• mamma hampus

80-talets föräldragrupp

Här kan vi alla som är födda på 80-talet prata om allt som händer kring våra barn.Det spelar ingen roll hur många barn,kön,ensam eller sambo och vart du bor.

Skulle bara vara kul och ha några man kan prata med allt om...stötta varandra,när det gäller våra barn eller arbetslösheten m.m

Jag är själv en mamma på 25 år (1985) som bor tillsammans med min 7 åriga son Hampus vi har bott själva sedan han skulle bli 7 månader gammal.

Jag är arbetslös men jag söker jobb hela tiden,just nu på dagarna så gör jag praktik från arbetsförmedlingen skall vara ute i 3 månader.

Frågor skriv bara..

skulle vara kul om det kunde bli några fler trådar...som sagt här kan vi prata om allt kring det mesta

ha det

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 00:28
    www.familjeliv.se/Forum-3-43/m51232939.html för vi som e ensamstående
  • Svar på tråden 80-talets föräldragrupp
  • Juhanna
    stinamaria skrev 2010-02-02 09:14:26 följande:
    Haha, vi bor i en tvåa på 53 kvm och kommer antagligen göra det ett tag med två barn. Vi fick erbjudande om en trea för ett par veckorsen men den ligger i "fel" område. Vi bor hellre trångt och får bo kvar här =)
    Så länge barnen är små gör det ju inte så mycket att man bor trångt. Det är ju när dom blir större det är jobbigt.
    ♥ Svea 0705 Majken 0909 ♥ skogul.blogg.se
  • Ruggugglan

Hej!

Jag heter Sandra och är född 88. Har en dotter,Kimmy, född -05 och en son, Charlie, på tre veckor. Jag är föräldraledig och ska vara det ett tag. Är utbildad undersköterska och hade långvik. fram tills jag fick sonen. Nu är jag arbetslös.

Bor tillsammans med sambon Nicklas som är pappa till sonen (Räknar även honom som pappa till dottern eftersom dotterns biologiska far är en skitstövel).

Vi bor i en 4rok på 98kvm.

Kimmy 051130 Charlie 100111
  • Tazze

Hej Hej heter Sara (född 81) har två pojkar, Douglas född 05 och Oliver född 09, är gift och är just nu mamma ledig, men håller på o letar jobb, vilket inte är jätte lätt =(
    Bor i villa på 108kvm

Douglas 051222 Oliver 090501
  • stinamaria
    Juhanna skrev 2010-02-02 15:41:41 följande:
    Så länge barnen är små gör det ju inte så mycket att man bor trångt. Det är ju när dom blir större det är jobbigt.
    Jo, precis så känner vi med. Sovrummet är dessutom superstort så jag och sambon kan alltid köpa bäddsoffa och sova i v-rummet medans ungarna får dela på sovrummet. Sen tänkte vi att man får helt enkelt vara ute mycket så tar man det lite lugnare när man är hemma sen. Det löser sig =)
  • Fannyy

Hur går det för er med arbetssökande?. Just nu ser det väldigt mörkt ut här. Får bara tillbaka mail där det står att vi har fått många ansökningar och vi ber därför att hör av oss om du verkar intressant.Ringer ni runt till företag eller söker ni bara via platsbanken?

• JoiPoi

Hej Hopp! Johanna heter jag, (84a) har en dotter född 06 och har bf om en månad.
    Bor tillsammans med den kommande bebisens pappa och dotterns pappa finns inte med i bilden alls.
    För tillfället är jag sjuksriven och kommer sedan vara mammaledig men jobbar annars på restaurang.
    Vi bor i en 3a på 85kvm.

• Fannyy
    JoiPoi skrev 2010-02-03 13:44:18 följande:
    Hej Hopp! Johanna heter jag, (84a) har en dotter född 06 och har bf om en månad.Bor tillsammans med den kommande bebisens pappa och dotterns pappa finns inte med i bilden alls.För tillfället är jag sjuksriven och kommer sedan vara mammaledig men jobbar annars på restaurang.Vi bor i en 3a på 85kvm.
    grattis till magen. jag söker jobb  på restaurang. Vart bor du?
  • mamma hampus
    stinamaria,Tazze,Fragile Flower,Fannyy,BaraLillaIda,Minl..

Välkomna hit till tråden

Hoppas att allt e bra med alla mammor och barn här,själv är jag hemma med gossen idag.Han har haft ont i magen och haft sådan hemsk växtvärk i sina ben i natt så han kunde knappt sova.Jag har läst lite vad ni har skrivet här är det någon som har ett jobb?eller vad gör ni på dagarna en del är föräldralediga men vi som har lite större barn.Sj går ju går min son Hampus på 6 års skolan och jag praktikserar på en grundskola genom arbetsförmedlingen och skall vara där till 23 april.

Vad gjorde ni innan ni fick barn då?Jag hade precis fått veta att jag hade kommit in på livsmedelsprogrammet i Skara.Innan dess hade jag gått ett år på IV på gymnasiet här hemma i Lidköping.
Svar på tråden 80-talets föräldragrupp