• Cornelia13

Här peppas det, del 9

Dags för ny tråd igen... vad tiden går fort när man har roligt!

Det började som en pepptråd att försöka att inte tänka för mycket på BIM, äl och så vidare... men det gick väl så där. Nu är majoriteten gravida eller fått sina små men vi fortsätter peppa varandra genom livets små egenheter!

Vi är ett glatt gäng som försöker hålla oss positiva och hoppfulla inför framtiden! Nyckelordet är peppning!

Del ett: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m28982418.html
    Del två: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m31971257.html
    Del tre: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m34566905.html
    Del fyra: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m37399791.html
    Del fem: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40459553.html
    Del sex: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m43231212.html
    Del sju: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m45762972.html

Stella 25/2-06 Minde 3/6-09
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:37
    Del åtta:www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:38
    Går inge bra för mig
    Del åtta: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html
  • Svar på tråden Här peppas det, del 9
  • Tekla78

Var det vattkoppor igen? Det finns ju en risk att de kan få det igen även om det är ovanligt. Tycker dock att jag hört om några fall.

MiAmore, hur går det för dig? Hur långt gången är du nu?

Vi har väl egentligen precis börjat försöka igen denna månad (efter andra missfallet), men det känns ganska jobbigt just nu. Mycket pga att det poppar upp så många gravida runt mig. Missförstå mig rätt, jag blir jätteglad för deras skull. En väninna som har försökt länge är gravid och allt ser bra ut så jag blev överlycklig! Sen är två av mina närmsta vänner gravida, varav en med tvillingar, hur kul som helst!!! Som det är nu är tre kollegor gravida, varav en känns ganska nära då hon har en dotter som är nära Ludvig i ålder och vi är lika gamla. När jag fick höra om henne fick jag ett sånt där påklistrat leende och sa vad kul, när jag egentligen tänkte; fan, det skulle varit jag! Vet inte varför jag blev så avundsjuk på just henne?! De andra är jag liksom genuint glad för, men ändå är det jobbigt att "alla andra..." Well, well, jag får väl leva på min förhoppningsvis sanndröm som jag hade förra hösten, tror jag det var, om att jag var nygravid när det sjöngs luciasånger.

• Tekla78

Tilläggas bör att jag självklart är superglad för att jag överhuvud taget har ett barn och att han förgyller min vardag. I-landsproblem, men det är ändå ett av mina huvudbryn just nu...

• MiAmore

Hej tjejer! Hur är allt med er? Jag har inte varit på Fl på läääänge nu. Får pratat av mig rätt bra i en grupp för blivande 2012 mammor på Fb, mycket därför det inte blivet att jag kikat in här på en mindre evighet. *ler*
    En liten uppdatering från mig för er som är intresserade (Flört)
    Är sjukskriven pga foglossning sedan ca 2 v tillbaka. Går på graviditetspenning den 11 nov.
    På rul'et tyckte bm'an att det såg ut att vara en liten TÖS i magen, och den 29 sept var vi på 3D ul (häftig upplevelse!) i Malmö där vi fick det bekräftat. Inget namn bestämt ännu dock.
    Har varit på KLARA samtal i Hbg (Aurora) pga hur vår förra förlossning slutade, och efter det besöket känner vi båda oss mycket lugnare och tryggare inför kommande förlossning.
    Som det ser ut nu kommer lillan inte vara mycket mindre än sin bror när hon föds. Vi fick ett ul när vi var och pratade med en förlossningsläkare för ungefär 1 vecka sedan när jag var i v.29 och redan då vägde lilltjejen 1,4kg och låg på +12%. Ska på tillväxtultraljud den 25 nov.

Hoppas att allt är bra med er, ska FÖRSÖKA kika in lite oftare hädanefter..

♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120110 ♥
  • jakeline

Jag följer dig via fb och bloggen, MiAmore!  

HÄr är det bara bra. Snorpan har hunnit bli 5 månader, äter mat som en häst och växer som sig bör. Vaccinationen denna gången gick mycket bättre än förra, men hon har varit lite kinkigare än vanligt och inte sovit som hon borde... Hoppas det är övergående och inte blir som sist.  

~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • MiAmore
    jakeline skrev 2011-10-27 20:15:31 följande:
    Jag följer dig via fb och bloggen, MiAmore!  

HÄr är det bara bra. Snorpan har hunnit bli 5 månader, äter mat som en häst och växer som sig bör. Vaccinationen denna gången gick mycket bättre än förra, men hon har varit lite kinkigare än vanligt och inte sovit som hon borde... Hoppas det är övergående och inte blir som sist.  
    Same here, följer dig också via fb och bloggen Tycker det är roligt att läsa om grabbens och tösens framsteg
  • Tekla78

Jaaaaaaa!!! *stanna, stanna, stanna* Fick akut illamående ikväll o ingen mens på dag 26. Hade överdrivet många grav.test hemma så jag tänkte att jag kunde slösa ett innan mensen kommer imorgon. Ganska snart ser jag ett svagt streck på Stickan Nu får vi hoppas att ångesten för MF håller sig borta!!!

• MiAmore

Ställde mig på vågen igårkväll och blev halvt deprimerad. Nej inte riktigt, men iaf.. Går in i v.31 (30+0) imorgon och har nu gått upp ca 10 kg. Skäms Känns mycket då jag har drygt 10 v kvar.. Men, nu väger jag bara 1 kg mer än vad jag gjorde på inskrivningen, när jag var gravid med sonen. Tänker jag så så känns det LITE bättre. *ler* Har börjat försöka röra på mig mer nu även om jag får ont pga foglossningen, så förhoppningsvis ska det hjälpa så att jag inte går upp allt för mycket mer på dessa sista 10 v. *ler*

Vi köpte en "ny" vagn igår. Eller ja, bättre begagnad. *ler* En Emmaljunga citycross, 06'a. Gav 3200 kr för sittdel, liggdel, vindskydd, footsack, löst myggnät (myggnät finns "inbyggt" i liggdelen men inte i sittdelen), 4 extra hjul (lufthjul, dem som sitter på är punkteringsfria däck), paraply, regnskydd och ståbräda. Helt ok pris även om vagnen är 5 år gammal, eller vad tycker ni? Vagnen är i jättebra skick! Liggdelen är svart och vinröd, sittdelen är svart och silvergrå

Tekla: nej men åh vad KUL!! Grattis!! Håller tummarna stenhårt för att det går vägen denna gången

Svar på tråden Här peppas det, del 9