sanla skrev 2014-09-17 19:04:34 följande:
Hej alla som kämpar och grattis Pemberly!
Jag har inte skrivit så ofta här.
Men snabbläge är att jag hade utomkveds förra sommaren 2013 och har kvar äggledaren efter spruta. Efter spolning ser det "bra" ut (ja allt går ju inte att se).
Senaste året har resultaten varit resultatlösa och i våras upptäcktes mitt kassa sköldkörtelvärde på 3-4 ca. Och nu äntligen är det nere på ganska optimala runt 1.0.
Vi satte oss i IVF kö och det beräknas med det väl, om vi inte lyckas innan, kring årskiftet. Väntar nog att vi ska få första kallelse till enheten när som helst. Egentligen skulle jag nog vilja försöka mer på egen hand, men när tiden går tror jag inte att det är så bra att vi väntar för mycket..
En fråga till er som gjort IVF: Är det än jobbig process att gå igenom? Kanske väldigt indivuellt, men hur var det för er? Om man "kopplar" bort det psykiska trycket, är det mycket jobbigt fysikt?
Lycka till alla därute!
Hoppas att IVF är lösningen för er och att du får en smidig stimulering.
Vi har precis genomgått våran första ivf och det gick inge bra så nu är vi i väntan på försök 2. Den fysiska biten har för mig varit hemsk.
Innan jag började var jag i toppform och medverkade i SM i styrkesport för att nu ett par månader senare vara i kroppslig kaos. Ont överallt och jag känner mig trasig. Hela kroppen skriker och inget känns bra. Men vi vill så gärna ha en bebis att det får vara värt det. Kroppen kan jag få tillbaka sen. Men förbered dig på att det kan bli tufft, både fysiskt och psykiskt.
Lycka till!