• mamma hampus

80-talets föräldragrupp

Här kan vi alla som är födda på 80-talet prata om allt som händer kring våra barn.Det spelar ingen roll hur många barn,kön,ensam eller sambo och vart du bor.

Skulle bara vara kul och ha några man kan prata med allt om...stötta varandra,när det gäller våra barn eller arbetslösheten m.m

Jag är själv en mamma på 25 år (1985) som bor tillsammans med min 7 åriga son Hampus vi har bott själva sedan han skulle bli 7 månader gammal.

Jag är arbetslös men jag söker jobb hela tiden,just nu på dagarna så gör jag praktik från arbetsförmedlingen skall vara ute i 3 månader.

Frågor skriv bara..

skulle vara kul om det kunde bli några fler trådar...som sagt här kan vi prata om allt kring det mesta

ha det

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 00:28
    www.familjeliv.se/Forum-3-43/m51232939.html för vi som e ensamstående
  • Svar på tråden 80-talets föräldragrupp
  • angeni

Tack

Vi vet ju vad det är för filur så namn har vi diskuterat, har en lista på 6 namn plus 2 mellannamn. Men inga passar ihop alls... Jobbigt läge. Men det tog 2 dygn för Lina att få namn efter hon var född så det blir väl något liknande

• Millsson

På dagarna så jobbar ja 75% på The Phone house som säljare, trivs med de i de hela och lilleman går på dagis i minneberg i alvik.
    vad gör du för skoj?

• galnevale

hej
    jag är väl ingen ung mamma så att säga men känner mig ju inte lastgammal {#lang_emotions_wink}
    Född på juva 80-talet. närmare bestämt 81.

Har 2 små döttrar på 3 och 1 år. båda födda i december. är gift sedan 3 år. mammaledig fortfarande med minstingen. ska väl blrja jobba i sommar, om det nu finns något jobb det vill säga..

• angeni

Här spenderas dagarna med att vara mammaledig. Men inför nästa barn kanske det är pappan som kommer vara hemma Häftigt!

• mamma hampus

Hejj på er mammor och barn från hela Sverige

Hoppas att allt e bra med er och barn,vad har alla gjort idag?

Sj har man varit på sin första praktikdag idag på ett dagis och på en avdelning de var mellan 3-5 år gamla.

I morgon skall man jobba lite och tjäna pengar och det behöver man ju alltid lite extra när det är sådana här tider.

• snuttP

Idag har jag suttit vid datorn och jobbat hela dagen. Imorron ska jag träffa en leverantör och sen ringa några kunder på mitt andra jobb. Så fullt upp.. Jo jag ska program. en kassa också.

Nova och Liam leker nyheter här.. Liam har lärt sig läsa och skriva nu och lillasyster hjälper honom med att klippa skyltarna.

• Lydisen

Hej allihopa.

Är född -83 och har en liten sprallig kille på 5 månader som blev till på vårt andra provrörsförsök. Gissa om han var efterlängtad efter 2 års bebisverkstad =) Men nu finns han här och vi är lyckliga. Viggo heter han.
    Just nu är jag hemma med honom men den 31/5 ska jag börja jobba igen som läkarsekreterare och då tar hans pappa över föräldraledigheten och är hemma med honom december ut. Tanken är att Viggo ska börja på förskola i december, om vi nu får plats.

• Fannyy
    mamma hampus skrev 2010-03-08 11:10:53 följande:
    Fannyy: Hur har det gått??Har du fått jobb??Jag har fått 3 inringningar nu börjar det vända här liteJag har även startat en till föräldragrupp till oss som är ensamstående och länken hittar ni på presen på denna sida och jag hoppas att det kan titta in folk där medVad skall ni alla göra idag..här är det stängningsdag på skolan och fritids så då skall vi hitta på något tillsammans.
    jag har varit och skrivit anställningsbevis idag på ett hotell ska jobba lite extra där. Ska jobba i helgen
  • gogirlie

Hejsan.. Undrar om man får hänga med i denna tråd?

Mitt namn är Mia, är 24 år och har en dotter vid namn Denise som är 6 veckor gammal. Bor för tillfället i Årsta men ska i slutet av Mars flytta till Tallkrogen.

Stolt förälder till Denise
Svar på tråden 80-talets föräldragrupp