• mamma hampus

80-talets föräldragrupp

Här kan vi alla som är födda på 80-talet prata om allt som händer kring våra barn.Det spelar ingen roll hur många barn,kön,ensam eller sambo och vart du bor.

Skulle bara vara kul och ha några man kan prata med allt om...stötta varandra,när det gäller våra barn eller arbetslösheten m.m

Jag är själv en mamma på 25 år (1985) som bor tillsammans med min 7 åriga son Hampus vi har bott själva sedan han skulle bli 7 månader gammal.

Jag är arbetslös men jag söker jobb hela tiden,just nu på dagarna så gör jag praktik från arbetsförmedlingen skall vara ute i 3 månader.

Frågor skriv bara..

skulle vara kul om det kunde bli några fler trådar...som sagt här kan vi prata om allt kring det mesta

ha det

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 00:28
    www.familjeliv.se/Forum-3-43/m51232939.html för vi som e ensamstående
  • Svar på tråden 80-talets föräldragrupp
  • Nina88

Här har ni en till..
    Jag heter Nina och är mamma till Vanessa 13 månader, jag är 21 år, född -88.

• lausan

Hej!Lolita heter jag är av årgång 81=).Mamma till två töser födda juli04 å sept09.Så jag är mamma ledig nu,men ska 1/3 ut och jobba igen i 3mån min man vill vara pappa ledig=).Känns skönt tycker jag å få komma ut i arbetslivet igen.

• lausan

Hej!Lolita heter jag är av årgång 81=).Mamma till två töser födda juli04 å sept09.Så jag är mamma ledig nu,men ska 1/3 ut och jobba igen i 3mån min man vill vara pappa ledig=).Känns skönt tycker jag å få komma ut i arbetslivet igen.

• Fannyy
    lausan skrev 2010-02-16 17:23:45 följande:
    skulle vara roligt att veta vad ni har för sysselsättning. själv är jag arbetslös och letar ett jobb med normala tider som funkar för en tvåbarnsfamilj
  • mammatillpojkar

idag har jag varit inne och jobbat lite! rättså skönt.. min store kille blev hämtad av mormor och morfar för en stund sedan! dom brukar ha lite övernattningar ibland.. han tycker det är myyysigt att vara där!!
    så idag blir det jag, sambon och lillkillen hemma {#lang_emotions_laughing}
    i torsdags firade jag och sambon 10 år tillsammans, är inte klokt vad tidden går fort!!

hoppas ni får en trevlig helg allihopa {#lang_emotions_tongue_out}

• MARIO

Letar efter mitt inlägg men den är borta, Så jag försöker skriva igen då.

Barn födda -04 -06 Sambo sen 8år såg att de fanns fler som varit ihop så länge. :)
    Väntar nu vårat tredje barn i sommar. Sambon jobbar fast natt, lite trågit för mig, men de gör att jag kan vara hemma längre på dagarna, så barna slipper gå så länge på dagis.

• mamma hampus

Jag har nu jobbat i fredags och min pappa kom hämta min lilla kille i torsdagskväll sedan åt han något olämpligt så han var lite lös i magen sedan har de blivet insnöade så de kan inte komma in till stan till mig.Det var meningen att gossen skulle till sin pappa men det blev inget eftersom han blev dålig.Men jag har börjat i ett företag som håller på med demo ute i butiker och det var kul i fredags.Jag presenterade Ballerinas nya smak av "kladdkaka" och nu nästa fredag skall jag till Skövde Maxi och dema igen.Det är riktigt kul och komma ut bland folk sedan var det så kul att precis när jag skulle börja i fredags kom det en tjej och presentera sig och berättade att hon håller på med demo också på ett annat företag och så stog hon kvar och lyssnade lite och sedan när kunderna gick så berättade hon vad hon tyckte sedan fick jag ett nummer till ett annat företag och hennes namn och tyckte hon att jag skulle ringa och berätta att jag hade pratat med henne och hon skulle berätta om mig så skulle jag få mera jobb..Kan ni tänka er vad glad man blev.Varenda liten peng som jag har tjänat ihop som kommer till mig och min son nu skall vi spara undan så vi kan hitta på något kul i sommar.

Ville bara dela med mig av min lycka denna helgen och sedan vill jag hälsa alla nya välkomna till tråden e så glad att det kommer fler och fler..

ha det bra kramar  {#lang_emotions_flower}

• Juhanna

åh demonstratis har jag också jobbat som. Står du också och demar i flera timmar i rad? Kommer ihåg att det var så himla jobbigt att stå upp i flera timmar, och ibland hade man otur och hamnade precis vid frysarna och då frös man ju dessutom.

♥ Svea 0705 Majken 0909 ♥ skogul.blogg.se
  • valkyrian

Åhå, en snacktråd. Hoppar på om det är OK? Är född 88 och har två underbara små. En dotter född 05 och en son 09 (som vart 1 år igår) Började i våras läsa på högskolan, och barnens pappa är föräldraledig. Det blir dock en ganska tidig inskolning för lillen, han kommer skolas in från första mars och då gå tre dagar i veckan, ungefär 7h om dagen. Personalen stöttar och säger att det är en bra ålder men jag känner mig inte helt OK med det. Men, funkar det inte för lillen har maken sagt att han förlänger sin föräldraledighet.

Tycker dock att det är skönt att Viking är van att vara ganska mycket utan mig och har otroligt starka band med sin far, sina mor och farföräldrar samt mina vänner. Saga var precis tvärtom, det var hon och jag och hon ville knappt vara utan mig de första åren, detta sitter nog fortfarande i lite. Det är i och för sig mamma som gäller för Viking om jag är hemma och han är trött eller ledsen.

Förutom högskolan jobbar jag varannan helg som butikssäljare, funderar dock på att hitta ett extrajobb som är med adekvat för min utbildning-

Jag och min man har varit ett par i 6 år, gifta oss i somras och köpte hus för ungefär ett och ett halvt år sedan. Att bli mamma är det bästa som hänt mig även om jag lärt mig under mina år som mamma att man inte skall utplåna sig själv utan tillåta sig själv att vara ung och inte försöka leva upp till omänskliga krav som kan ställas på en "ung" förälder (alla föräldrar gör sina misstag men gör man dem och dessutom är ung är det ren statistik tydligen). Vänner är hur viktiga som helst, under min första tid som förälder "låste jag in mig", nu när jag är vuxen och har lite distans vet jag att man inte blir en bättre förälder för att man spenderar varenda lediga minut med sitt barn.

Haha men vilket stört långt och ostrukturerat inlägg men lite om mig i alla fall.

Bebisen är här
Svar på tråden 80-talets föräldragrupp