• xoxonathalie

Ni som är gravida dricker ni coca cola?

Som rubriken lyder dricke ni cola? Är det verkligen så himla farligt att göra det? Var utomlands nyligen o drack cola nästan hela tin men har börjat tagga ner på det nu. Fast visst dricker ja de ändå.

Vad kan egentligen hända?
    Jag är i vecka 28+2 o har druckigt ända sen i början men hitills har bebis iallafall växt som han ska.

Ja menar det innehåller väll mer koffein i kaffe än i cola, o de är väll många som dricker kaffe?

• Svar på tråden Ni som är gravida dricker ni coca cola?
  • vitvåonågratill
    Leo1977 skrev 2010-01-28 08:51:01 följande:
    Jag gjorde det under min graviditet, men cirka ett glas i veckan. :) Jag tycker det är bätre att dricka färskpressad juice från Brämhults www.glawe.se/blogg
    Som inte är pastöriserad... Eller har dom ändrat det nu kanske? Tycker iaf jag känns mer osäkert än att dricka cola! Men det är ju MIN åsikt!
  • Nintendo

Nej jag dricker inte Coca Cola men det gör jag inte annars heller. Jag dricker aldrig läsk, det är för sötsliskigt för min smak. Det enda som jag kan dricka är jul/påskmust men då dricker jag bara några glas i veckan om ens det.

Skulle jag gilla Coca Cola hade jag försökt att dricka så lite som möjligt pga koffeinet. Själv dricker jag två koppar te om dagen och där får man också i sig lite koffein, men det är så små mängder att det inte utgör någon fara.

• elinville

jag dricker massa coca, har alltid gjort... Är helt klart beroende.

Maja 0707, Bebis 1002
  • melamikaela

Nej, jag dricker inte cola. Som någon annan sagt, det är för sött och känner inget sug efter läsk. 

En liten del av dig, en liten del av mig. v.28
  • Begga

Fick avsmak i början av graviditeten på allt som innehöll koffein.  Hade druckit en burk Cola Light i 6 år oavbrutit.  När jag väl hade slutat (pga illamåendet) och började må bättre tänkte jag "varför inte?" o slutade med all läsk överhuvudtaget förutom vid superfestliga tillfällen.  Vi inhandlade sodastream och kör på bubbelvatten med citron nuförtiden ;)

• Jungblom

Nej, jag dricker inte coca cola eftersom det smakar konstigt när jag är gravid.

• Lärarn

Varför skulle färskpressad juice vara pastöriserad? Är inte det en process med mjölkprodukter och inte med frukt och bär?

• Odile

Jag dricker cola ibland, har märkt att det är det enda som hjälper mot mitt illamående. Gott är det också
    I begränsade mängder ska det vara ok, man ska väl dricka ca 3 liter om dagen för att det ska bli skadligt. Allt är väl dåligt i enorma mängder.
    Däremot dricker jag inte kaffe, men det är för att jag inte gillar smaken

• Tigerrr

Jag älskar cola och skulle inte kunna vara utan det!
    Har druckit det under hela graviditeten, är nu i v.32.

Svar på tråden Ni som är gravida dricker ni coca cola?