pcalma skrev 2010-02-08 08:46:37 följande:
Gör vardagen så förutsägbar som möjligt, genom ett visuellt schema (med bilder). Oftast bruka det funka bättre med att bada än duscha, testa? Vi har inget badkar, men jag köpte en stor balja som mina kryper ner i. Går locka med lite diskmedel i o sugrör att blåsa bubblor med;) Sen tar jag fajten efter att timstocken har larmat att badet är slut, o tvättar håret. Min M äter bara enstaka saker o hon får den mat hon äter hela tiden. Vi ger inget annat.
Maten har vi slutat bråka om. Han får det han äter. Det känns inte som ett problem längre, inte hemma iaf. Lite svårare när man är bortbjuden eller på dagis.
Balja var en bra idé! Vi har inte heller badkar. Finns det baljor som man kan få ner en kille på 130 cm? Det gör det kanske. Jag ska kolla.
Har du någon bild på ert schema? Jag har funderat på det, men vill gärna se hur ni andra har gjort? Foton eller ritade bilder?
Jag ska köpa hörselskydd också. Jag vet att Peltor har för små barn. De ska ta bort det skadliga ljudet samtidigt som de inte stänger ute normala ljud. Men passar dessa en kille i storlek med en 8-åring?