• Cornelia13

Här peppas det, del 9

Dags för ny tråd igen... vad tiden går fort när man har roligt!

Det började som en pepptråd att försöka att inte tänka för mycket på BIM, äl och så vidare... men det gick väl så där. Nu är majoriteten gravida eller fått sina små men vi fortsätter peppa varandra genom livets små egenheter!

Vi är ett glatt gäng som försöker hålla oss positiva och hoppfulla inför framtiden! Nyckelordet är peppning!

Del ett: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m28982418.html
    Del två: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m31971257.html
    Del tre: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m34566905.html
    Del fyra: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m37399791.html
    Del fem: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40459553.html
    Del sex: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m43231212.html
    Del sju: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m45762972.html

Stella 25/2-06 Minde 3/6-09
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:37
    Del åtta:www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:38
    Går inge bra för mig
    Del åtta: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html
  • Svar på tråden Här peppas det, del 9
  • MiAmore
    Åttan skrev 2010-09-23 13:42:35 följande:
    Miniluvan;  Jag HOPPAS att jag får bebis innan du kommit hem igen..   du förstår nog vad jag menar.. gå in å kika på min FB sida får du se.. såå irriterad på vissa så kallade kompisar...  Härlig med semester.. 2 veckor dessutom..  njut nu..

Miamore: trist att du verka ha missat älen.. eller så kanske den inte har varit ännu.. skönt att även ni ska iväg ett tag till värmen..
    Missat den är jag nästan 110% säker på att jag inte har gjort. Där emot tror jag att den helt enkelt inte kommit ännu
  • MiAmore
    Jeskan: Har varit inne på din fb sida men hänger inte med? Ser att du skrivet på din status o undrat varför folk vill att du ska gå över tiden, men hittar inget på din sida från någon kompis som sagt något om det?
  • jakeline

Åh jag var också mer pilsk under graviditeten.. .Men den här gången har jag varit tröttare än vad jag kom ihåg så det har varit dåligt med den varan. plus att jag ofta mår illa på kvällarna eller har ont i brösten så man är ju så där måttlig sugen på att någon ska dit och pilla.

har iaf fått tid för inskrivning den 18 okt. Känns lååångt. :)

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Åttan
    MiAmore skrev 2010-09-23 14:27:48 följande:
    Jeskan: Har varit inne på din fb sida men hänger inte med? Ser att du skrivet på din status o undrat varför folk vill att du ska gå över tiden, men hittar inget på din sida från någon kompis som sagt något om det?
    Om du kikar på statusen under det.. där jag skriver att jag fick ondare efter prommisen igår..  jag som är barnslig kanske.. men det är inte så roligt att såkallde kompisar har slagit vad om att man ska gå över tiden å säger åt en att knipa när man skriver att man har ont...
    Längtar efter skatten i magen..
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-09-23 14:37:59 följande:
    Åh jag var också mer pilsk under graviditeten.. .Men den här gången har jag varit tröttare än vad jag kom ihåg så det har varit dåligt med den varan. plus att jag ofta mår illa på kvällarna eller har ont i brösten så man är ju så där måttlig sugen på att någon ska dit och pilla.

har iaf fått tid för inskrivning den 18 okt. Känns lååångt. :)
    Kanske en flicka denna gången då? hihi Vilken vecka är du i nu? Har du/ni berättat för någon ännu?
    Åttan skrev 2010-09-23 14:42:52 följande:
    Om du kikar på statusen under det.. där jag skriver att jag fick ondare efter prommisen igår..  jag som är barnslig kanske.. men det är inte så roligt att såkallde kompisar har slagit vad om att man ska gå över tiden å säger åt en att knipa när man skriver att man har ont...
    Jag förstår att du blir ledsen av att läsa det, och om dem nu verkligen har slagit vad är det kanske inte speciellt schysst eller moget gjort, det kan jag hålla med om, men samtidigt, nu känner jag visserligen inte dina kompisar, men tror du inte att dem bara jäklas med dig på skoj? Att dem inte menar något illa, utan helt enkelt bara tetas lite med dig?
  • Åttan
    MiAmore skrev 2010-09-23 14:47:26 följande:
    Kanske en flicka denna gången då? hihi Vilken vecka är du i nu? Har du/ni berättat för någon ännu?
    Jag förstår att du blir ledsen av att läsa det, och om dem nu verkligen har slagit vad är det kanske inte speciellt schysst eller moget gjort, det kan jag hålla med om, men samtidigt, nu känner jag visserligen inte dina kompisar, men tror du inte att dem bara jäklas med dig på skoj? Att dem inte menar något illa, utan helt enkelt bara tetas lite med dig?
    Kan nog tänka mig att de har slagt vad på riktigt ja..   samtidigt som de kanske retas med mig en smula.. men slagit vad med pengar.. det har de nog gjort... 
  • MiAmore
    Åttan skrev 2010-09-23 14:49:31 följande:
    Kan nog tänka mig att de har slagt vad på riktigt ja..   samtidigt som de kanske retas med mig en smula.. men slagit vad med pengar.. det har de nog gjort... 
    Låt dem slå vad om dem vill det.. Det är ju med all säkerhet bara en kul grej, dem är säkert inte dem enda som gör det när vänner är gravida. Det betyder ju inte att dem VILL att du ska gå o ha ont, eller att dem menar något illa med det. Men om du nu tar illa upp av det, säg det till dem i stället för att gå runt o må dåligt
  • jakeline
    haha se till att få karln i säng och ha ett riktigt hett sex så ska du se att det kommer igång... men vilka dumma vänner du har.

Miamore--> jag är i vecka 7 nu. har berättat för kollegorna och mammorna. och några till... lätt att åka iväg på middag när man inte får dricka alkohol eller äta vissa saker liksom... Men det var makens fel... han berättade det jättetidigt...  Men den här gången känns det inte som om man vill vara hemlig lika länge. Men jag har inte gått ut med det på bloggen eller på FB ännu. Gör det efter inskrivningen.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-09-23 15:00:33 följande:
    haha se till att få karln i säng och ha ett riktigt hett sex så ska du se att det kommer igång... men vilka dumma vänner du har.

Miamore--> jag är i vecka 7 nu. har berättat för kollegorna och mammorna. och några till... lätt att åka iväg på middag när man inte får dricka alkohol eller äta vissa saker liksom... Men det var makens fel... han berättade det jättetidigt...  Men den här gången känns det inte som om man vill vara hemlig lika länge. Men jag har inte gått ut med det på bloggen eller på FB ännu. Gör det efter inskrivningen.
    Vad tyckte dem då? Blev glada antar jag Ska ni ta reda på könet? MInns inte om ni gjorde det med Éomer?
  • Åttan
    MiAmore skrev 2010-09-23 14:53:31 följande:
    Låt dem slå vad om dem vill det.. Det är ju med all säkerhet bara en kul grej, dem är säkert inte dem enda som gör det när vänner är gravida. Det betyder ju inte att dem VILL att du ska gå o ha ont, eller att dem menar något illa med det. Men om du nu tar illa upp av det, säg det till dem i stället för att gå runt o må dåligt
    jo men det har jag gjort.. om man läser allt så skrev jag ju att de skulle ta å ge sig på slutet...  jag mår inte dåligt av det. blir bara irriterad på dessa människor.. är väl lätt å bli det så här i slutet när man är less på allt å alla å bara vill ha sin lilla skatt hos sig antar ja..
Svar på tråden Här peppas det, del 9