• Cornelia13

Här peppas det, del 9

Dags för ny tråd igen... vad tiden går fort när man har roligt!

Det började som en pepptråd att försöka att inte tänka för mycket på BIM, äl och så vidare... men det gick väl så där. Nu är majoriteten gravida eller fått sina små men vi fortsätter peppa varandra genom livets små egenheter!

Vi är ett glatt gäng som försöker hålla oss positiva och hoppfulla inför framtiden! Nyckelordet är peppning!

Del ett: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m28982418.html
    Del två: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m31971257.html
    Del tre: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m34566905.html
    Del fyra: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m37399791.html
    Del fem: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40459553.html
    Del sex: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m43231212.html
    Del sju: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m45762972.html

Stella 25/2-06 Minde 3/6-09
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:37
    Del åtta:www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:38
    Går inge bra för mig
    Del åtta: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html
  • Svar på tråden Här peppas det, del 9
  • Åttan
    Tekla78 skrev 2011-08-09 10:07:20 följande:
    Hej Jeskan, kul att höra hur du har det och att ni har det bra. Så sött när de bara har några få tänder i munnen :)

Tack för tummarna. Med all sannolikhet går det inte så bra för mig... syndafloden har börjat så nu sitter jag i telefonkö till MVC. Hoppas det hela är över i helgen då jag ska på ett bröllop jag längtat till hela sommaren.

Kul att vara "tillbaka" igen..

Vad jobbigt å tråkigt Hoppas att det går överfort om det nu är ett MF som det låter som...  KRAM på DIG   
    Prins Casper 101015
  • Miniluvan
    Hej Jeskan, kul att höra hur du har det och att ni har det bra. Så sött när de bara har några få tänder i munnen :)

Tack för tummarna. Med all sannolikhet går det inte så bra för mig... syndafloden har börjat så nu sitter jag i telefonkö till MVC. Hoppas det hela är över i helgen då jag ska på ett bröllop jag längtat till hela sommaren.
    Hur har det gått Tekla? Hur mår du?
    ♥ Bastian 090615 ♥ Matteo 100819 ♥
  • MiAmore

Hej tjejer! Jag har inte varit på Fl. på rätt länge nu. Inte sen jag gick med i en "bebis 2012" grupp på Fb närmare bestämt. Har lättare för att kolla Fb på mobilen än Fl, och jag sitter mer på Fb än här på Fl rent allmänt, så därför har det blivet att jag bara varit aktiv i den gruppen på Fb. Ska dock försöka skärpa mig och vara lite aktiv här på Fl. också.
    Jag gick in i v.19 igår, och jag känner av lillbäs varje dag sedan runt mitten av v.17. (innan dess kände jag bara av den någon gång då och då, sen runt v.13) Jättemysigt! Är fortfarande inga ordentliga sparkar dock, men det är absolut ingen tvekan om att det är lillbäs som sparkar och buffar. Hjärta Imorgon ska vi på rul. och hoppas på att få veta vad det är för en liten krabat som gömmer sig där inne.

Tekla: Blev så glad när jag läste att du äntligen plussat för att sedan bli ledsen igen Hoppas att allt gått bra trots allt och att du mår bra? *Kramar*

♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120109 ♥
  • jakeline

hoppas så att det ändå är okej.. men om det nu är mf så hoppas jag att det går över fort. Kram!
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • MiAmore

Nu har vi varit på rul! Allt såg jättebra ut och det är en livlig liten krabat jag har där inne. Hjärta 201 g kärlek och troligtvis en... FLICKA!! Skrattande Man kunde tydligt se tre streck där nere och man såg inga "tecken" alls på att det skulle kunna vara en pojke. Blev fram/bakflyttade (beroende på hur man ser det *ler*) en dag, från den 9 jan till den 10 jan. Åt rätt håll iaf

♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120109 ♥
  • Åttan
    MiAmore skrev 2011-08-11 13:35:29 följande:
    Nu har vi varit på rul! Allt såg jättebra ut och det är en livlig liten krabat jag har där inne. Hjärta 201 g kärlek och troligtvis en... FLICKA!! Skrattande Man kunde tydligt se tre streck där nere och man såg inga "tecken" alls på att det skulle kunna vara en pojke. Blev fram/bakflyttade (beroende på hur man ser det *ler*) en dag, från den 9 jan till den 10 jan. Åt rätt håll iaf

Kul! Grattis till den troligtvisa flickan
    Prins Casper 101015
  • MiAmore
    Åttan skrev 2011-08-11 18:55:57 följande:
    Kul! Grattis till den troligtvisa flickan
    Tack
    ♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120110 ♥
  • Tekla78

MiAmore, härligt att allt var så bra på RUL! Underbart att få se den lilla krabaten. Ska ni göra fler UL för att vara säkra på könet? Har hört om två personer i min närhet som fick ena könet "bestämt" och så var det tvärtom. I ena fallet hade bebisen ett syskon som hade väldigt svårt att tro att bebisen som kom verkligen var syskonet eftersom det hade fel kön!

