• Cornelia13

Här peppas det, del 9

Dags för ny tråd igen... vad tiden går fort när man har roligt!

Det började som en pepptråd att försöka att inte tänka för mycket på BIM, äl och så vidare... men det gick väl så där. Nu är majoriteten gravida eller fått sina små men vi fortsätter peppa varandra genom livets små egenheter!

Vi är ett glatt gäng som försöker hålla oss positiva och hoppfulla inför framtiden! Nyckelordet är peppning!

Del ett: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m28982418.html
    Del två: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m31971257.html
    Del tre: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m34566905.html
    Del fyra: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m37399791.html
    Del fem: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40459553.html
    Del sex: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m43231212.html
    Del sju: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m45762972.html

Stella 25/2-06 Minde 3/6-09
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:37
    Del åtta:www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:38
    Går inge bra för mig
    Del åtta: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html
  • Svar på tråden Här peppas det, del 9
  • jakeline
    Tekla78 skrev 2011-07-18 09:40:32 följande:
    Jodå, det där med sparkas och slåss känner jag till. Vi blir jättearga när det händer och han blir ännu argare och sedan ledsen så man tycker synd om honom samtidigt som man är arg. Dåligt samvete får man, men man måste ju bli arg för att visa att det inte är ok. Sen kramas vi såklart och allt blir frid och fröjd igen, men det är svårt när fighterna kommer och jag kan tänka mig att det inte blir lättare med en 2-månaders...

Ludvig både kissade och bajsade i pottan igår! Så det är små framsteg här också, men han är nog inte alls redo för kallingar ännu. Han känner sig bekvämare med blöja än utan, så vi väntar nog till hösten. De säger att det går ganska snabbt när de väl börjar på storbarnsavdelningen och blir inspirerade av de andra barnen.
    skönt att höra att man inte är ensam om det iaf... även om det är trist. Jag tycker att det är jättejobbigt att behvöa skälla och gorma, men man måste ju. 

E väljer själv om han vill ha kalling eller blöja. Oftast vill han ju ha kallingar och har han blöja så går han inte på toa. moment 22 lite grann. :P Men men, det kommer väl. Han vill vara duktig som kompisen Hanna-Li som varit blöjfri några månader. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • Miniluvan

Usch ja, jag tycker att jag skäller på stackars Bastian hela tiden. Han bråkar så med lillebror, ofta är det för att han vill ha uppmärksamhet utan lillebror nära. Han gillar dock att skrämma lillebror genom att ställa sig nära och gallskrika. Då blir Matteo livrädd och börjar gråta och Bastian är hur nöjd som helst.

♥ Bastian 090615 ♥ Matteo 100819 ♥
  • MiAmore

Här går allt sin gilla gång. Gick in i v.16 idag och mår helt ok numera, bortsett från att jag fått foglossning. Milo är också inne i en riktig trotsålder nu, men det har han varit länge känns det som

♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120109 ♥
  • Tekla78

Ludvig är en riktig drama-queen dessa dagar. Så fort han får en tillsägelse eller någon säger emot honom slokar huvudet och läppen darrar för att han riktigt ska visa hur orättvist allt är. Lite sött faktiskt :)

Sen blir han fruktansvärt rädd ibland. Häromdagen såg man skräcken i hans ögon och han hoppade upp i soffan och pekade på "hajarna", likadant i sängen några timmar senare. Han har fantasi i alla fall...

• MiAmore

När Milo får en tillsägelse, "spottar" han, ställer sig med armarna i kors och ser riktigt sur ut. haha

• jakeline

Éomer slänger sig på golvet och gråter stora krokodiltårar nä rhan inte får som han vill. :P Han har dessutom blivit rädd för höga ljud sen de höll på med båtmotor här hos svärfar. Allt som låter är läskigt och han springer runt med händerna för öronen. :-s Åskan har nog varit värst hittills.  

~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • Miniluvan

Bastian är också rädd för åskan, däremot är han riktigt jobbig med tandborstningen nu. Han skriker och fäktar och blir hal som en ål. Vet inte hur vi ska göra.

Sen är han jobbig på så vis att när lillebror slår sig och jag tar upp honom börjar B gråta och ska upp. Bara för att lillebror får uppmärksamhet. Det är lite jobbigt, särskilt nu när Matteo klättrar på allt och trillar och slår sig med jämna mellanrum.

♥ Bastian 090615 ♥ Matteo 100819 ♥
  • MiAmore

Milo är hittills inte rädd för något särskilt vad vi märkt. Men sedan har han också alltid varit en väldigt tålig liten kille som tål det mesta.

Måste vara väldigt jobbigt som förälder när syskonen är avundsjuka på varandra. Måste vara svårt att veta hur man ska hantera det och vad man ska göra. Man försöker ju så klart behandla dem så lika som bara möjligt, men i en viss ålder spelar det nog tyvärr ingen roll hur lika man behandlar dem

• jakeline
    MiAmore skrev 2011-07-21 10:05:22 följande:
    Milo är hittills inte rädd för något särskilt vad vi märkt. Men sedan har han också alltid varit en väldigt tålig liten kille som tål det mesta.

Måste vara väldigt jobbigt som förälder när syskonen är avundsjuka på varandra. Måste vara svårt att veta hur man ska hantera det och vad man ska göra. Man försöker ju så klart behandla dem så lika som bara möjligt, men i en viss ålder spelar det nog tyvärr ingen roll hur lika man behandlar dem
    det har kommit mycket rädslor på sistone, vet inte vart de kommer ifrån... Helt plötsligt var det läskigt att ha mörkt i rummet när man ska sova?! Hallå? vi har haft så hela tiden. jag vet inte jag... åskan har han inte brytt sig om tidigare heller, men det räcker väl med att något säger att något är läskigt och sedan är det kört känns det som. Han är väldigt mottaglig och härmas väldigt mycket just nu. Så fula ord får man INTE säga... :P
  • Tekla78
    jakeline skrev 2011-07-22 21:52:05 följande:
    det har kommit mycket rädslor på sistone, vet inte vart de kommer ifrån... Helt plötsligt var det läskigt att ha mörkt i rummet när man ska sova?! Hallå? vi har haft så hela tiden. jag vet inte jag... åskan har han inte brytt sig om tidigare heller, men det räcker väl med att något säger att något är läskigt och sedan är det kört känns det som. Han är väldigt mottaglig och härmas väldigt mycket just nu. Så fula ord får man INTE säga... :P
    Skönt att du säger det. Ludvig är rädd för massor av grejer. "Läskigt" säger han och hoppar upp i famnen. Många helt vanliga barnprogram är väldigt läskiga. Hundar, mörker, när gammelmormors fågel trillade i sin bur... you name it!

Ett exempel på vår härmapa. Idag när vi hälsade på gammelmormor sa jag "den bilen lekte din pappa med när han var barn, han har också varit ett litet barn en gång". Tre sekunder senare hör jag honom säga exakt samma sak till sin pappa :)
Svar på tråden Här peppas det, del 9