Inlägg från: VeganMaria |Visa alla inlägg
  • VeganMaria

Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4

Katharina: Typiskt att du missade scrappingen! Hoppas du kan om 2 veckor =)
  • VeganMaria
    Kaksmulan: Om du vill kan vi ju komma några stycken härifrån och hälsa på sig så slipper du mecket med att ta dig in till stan? Och känns det bökigt att fixa med fika kan man ju köra knytis, det tycker jag är SÅ underskattat!
  • VeganMaria

Fritt fram att adda mig också på Facebook! Maria Engström är namnet =)

• VeganMaria
    lillaspindeln skrev 2010-04-23 13:40:57 följande:
    Ja, visst var det en ganska prisvärd sida! Även om de inte har allt, så var mycket av det som  de hade förhållandevis billigt. Sen har de fått bra konsumentrecensioner, så man vågar lita på bra service!
    Gilar speciellt alla billiga "paper stacks" där man kan köpa ett block med massa olika vackra papper för 39 kr per pack, i storlek 30 x 30 cm - prisvärt! Om ngn fler vill beställa så kan vi dela på frakten :)
  • VeganMaria

Vi ligger också hemma förkylda med hela lillfamiljen :(
    Något speciellt man bör tänka på med förkylda spädbarn? Har droppat bröstmjölk i hennes näshålor för att rensa dem lite (fick tips om det).

Och så är det ju scrapträff på torsdag! Förhoppningsvis är jag tillfrisknad då men i värsta fall får ni köra utan mig. Avvaktar med att skriva ut vilken plats vi är på eftersom det är lite beroende av hur många vi blir. Vill någon bjuda in till sitt hem vore det jättetrevligt :)

Scrapbooking på torsdag kl 13-16 (plats ej bestämd ännu)
    VeganMaria & Myra

• VeganMaria

Tack för tipsen snälla ni! Ammar henne så mkt jag kan så hon får i sig vätska, men hon har hekt slocknat i sängen nu och sovit i en timme minst den lilla sötnosen. Ska bulla upp under huvudet på henne också, alternativt låta henne sova i famnen så att det inte blir för platt under huvudet.

Mamma till William: Myra (10 veckor gammal) ammas vid 7 och 9 på morgonen och sedan stiger vi upp tillsammans vid 09:30. Nästa riktiga sovpass (hon brukar somna till lite när jag ammar henne annars) brukar vara minst en timme, ofta två, mellan 11-13 ungefär. Ibland blir det 12-14 istället och ibland blir det ingen riktig sömn alls och sovpasset landar istället kring 15-17. Vi har en väldigt vaken tjej tycker jag, därför försöker jag få henne sova lite extra genom att gå promenader med vagnen.

Ser fram emot lite mer stabila sovrutiner dock :)

• VeganMaria
    Knytis hos Jasmin, onsdag kl.11:
    *Ida, Annie och Algot
    *Lina och August
    *Anna och Tove
    Sussie och Linus
    *Sofia och Astrid
    *Maria och Myra

Låter bra m scrapträff hos dig Katharina =)
  • VeganMaria

Schysst carrots =)
    Undrar vad jag ska hitta på att ta med mig, ska jag tänka ut nåt bra!

• VeganMaria

Jag måste också ställa in imorgon tyvärr, vi är förkylda alla tre här hemma och fastän jag mår lite bättre idag vill jag ju inte riskera att smitta er andra. Hoppas att ni klarar er utan "bas-kitet" som ju finns hemma hos mig och att ni får en givande träff :)

Svar på tråden Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4