Jo, det var missfall. Allt har gått bra. Jag mår fysiskt prima (det blev som en lite kraftigare mens bara) och psykiskt mår jag bra. Tror däremot inte att jag kommer att må så bra vid nästa graviditet, men så länge jag har en "konstaterad situation" som jag inte kan göra något åt känns det rätt lugnt. Jag blir gravid igen är jag övertygad om. Hade en stark dröm förra året om att jag nattade L och var nygravid samtidigt som jag hörde lucia-/julsånger, så vem vet, kanske blir det en sensommarbebis 2012...

Det var några saker som var jobbigare än andra denna gången.
    Dels hade jag ångest över att det skulle bli ett lika tufft / dramatiskt MF som förra gången med smärta och skrapning och sjukhus etc. Dels kände jag mig paranoid och dum när min kropp kände en sak och alla sjuksköterskor hävdade att allt var så normalt och ok. En oro om att inte få göra VUL och tro att jag skulle behöva gå till typ v. 12-13 med växande mage och inte veta vad jag skulle säga till omgivningen. Nu var jag i vecka 6, så jag hade ju knappt hunnit vänja mig vid tanken. Så nu vet ni ungefär hur jag känner. Kommer nog att behöva stöd i början av nästa graviditet... Men det är ju därför ni är här, eller hur?!

• Åttan
    Tekla78 skrev 2011-08-11 21:53:23 följande:
    MiAmore, härligt att allt var så bra på RUL! Underbart att få se den lilla krabaten. Ska ni göra fler UL för att vara säkra på könet? Har hört om två personer i min närhet som fick ena könet "bestämt" och så var det tvärtom. I ena fallet hade bebisen ett syskon som hade väldigt svårt att tro att bebisen som kom verkligen var syskonet eftersom det hade fel kön!

Jo, det var missfall. Allt har gått bra. Jag mår fysiskt prima (det blev som en lite kraftigare mens bara) och psykiskt mår jag bra. Tror däremot inte att jag kommer att må så bra vid nästa graviditet, men så länge jag har en "konstaterad situation" som jag inte kan göra något åt känns det rätt lugnt. Jag blir gravid igen är jag övertygad om. Hade en stark dröm förra året om att jag nattade L och var nygravid samtidigt som jag hörde lucia-/julsånger, så vem vet, kanske blir det en sensommarbebis 2012...

Det var några saker som var jobbigare än andra denna gången.
    Dels hade jag ångest över att det skulle bli ett lika tufft / dramatiskt MF som förra gången med smärta och skrapning och sjukhus etc. Dels kände jag mig paranoid och dum när min kropp kände en sak och alla sjuksköterskor hävdade att allt var så normalt och ok. En oro om att inte få göra VUL och tro att jag skulle behöva gå till typ v. 12-13 med växande mage och inte veta vad jag skulle säga till omgivningen. Nu var jag i vecka 6, så jag hade ju knappt hunnit vänja mig vid tanken. Så nu vet ni ungefär hur jag känner. Kommer nog att behöva stöd i början av nästa graviditet... Men det är ju därför ni är här, eller hur?!
    Härligt att du är vid så gott mod ändå! Å klart att det är därför vi är här.. att stötta varandra i gott å ont
    Prins Casper 101015
  • Åttan

Casper blir 10 månader på måndag! tiden går så fort..snart fyller ju min "lilla" bebis 1 år!!

Han växer så det knakar, väger mellan 11-12 kg å är ca 80 lång ( vet inte exakt då det var ett tag sen vi mätte å vägde men ska göra det snart igen) han har dragit iväg rätt så rejält då han har 74-86 på kläderna. Röjer runt som bara den i gåstolen, man får passa sig när han kommer farandes å får sätta lås på allt som han inte ska röra. Pratar på som bara den på sitt spåk.. han kryper inte ännu utan ålar sig fram å fort går det även där. 

Prins Casper 101015
Svar på tråden Här peppas det, del 9