• mamma hampus

80-talets föräldragrupp

Här kan vi alla som är födda på 80-talet prata om allt som händer kring våra barn.Det spelar ingen roll hur många barn,kön,ensam eller sambo och vart du bor.

Skulle bara vara kul och ha några man kan prata med allt om...stötta varandra,när det gäller våra barn eller arbetslösheten m.m

Jag är själv en mamma på 25 år (1985) som bor tillsammans med min 7 åriga son Hampus vi har bott själva sedan han skulle bli 7 månader gammal.

Jag är arbetslös men jag söker jobb hela tiden,just nu på dagarna så gör jag praktik från arbetsförmedlingen skall vara ute i 3 månader.

Frågor skriv bara..

skulle vara kul om det kunde bli några fler trådar...som sagt här kan vi prata om allt kring det mesta

ha det

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 00:28
    www.familjeliv.se/Forum-3-43/m51232939.html för vi som e ensamstående
  • Svar på tråden 80-talets föräldragrupp
  • stinamaria
    mamma hampus skrev 2010-02-03 13:51:08 följande:
    stinamaria,Tazze,Fragile Flower,Fannyy,BaraLillaIda,Minl.. Välkomna hit till tråden Hoppas att allt e bra med alla mammor och barn här,själv är jag hemma med gossen idag.Han har haft ont i magen och haft sådan hemsk växtvärk i sina ben i natt så han kunde knappt sova.Jag har läst lite vad ni har skrivet här är det någon som har ett jobb?eller vad gör ni på dagarna en del är föräldralediga men vi som har lite större barn.Sj går ju går min son Hampus på 6 års skolan och jag praktikserar på en grundskola genom arbetsförmedlingen och skall vara där till 23 april. Vad gjorde ni innan ni fick barn då?Jag hade precis fått veta att jag hade kommit in på livsmedelsprogrammet i Skara.Innan dess hade jag gått ett år på IV på gymnasiet här hemma i Lidköping.
    Usch vad jobbigt med växtvärk, gör ju så ont :/

Jag jobbar inte utan läser till frisör. Tar studenten nu i maj och det ska bli skönt=)
    Jag fick veta att jag var gravid sommarlovet efter nian och sen gick jag på IV och läste upp lite betyg under graviditeten. När Dante sedan var ett år så började jag ettan på gymnasiet och nu är jag då som sagt snart klar=)
    Nu tänkte jag att det inte är någon idé att jobba i sommar eftersom jag kommer vara höggravid så jag börjar jobba höstan 2011 när nästa unge börjar dagis
  • Fannyy
    JoiPoi skrev 2010-02-03 13:49:06 följande:
    Fanny: TACK, bor i sthlm..
    ok bor också i Stockholm vilket sammanträffande
  • Ruggugglan
    stinamaria,Tazze,Fragile Flower,Fannyy,BaraLillaIda,Minl.. Välkomna hit till tråden Hoppas att allt e bra med alla mammor och barn här,själv är jag hemma med gossen idag.Han har haft ont i magen och haft sådan hemsk växtvärk i sina ben i natt så han kunde knappt sova.Jag har läst lite vad ni har skrivet här är det någon som har ett jobb?eller vad gör ni på dagarna en del är föräldralediga men vi som har lite större barn.Sj går ju går min son Hampus på 6 års skolan och jag praktikserar på en grundskola genom arbetsförmedlingen och skall vara där till 23 april. Vad gjorde ni innan ni fick barn då?Jag hade precis fått veta att jag hade kommit in på livsmedelsprogrammet i Skara.Innan dess hade jag gått ett år på IV på gymnasiet här hemma i Lidköping.
    Jag är föräldraledig med mitt andra barn. Innan läste jag till undersköterska och hann arbeta ett år inom äldrevården innan jag fick sonen.
    Kimmy 051130 Charlie 100111
  • Minli
    Jag är utbildad närvårdare och jobbade med handikappade. Har fast anställning men kommer knappast att fortsätta jobba där eftersom det är skiftesjobb. Har fått nog av vaknätter med dottern

Vet inte om du vet detta redan, men kyla förvärrar växtvärken... Sätt ett par extra sockor och långkalsonger på honom och låt honom inte sitta direkt på golvet om det är svalt. T.o.m. på sommaren är det tyvärr så kallt i Sverige att barn med växtvärk inte borde gå barfota i skuggan eller på kvällen...
  • Ruggugglan
    Andra tips vid växtvärk i benen är högläge och linda benen varmt. Det fixade alltid mina föräldrar när jag var liten, och det funkade riktigt bra! Ett annat tips är ett varmt bad.
    Kimmy 051130 Charlie 100111
  • mammatillpojkar
    mamma hampus skrev 2010-02-01 22:10:51 följande:
    välkomna tjejer..Gulligt att ni har 2 barn båda två,hur stort har ni när ni är 4 i familjen,vi bor i en trea på 74 kvm.Tipsa gärna mer föräldrar till tråden
    vi bor i en trea på 82 kvadratmeter, har en jätte stor gåingarderob som vi har gjort ordning till datarum/lekrum. mina pojkar delar på det stora sovrummet och det funkar kanon bra.
    vi letar efter en större lägenhet, gärna marklägenhet men det är inte ofta dom blir lediga här där vi bor, men vi trivs bra här så det får duga ett tag till. köpa hus är ju drömmen men nu när jag studerar så får vi vänta med det!
  • Anki85

Hej kikar in här hos er om jag får

jag är en 24 årig (född 85) mamma till 4 trollungar
    en son, Liam född 07 tvillingflickor; Nova & Linn födda 08 och en liten kille Elias född nu i oktober 09
    just nu är jag mammaledig och planerar att vara det i ca 2-3 år till, tycker det är helt underbart att kunna vara hemma med mina barn<3

annars så studerar jag till biomedicinare, men har som sagt tagit lite paus från det för tillfället, men studerar lite kurser på distans så man håller hjärnan igång och får lite interlektuell utmaning till skillnad från alla barnböcker

är tillsammans med barnens pappa och har varit tillsammans nu i 8 år i sommar

Liam 070423, Nova & Linn 080710, Elias 091026
  • JoiPoi

Anki85: OJ!!!!!! 8 ÅR!!!!!! WELL DONE

• Juhanna
    Anki85 skrev 2010-02-04 09:48:20 följande:
    Hej kikar in här hos er om jag får jag är en 24 årig (född 85) mamma till 4 trollungar en son, Liam född 07 tvillingflickor; Nova & Linn födda 08 och en liten kille Elias född nu i oktober 09 just nu är jag mammaledig och planerar att vara det i ca 2-3 år till, tycker det är helt underbart att kunna vara hemma med mina barn<3annars så studerar jag till biomedicinare, men har som sagt tagit lite paus från det för tillfället, men studerar lite kurser på distans så man håller hjärnan igång och får lite interlektuell utmaning till skillnad från alla barnböcker är tillsammans med barnens pappa och har varit tillsammans nu i 8 år i sommar
    Oj det var många barn på kort tid. Lite nyfiken bara, hur gör ni med vagn?
    ♥ Svea 0705 Majken 0909 ♥ skogul.blogg.se
  • Anki85
    Juhanna skrev 2010-02-04 11:50:07 följande:
    Oj det var många barn på kort tid. Lite nyfiken bara, hur gör ni med vagn?
    det blev en graviditet varje år iaf

vi har en babytravel tvillingvagn med syskonsits och ståbräda
    inte många vagnar som klarar 4 små barn

men den vagnen är verkligen toppen
    Liam 070423, Nova & Linn 080710, Elias 091026
Svar på tråden 80-talets föräldragrupp