• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Kingston

Manelma: den vänstra kan hämta upp ägg ifrån höger sida, så det skall inte spela någon roll säger "dom som vet"...

• Manelma
    Kingston skrev 2014-07-19 21:32:58 följande:

Manelma: den vänstra kan hämta upp ägg ifrån höger sida, så det skall inte spela någon roll säger "dom som vet"...

Även om den högra är kvar? Den är ju kvar bara utan passage förmodar jag.
  • Manelma
    Kingston skrev 2014-07-20 08:37:36 följande:

Dom säger det. Kroppen ska vara rätt smart!

Åh hoppas hoppas min kropp är så smart som dom påstår att kroppen kan vara, men det är bara att köra på månad efter månad.
  • Kingston

Ja tyvärr finns det inte mkt annat att göra... Och när man har tröttnat på det får man ta ett beslut om att antingen ta hjälp eller helt enkelt vara glad att man åtmn. har ett litet troll (i vårat fall)!

• Pusheen

Hej tjejer.

Jag ligger här och läser samtidigt som tårarna rullar ner på min kind. Jag opererades akut 12:e augusti 2013 för jag hade X och de tog bort min högra äggledare. Jag har haft det så sjukt jobbigt efter det med depression som följd. Blev lite bättre till våren men det går i perioder.. Just nu är jag nere i en svacka. Vi har försökt att bli gravida igen men utan resultat. Frågorna är fortfarande många och jag har väldigt svårt att se någonting positivt. Är det så att man har ÄL från höger resp. vänster varannan månad? Jag har tänkt att det säkert är så och att vi har noll chans varannan månad.. Även om den andra ÄL kan fiska upp så med min tur så kommer den inte göra det.

Vi har fått tid på fertilitetsklinik nu den 25:e. Ser fram mot det fast samtidigt inte. Vill inte höra att "det är inget fel på er, ni får bara fortsätta försöka".

Förlåt att jag är så negativ, inne i en svacka just nu och har PMS samtidigt som vi inte har fått till det denna månaden när det kändes som att jag hade ÄL från rätt sida..

• Kingston

Pusheen: jag beklagar och förstår hur du mår! Din historia är likadan som min och jag börjar snart också ge upp hoppet.
    Har precis haft pms och mens och nu åkte jag dessutom på världens jobbigaste magsjuka till råga på allt!
    Så humöret e riktigt på topp... Eller kanske inte!

Jag inte göra så mkt mer än att skicka några kramar och upp uppmuntrande ord

• Pusheen

Tack Kingston! Hur går ni vidare? Försöker ni nu?

Jag är så himla glad att jag hittade denna tråden som var aktiv. Känns som att det bara är andra som har gått igenom samma sak kan förstå hur man mår och vad man går igenom efter den här stympningen..

Krya på dig!

• Kingston

Ja du... Vi knullar som kaniner runt äl och hoppas på det bästa! (Ursäkta ordvalet men det är så tragiskt som det låter).
    Jag vet inte hur jag vill göra med IVF så jag halar och drar på det i hopp om ett mirakel som ska få mig att slippa ta beslutet själv...

• Pusheen

Hehe, ja men det är ju så det är ;)

Jag har lite problem med min sambo att han inte fattar hur mycket vi behöver försöka. "Det kommer när det kommer" men vi måste ju försöka ännu mer nu när jag vara har en äggledare..

Är det så att vi som har haft X får lättare hjälp sen om man vill gå till fertilitetsklinik?

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3