• mamma hampus

80-talets föräldragrupp

Här kan vi alla som är födda på 80-talet prata om allt som händer kring våra barn.Det spelar ingen roll hur många barn,kön,ensam eller sambo och vart du bor.

Skulle bara vara kul och ha några man kan prata med allt om...stötta varandra,när det gäller våra barn eller arbetslösheten m.m

Jag är själv en mamma på 25 år (1985) som bor tillsammans med min 7 åriga son Hampus vi har bott själva sedan han skulle bli 7 månader gammal.

Jag är arbetslös men jag söker jobb hela tiden,just nu på dagarna så gör jag praktik från arbetsförmedlingen skall vara ute i 3 månader.

Frågor skriv bara..

skulle vara kul om det kunde bli några fler trådar...som sagt här kan vi prata om allt kring det mesta

ha det

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 00:28
    www.familjeliv.se/Forum-3-43/m51232939.html för vi som e ensamstående
  • Svar på tråden 80-talets föräldragrupp
  • MuffinCake

Hej!

Här vill jag vara med!

Jag heter Angelica, är född 85 och har två barn födda i juli 2008.
    Är singel sedan drygt ett halvår tillbaka och jag och barnens pappa har barnen växelvis varannan vecka.
    Just nu läser jag en bageri/konditoriutbildning, och hoppas efter det att antingen få gå som bagarlärling eller att kunna fortsätta att plugga även till kallskänka.

Lite kort om mig - bara fråga om ni undrar något

• mamma hampus

MuffinCake: Välkommen hit..läser du gymnasienivå eller vuxennivå? Vart bor du?

Jag läste livsmedelsprogrammet i Skara och tog studenten 2006

• MuffinCake

Tack!

Jag läser på vuxennivå i Västerås, och bor i Sala.

Vad hoppas du få jobb som i framtiden?

• mamma hampus

Jag hoppas att man kan få något jobb som demo/eventpersonal inom livsmedel annars är mina planer på att läsa till förskolelärare för tidiga åldrar.Men nu kan jag tänka mig vilket jobb som helst.Vad har du själv för planer?

• sirle

Får jag också vara med? :) Jag är född 82, är gift och har tre barn (8 år, 6 år, 1 år). Bor i Stockholm och är mammaledig just nu, fram till april. Annars så jobbar jag som privatrådgivare på bank, men har planer på att ta tjänstledigt och börja studera en masterprogram på universitetet till hösten :)

• mamma hampus

sirle: Välkommen hit {#lang_emotions_laughing}

Kul att du tittade in,läste att du skall läsa i höst vad kul

• MuffinCake

Jag hoppas nog mest på att få jobb i ett bageri, alternativt som kallskänka.
    Skulle kunna tänka mig att jobba i affär också, typ i delikatessdisken.

Men det är ju som du säger - egentligen är alla jobb intressanta

• mamma hampus

Nu är det söndag igen och vad har ni hittat på för kul i helgen?

Jag jobbade i fredags sedan när ja kom hem hade jag och en vän en mysig kväll med tacos och lets dance.Jag var helt slut så jag var nära att somna hela tiden sedan på lördagen följde jag med samma vän till jouren med sin 5 åriga dotter hon hade fått öroninflamation och nu är jag jätte förkyld ja med {#lang_emotions_frown} sedan på kvällen blev det en massa mys med gossen och melodifestivalen.Sedan tittade vi på en film och myste med chips och dricka.Så det blev väldigt sent igår så jag vaknade runt efter 10 och gossen vaknade 10.45.Och idag skall jag städa upp här lite rensa ur skåpen i köket och göra rent i köket alla hyllor m.m

ha det

• lejonhjärta81

Jag hakar också på här om det är okej,jag är född 82 och har barn födda 00, 04 och en 2 månader.Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och vi planerar för bröllop i sommar då vi varit tillsammans i 8 år. jag är mammaledig just nu men jobbar annars som undersköterska på en kirurgmottagning. Roligt med fler "Unga föräldrar" Finns det nån mer som bor runt uppsala trakten som har lust att ta en fika nån gång:)

Svar på tråden 80-talets föräldragrupp