• mamma hampus

80-talets föräldragrupp

Här kan vi alla som är födda på 80-talet prata om allt som händer kring våra barn.Det spelar ingen roll hur många barn,kön,ensam eller sambo och vart du bor.

Skulle bara vara kul och ha några man kan prata med allt om...stötta varandra,när det gäller våra barn eller arbetslösheten m.m

Jag är själv en mamma på 25 år (1985) som bor tillsammans med min 7 åriga son Hampus vi har bott själva sedan han skulle bli 7 månader gammal.

Jag är arbetslös men jag söker jobb hela tiden,just nu på dagarna så gör jag praktik från arbetsförmedlingen skall vara ute i 3 månader.

Frågor skriv bara..

skulle vara kul om det kunde bli några fler trådar...som sagt här kan vi prata om allt kring det mesta

ha det

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 00:28
    www.familjeliv.se/Forum-3-43/m51232939.html för vi som e ensamstående
  • Svar på tråden 80-talets föräldragrupp
  • linpen

Hej,
    Jag heter Lina och är född -81. Jag har två döttrar, Alicia som är 10 år och Amanda-Lily som är 3 månader.
    Just nu är jag föräldrarledig, annars jobbar jag som entreprenadingenjör på ett bygg företag.
    Tjejerna, jag och min sambo bor nu o en 3:a på 70 m2.
    Det som jag saknar är mera förvaringsutrymme, för eget rum behöver ju inte lilltjejen än på ett par år. Men vi ska flytta redan i maj, en 4:a på 122 m2.

• mammatillpojkar
    mamma hampus skrev 2010-02-03 13:51:08 följande:
    stinamaria,Tazze,Fragile Flower,Fannyy,BaraLillaIda,Minl..Välkomna hit till trådenHoppas att allt e bra med alla mammor och barn här,själv är jag hemma med gossen idag.Han har haft ont i magen och haft sådan hemsk växtvärk i sina ben i natt så han kunde knappt sova.Jag har läst lite vad ni har skrivet här är det någon som har ett jobb?eller vad gör ni på dagarna en del är föräldralediga men vi som har lite större barn.Sj går ju går min son Hampus på 6 års skolan och jag praktikserar på en grundskola genom arbetsförmedlingen och skall vara där till 23 april.Vad gjorde ni innan ni fick barn då?Jag hade precis fått veta att jag hade kommit in på livsmedelsprogrammet i Skara.Innan dess hade jag gått ett år på IV på gymnasiet här hemma i Lidköping.
    jag läser till undersköterska, blir färdig i december, sen jobbar jag lite extra på ett äldreboende där jag trivs kanon bra!!
  • JoiPoi

Nån som haft problem med rygg under graviditet!? Jag har haft ont både i mage och rygg ett par dagar, det är så illa att det gör ont precis hela tiden dvs spelar ingen roll om jag sitter,står,ligger. Vad kan man göra!? Alvedon hjälper inte.
    Kankse är dags att föda, är i vecka 37 nu
    Det är hemskt, känner mig bara matt och trött för kan inte sova på nätterna.

• MammaAlex

Hej hej!

Rebecca heter jag och är född 83. Har en son som är 4,5 månad nu så just nu går jag hemma med honom. Ska söka jobb som lärare sedan. Har haft vik sedan jag blev färdigutbildad så har inte gått arbetslös någon längre tid=) Men just nu njuter jag av att vara ledig!

Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • ToxicEmma

Hej jag är en 21 årig mamma (alltså 88) min son födes den 18 juli 09.
    För tillfäller är jag mammaledig men från o med mitt i juni tills september ska min sambo vara hemma och jag ska jobba. sen ska ja vara hemma tills december med Liam.

• 123ABC
    Hej!

Jag är född 85 och är mamma till Tindra -06 och Melvin -07, är separerad från deras pappa som dom träffar varannan vecka och är nu mera sambo :)

Vi bor utanför Helsingborg jag jobbar som mentalskötare och Tindra och Melvin går på dagis när jag jobbar!

