Inlägg från: smulan0 |Visa alla inlägg
  • smulan0

Odd Molly för oss inbitna del IV

Sylt skrev 2010-02-19 11:35:00 följande:
    ... jag kan hjälpa dig med en av sakerna *fnissar*
    missade du släppet på country dreams??
  • smulan0
    Sylt skrev 2010-02-19 13:23:44 följande:
    Tjoohoo! Tror att jag hann få en från Redhe! Hoppas bara att deras lagersaldo stämmer.... *håller tummarna*
    skulle precis in hit för att tipsa dig!
  • smulan0
    fru vanheden skrev 2010-02-20 11:00:45 följande:
    Samma här...Otroligt mkt snö och jag här hur det rasar ner från taket hela tiden.. Min man är plåtslagare och de har även tagit sig an att skotta på tak nu när det är så här.. Superviktigt att hålla taken iordning nu när det är så mkt snö... (beroende på vad man har för tak och hur man bor vill säga) Tjejer, har ni läst detta?? www.expressen.se/ekonomi/1.1888558/lagre-vins...
    Märkligt, högre omsättning men lägre vinst. Man säljer alltså för större belopp men har ökat sina kostnader. Kan det va mycket returer som spelar in? De måste ju ha otroliga marginaler med tanke på hur låg tillverkningskostnaden är i förhållande till utpris?! Intressant... Men utdelning på aktierna blev det, synd man inte har dom då!
  • smulan0
    malinoski skrev 2010-02-20 13:14:38 följande:
    Jag tror snarare att det kan bero på deras stora investeringar som gjort på sistone men OM Stores i bla LA, Köpenhamn, ny herrkollektion, satsning på solglasögon etc. Sådana nysatsningar påverkar alltid resultatet under de första åren, så tycker inte att det låter så vidare konstigt.
    ja lite returer är nog bara struntsummor... men jag är ändå tveksam, hade ni sålt ev aktier eller behållt??? Om priserna går upp mer och kvalitén inte följer med tror jag det krisar snart...
  • smulan0
    Stargirl skrev 2010-02-20 14:10:46 följande:
    Nej, inte alls konstigt. De har ju gjort stora investeringar som nya conceptbutiker, solglasögon, herrkollektion osv. Det minskar ju vinsten även fast omsättningen är högre. Sen har ju logistiken blivit dubbelt så dyr om man jämför med bara ett år sedan.
    absolut men de strävar ju efter att bli ännu mer exklusiva och då tror jag att kvalitén måste förbättras, i det skiktet ska man konkurrera med chanel, LV, Gucci osv och då tror jag inte kunderna kommer att acceptera några kvalitetsproblem över huvudtaget...
  • smulan0
    LPW skrev 2010-02-20 16:21:21 följande:
    Jag tycker nog inte direkt med att OM kan mäta sig med Chanel, LV, Gucci etc men jag håller med dig om att kläderna är i en prisklass där man förväntar sig välsydda plagg. Jag provade t.ex en kofta idag (Butterfly cardigan) där den lilla rosetten var fastsydd helt snett- hur snyggt är det?! Jag vet inte när jag köpte mitt första OM plagg men det känns som om de har blivit betydligt dyrare samtidigt som de inte är lika välsydda som tidigare- tråkigt!
    jag menar inte att de är i det skiktet idag men det är ju dit de har uttalat att de strävar och då måste ju kvalitén bli bättre (och priserna kommer att bli högre).
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV