Fan, jag blir så trött. Dagisfrågan har vi ju tänkt att lösa genom att annonsera efter en resurs utifrån via ett assistansbolag. Samma person ville vi också ha som avlösare. Dagiset och resursansvarig har verkligen varit tillmötesgående och gjort ett undantag för oss, att de anställer den person som vi vill ha till vår son. Då kan vi också redan från början anställa någon med den medicinska kunskapen så slipper vi den biten.
Men, då börjar LSS att tjabbla. Just avlösning kan vi inte ha en privat utförare för, det finns inte i vår kommun. De är helt omöjliga att ha och göra med, tummar inte en milimeter på sina principer och vägrar undersöka saken närmre utan svarar bara kort och gott nej på vår förfrågan. Det är tydligen de som bestämmer vem som kan ta hand om avlösningen för vår son. Hon tyckte inte heller att vi skulle vara så säkra på att få någon form av avlösning, det måste ju utredas grundligt först.
Nu spricker ju hela vår idé. Jag förstår ju assistansbolaget som inte bara kan agera rekryteringsfirma nu för resursen när de inte får något uppdrag (avlösningen).
Jag funderar på att lägga ner hela skiten, jag vägrar ha en 50-åring gammal hagga (ursäkta uttrycket) som resurs för sonen som lixom har "blivit över" på förskolan.
Då säljer jag hellre mig själv så jag kan vara hemma och ta hand om honom. Haha.