Kul med en 1980 tråd :D
  • mamma hampus

Hejj på er

Förlåt att man inte har skrivet så mkt till er på det sista tiden är verkligen jätte glad att det har kommit in fler och fler inlägg.Ni skall vara jätte välkomna alla mammor och barn.Har läst lite vad ni har skrivet och det är spännade varje gång se vilka som har skrivet in sig.

JoiPo 

"Nån som haft problem med rygg under graviditet!? Jag har haft ont både i mage och rygg ett par dagar, det är så illa att det gör ont precis hela tiden dvs spelar ingen roll om jag sitter,står,ligger. Vad kan man göra!? Alvedon hjälper inte.
    Kankse är dags att föda, är i vecka 37 nu
    Det är hemskt, känner mig bara matt och trött för kan inte sova på nätterna."

Jag läste ditt inlägg med ryggen och vad jag kommer ihåg så hade jag lite ont i svanken i mellanåt.Men då hade jag min sambo som fick massera och det hjälpte mycket och även på förlossningen och så är man ju nyfiken om det har kommit en liten bebbe till er.Jag födde i v.38 i samband med igångsattning för mitt undertryck höjdes hela tiden och jag mådde inte bra.

Anki85: Grattis i förskott till 8 år i sommar.Om jag och min sons pappa skulle vara fortfarande ihop så skulle vi fira 8 år i måndags den 8/2 och sedan 8 års förlovning den 10/7..

Hoppas att allt e bra med er?Jag hoppas att man kan vara lite mera aktiv nu på denna tråd.Vill så gärna läsa vad ni skriver om det något ni vill berätta eller fråga mig privat så är det bara att skriva till min GB i fall det blir att man glömmer bort i tråden.Är jätte glad att se så många nya ansikten.

En fråga till er då?

Bloggar ni?Vill ni dela med er?Vi kan göra en lista är lättare så man ser allas nicknamn och bloggnamn,ha det gött alla

kram kram
  • Ruggugglan
    mamma hampus skrev 2010-02-10 22:21:55 följande:
    Hejj på er Förlåt att man inte har skrivet så mkt till er på det sista tiden är verkligen jätte glad att det har kommit in fler och fler inlägg.Ni skall vara jätte välkomna alla mammor och barn.Har läst lite vad ni har skrivet och det är spännade varje gång se vilka som har skrivet in sig. JoiPo  "Nån som haft problem med rygg under graviditet!? Jag har haft ont både i mage och rygg ett par dagar, det är så illa att det gör ont precis hela tiden dvs spelar ingen roll om jag sitter,står,ligger. Vad kan man göra!? Alvedon hjälper inte. Kankse är dags att föda, är i vecka 37 nu Det är hemskt, känner mig bara matt och trött för kan inte sova på nätterna." Jag läste ditt inlägg med ryggen och vad jag kommer ihåg så hade jag lite ont i svanken i mellanåt.Men då hade jag min sambo som fick massera och det hjälpte mycket och även på förlossningen och så är man ju nyfiken om det har kommit en liten bebbe till er.Jag födde i v.38 i samband med igångsattning för mitt undertryck höjdes hela tiden och jag mådde inte bra. Anki85: Grattis i förskott till 8 år i sommar.Om jag och min sons pappa skulle vara fortfarande ihop så skulle vi fira 8 år i måndags den 8/2 och sedan 8 års förlovning den 10/7.. Hoppas att allt e bra med er?Jag hoppas att man kan vara lite mera aktiv nu på denna tråd.Vill så gärna läsa vad ni skriver om det något ni vill berätta eller fråga mig privat så är det bara att skriva till min GB i fall det blir att man glömmer bort i tråden.Är jätte glad att se så många nya ansikten. En fråga till er då? Bloggar ni?Vill ni dela med er?Vi kan göra en lista är lättare så man ser allas nicknamn och bloggnamn,ha det gött alla kram kram
    Jag brukar blogga nästintill varje dag. Bara att kika in! www.mousy.blogg.se
    Kimmy 051130 Charlie 100111
Svar på tråden 80-talets föräldragrupp