• Cornelia13

Här peppas det, del 9

Dags för ny tråd igen... vad tiden går fort när man har roligt!

Det började som en pepptråd att försöka att inte tänka för mycket på BIM, äl och så vidare... men det gick väl så där. Nu är majoriteten gravida eller fått sina små men vi fortsätter peppa varandra genom livets små egenheter!

Vi är ett glatt gäng som försöker hålla oss positiva och hoppfulla inför framtiden! Nyckelordet är peppning!

Del ett: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m28982418.html
    Del två: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m31971257.html
    Del tre: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m34566905.html
    Del fyra: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m37399791.html
    Del fem: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40459553.html
    Del sex: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m43231212.html
    Del sju: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m45762972.html

Stella 25/2-06 Minde 3/6-09
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:37
    Del åtta:www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:38
    Går inge bra för mig
    Del åtta: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html
  • Svar på tråden Här peppas det, del 9
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-09-15 11:55:39 följande:
    Jorå jag mår bra. Illamåendet har avtagit lite, men känner mig utsvulten mest hela tiden. Lite molvärkt ill coh från, men inget jag inte kan överleva liksom . Tungan ute

har startat en lite hemlig blogg än så länge om någon är intresserad. jagochbonan.blogspot.com
    Skönt att illamåendet avtagit, och kul att du startat en ny blogg.  Jag tänkte kommentera din blogg, men tydligen måste man ha en "profil" där för att kunna göra det Obestämd
  • jakeline
    MiAmore skrev 2010-09-15 12:14:52 följande:
    Skönt att illamåendet avtagit, och kul att du startat en ny blogg.  Jag tänkte kommentera din blogg, men tydligen måste man ha en "profil" där för att kunna göra det Obestämd
    åh då ska jag fixa det... :P så att ALLA kan kommentera...
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Miniluvan

Tack så mycket tjejer. Ja han börjar likna Bastian mer och mer.

Jakeline: Kul med ny blogg. Förstår inte hur du hinner med alla dina bloggar. Jag hinner knappt med den jag har. Försökte starta en när jag blev gravid med Matteo men det blev nog totalt tre inlägg på nio månader. Hihihi.

♥ Bastian 090615 ♥ Matteo 100819 ♥
  • Åttan
    Hej tjejer!

Har inte orkart vara så aktiv här inne igen.. har legat/gått med kraftiga förvärkar nu i 2 dagar. Verkar som om bebis vill komma ut till sin mamma å pappa lite tidigare än beräknat. Bebis kanske inte kommer idag el imorgon men jag tror inte att den stannar inne i magen i 2 veckor till.. Var hos BM på kontroll igår.. har nu gått upp nästan 7 kg.. bebis ligger med huvudet så långt ner som den bara kan göra, helt fixerad! Min BM å en annan BM på MVC uppskattade vikten till 3200-3600 gram.. se om de har rätt.
    SF måttet låg på 34,5 och hjärtslagen på 150 ca..

kram på er alla!!
    Längtar efter skatten i magen..
  • MiAmore
    Åttan skrev 2010-09-16 13:49:47 följande:
    Hej tjejer!

Har inte orkart vara så aktiv här inne igen.. har legat/gått med kraftiga förvärkar nu i 2 dagar. Verkar som om bebis vill komma ut till sin mamma å pappa lite tidigare än beräknat. Bebis kanske inte kommer idag el imorgon men jag tror inte att den stannar inne i magen i 2 veckor till.. Var hos BM på kontroll igår.. har nu gått upp nästan 7 kg.. bebis ligger med huvudet så långt ner som den bara kan göra, helt fixerad! Min BM å en annan BM på MVC uppskattade vikten till 3200-3600 gram.. se om de har rätt.

kram på er alla!!
    Kul att få lite uppdatering från dig. Spännande, då kommer bebis kanske när som Har du bara gått upp 7 kg på hela graviditeten?! Lyllos dig!!
  • jakeline
    Miniluvan skrev 2010-09-16 10:34:42 följande:
    Tack så mycket tjejer. Ja han börjar likna Bastian mer och mer.

Jakeline: Kul med ny blogg. Förstår inte hur du hinner med alla dina bloggar. Jag hinner knappt med den jag har. Försökte starta en när jag blev gravid med Matteo men det blev nog totalt tre inlägg på nio månader. Hihihi.
    haha ja men det är ju mer eller mindre aktivitet i dem också... :P
    Åttan skrev 2010-09-16 13:49:47 följande:
    Hej tjejer!

kram på er alla!!
    vilken liten viktökning! vad skönt! Ska bli spännande att se vad som döljer sig därinne!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • MiAmore

Här känns det som att apiforcen gör något i min mage. Det känns inte hela tiden, utan kommer o går. Har gjort det nu dem 3 sista dagarna. Vad jag inte visste var att bidrottninggele tydligen ska/kan hjälpa till att få en lite kortare mens cykel. Så jag räknar med att jag bör ha äl någon gång mellan tisd-fred nästa vecka. Vi har börjat "mysa" var annan - var tredje dag redan. Tar det lite små lugnt denna veckan (men har ändå fått till det 2 gånger denna veckan redan ), men nästa vecka kör vi på ordentligt med sex var annan dag - var tredje dag, förutom när jag bör ha äl enligt min senaste cykel, vilket jag bör ha på fred. Tänkte försöka få till det två dagar på raken då, dvs fred och lörd.

• Åttan
    MiAmore skrev 2010-09-16 22:17:22 följande:
    Kul att få lite uppdatering från dig. Spännande, då kommer bebis kanske när som Har du bara gått upp 7 kg på hela graviditeten?! Lyllos dig!!
    japp stämmer bra det.. bara 7 kg upp sen inskrivningen..  jätte märkligt då jag alltid haft jätte lätt för att gå upp i vikt..  kan ju hoppas att kroppen fortsätter med å inte vija gå upp så lätt i vikt..
    Längtar efter skatten i magen..
Svar på tråden Här peppas det, del 9