftet. Väntar nog att vi ska få första kallelse till enheten när som helst. Egentligen skulle jag nog vilja försöka mer på egen hand, men när tiden går tror jag inte att det är så bra att vi väntar för mycket..

En fråga till er som gjort IVF: Är det än jobbig process att gå igenom? Kanske väldigt indivuellt, men hur var det för er? Om man "kopplar" bort det psykiska trycket, är det mycket jobbigt fysikt?

Lycka till alla därute!

Hoppas att IVF är lösningen för er och att du får en smidig stimulering.

Vi har precis genomgått våran första ivf och det gick inge bra så nu är vi i väntan på försök 2. Den fysiska biten har för mig varit hemsk.

Innan jag började var jag i toppform och medverkade i SM i styrkesport för att nu ett par månader senare vara i kroppslig kaos. Ont överallt och jag känner mig trasig. Hela kroppen skriker och inget känns bra. Men vi vill så gärna ha en bebis att det får vara värt det. Kroppen kan jag få tillbaka sen. Men förbered dig på att det kan bli tufft, både fysiskt och psykiskt.

Lycka till!
  • sanla

Usch det låter inte kul fysiskt, men det kanske är väldigt olika hur man reagerar?
    Och psykiskt förstås..

Vet inte hur länge till man ska försöka. Har ju bara haft bra sköldkörtel nu i två cykler.. Kanske skulle ge det chans mer. Men nu är vi ju mitt i kön med..
    Tack för svar

• majbebbe

Grattis Pemberly!
    Själv plussade jag igår och pendlar mellan helt bubblande till jätteorolig!
    Den här gången gick det på 1:a försöket vilket jag inte alls hade trott på. Vi har haft en väldigt svajig historik (1:a barnet på 1:a försöket, X oplanerad graviditet, 2:a barnet 9:e aktiva försöket exakt 1 år efter x, MF oplanerad graviditet).
    Så nu väntar jag på v.7 så jag kan åka in på vul... 

• Supers
    majbebbe skrev 2014-10-01 08:26:04 följande:

Grattis Pemberly!

Själv plussade jag igår och pendlar mellan helt bubblande till jätteorolig!

Den här gången gick det på 1:a försöket vilket jag inte alls hade trott på. Vi har haft en väldigt svajig historik (1:a barnet på 1:a försöket, X oplanerad graviditet, 2:a barnet 9:e aktiva försöket exakt 1 år efter x, MF oplanerad graviditet).

Så nu väntar jag på v.7 så jag kan åka in på vul... 

Grattis :) Mysigt. Här är det en paus och viktnedgång som gäller innan nästa insättning. Ev om jag tappat tillräckligt (enligt mig ) så tänkte vi på nov/dec.

Lycka till :)
  • Kingston

Åh vilka roliga nyheter majbebbe, Grattis! Får man fråga om du blev opererad vid ditt x?

Fy bubblans vad jag önskar mig lite flyt i höst/vinter!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3