• Cornelia13

Här peppas det, del 9

Dags för ny tråd igen... vad tiden går fort när man har roligt!

Det började som en pepptråd att försöka att inte tänka för mycket på BIM, äl och så vidare... men det gick väl så där. Nu är majoriteten gravida eller fått sina små men vi fortsätter peppa varandra genom livets små egenheter!

Vi är ett glatt gäng som försöker hålla oss positiva och hoppfulla inför framtiden! Nyckelordet är peppning!

Del ett: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m28982418.html
    Del två: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m31971257.html
    Del tre: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m34566905.html
    Del fyra: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m37399791.html
    Del fem: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40459553.html
    Del sex: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m43231212.html
    Del sju: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m45762972.html

Stella 25/2-06 Minde 3/6-09
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:37
    Del åtta:www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:38
    Går inge bra för mig
    Del åtta: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html
  • Svar på tråden Här peppas det, del 9
  • Åttan

Miniluvan--> vilken hemsk upplevelse med branden.. å vilken hemsk människa..  hoppas nu att ni får ordning på lägenheten tills på lördag! Kram

Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • Miniluvan

Tack tjejer!

Kommer inte att vara inne på ett tag nu eftersom Bastian läggs in på sjukhuset imorgon och opereras på torsdag, sen ska han ligga inne en vecka så jag kommer att befinna mig där med honom.

Ha det så bra så länge.

Kram

♥ Bastian 090615 ♥
  • MiAmore
    Miniluvan skrev 2010-05-31 09:04:14 följande:
    Det blev lite fel tror jag när jag skrev innan, min svägerska anklagade inte mig för branden men däremot för allt annat skit ni kan tänka er. Jag var en kall och elak människa som är alldeles för överbeskyddande mot Bastian. Dessutom sa hon till min syster i ett mail och hon tyckte att jag skulle lägga min tid på att vara trevlig mot henne, hennes mamma och syster istället för att ordna en examensfest åt min man. Har ni hört något mer egoistiskt? Det är väl klart att min man går före dem.
    Amen.. Ja jag kan bara skaka på huvudet o lyfta på ögonbrynen..

Undrar också vad jag missat? Operation?
  • Miniluvan

Bastian har medfödd hypospadi, det är när urinröret är lite för kort och inte mynnar där det ska, sen var hans förhud lite stor så de skulle fixa till den samtidigt. Nu är han opererad och pigg som en lärka. Nästan för pigg, han slukar sin medicin och busar som bara den. Det som är jobbigt är att han har en stent, typ kateter så vi måste ha dubbla blöjor på honom, en för bajs och en för kiss. Man gör hål i första blöjan och sticker igenom kateten till blöja nr 2. Bara för att se att han kissar som han ska.

På torsdag ska kateterna bort och sen är allt som vanligt. Han ska då få sig ett ordentligt bad. Snacka om att det kommer att behövas. Nu kan vi bara tvätta honom lite och inte så mycket runt snoppen för där är det bandage.

♥ Bastian 090615 ♥
  • Åttan

Miniluvan: skönt att OP gick bra.. inte långt kvar för dig nu..

Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • Miniluvan

Tack sötisar! Ja vi är glada att allt gått bra med Bastian. På torsdag ska vi in och ta bort kateten som är fastsydd. Det lär bli en liten pärs för honom men han ska få lite att sova på så han ska nog klara det. Det är mest mamma som lider tror jag. *ler*

Jeskan: Nä nu börjar det närma sig, snart bara 2 månader kvar. Spännande! Fattar fortfarande inte att jag snart är 2 barnsmamma. Ska bli härligt med en liten bebis igen. Hoppas att det går bra med Bastian så han inte blir sotis. Vi får ge honom lite extra mycket kärlek tror jag, om det går. Ger honom allt som det är nu.

Är nu klar med första terminen på komvux, omvårdnadsprogrammet, känns skönt. Fick VG på två kurser och MVG på en så jag är nöjd med tanke på att jag haft Bastian. Nu är det sommarlov!

♥ Bastian 090615 ♥
Svar på tråden Här peppas det, del 9