Inlägg från: smulan0 |Visa alla inlägg
  • smulan0

Odd Molly för oss inbitna del IV

Cashew skrev 2010-03-04 11:41:55 följande:
    www.tradera.com/Odd-molly-klanning-stl-2-40-i... vad tror ni om denna säljare?
    det var han jag skrev om häromdagen som vägrar payson med garanti fast jag erbjöd mig att betala avgiften. med tanke på att han är ny på tradera hade jag hållt mig borta om man inte vill riskera att förlora pengarna!
  • smulan0
    malinoski skrev 2010-03-04 13:56:42 följande:
    För några veckor sedan pratades det lite om vårens nya jeansjacka med brodyr, bikette demin jacket. Det ryktades lite om att den var för tunn och mer åt jeansskjorta. Idag dök i alla fall jackan upp i brevlådan - och jisses SÅ FIN!!! Visst den är tunnare än en vanlig jacka, men absolut en jacka och så otroligt mjuk och skön! Kommer jag att börja använda inomhus redan nu. *hoppar upp och ner av glädje*
    vad kul! Jag har provat den och tycker också supermycket om den! Högt upp på önskelistan!
  • smulan0
    anjis78 skrev 2010-03-05 15:10:48 följande:
    Skall till malmö i morrån, och jag undrar vilken affär som har mest odd molly där? Någon affär som fortfarande lite rea kvar?
    ajabaja har ju också mycket (allt de har på sin hemsida) i Malmö
  • smulan0
    anjis78 skrev 2010-03-05 22:07:07 följande:
    Ajabaja ligger lite ifrån stan eller? De hade ju mycket fint .
    Nej det ligger mitt i stan vid davidhallstorg. En jätteliten affär men de har ju ett stort sortiment!
  • smulan0
    slma skrev 2010-03-06 18:20:37 följande:
    Nagon som vet vad nypris för en voile short dress är/var?
    1900kr!

Oj vilka idioter på tradera. Har också fått negativ kritik i positiva omdömen och det är orättvist för då får man inte kommentera...
  • smulan0
    Duntoffla skrev 2010-03-07 11:13:55 följande:
    Jag beställde därifrån för ngn månad sen och är mycket nöjd. Paketet är spårbart och jag slapp tull. (om det inte kommer surt efter)
    ja jag brukar alltid bli nöjd och har aldrig tillkommit tull från Deepfling! Malin är supersnäll. Lite tråkigt att vänta så länge och tar lång tid om man ska returnera att få tillbaka pengarna!

Duntoffla: så trist, den hade jag också span på men tror den hade blivit för stor! Riktigt bra pris till sist!
  • smulan0
    Sue Ellen skrev 2010-03-08 12:42:52 följande:
    Varför är denna så dyr...? www.tradera.com/Odd-Molly-Kofta-Kappa-auktion... (INTE MIN AUKTION!!!)
    ha ha ha.... helt galet! Jag tror att ibland lägger man ett galet högt maxbud för att säkert få ett plagg och sen gör någon annan också det! Säljaren måste va supernöjd!!!

Päls går så himla fetbort för mig. Jag kommer att bojkotta hösten om det är mycket pälsplagg. Skulle skämmas ihjäl för att visa mig i ett märke som förknippas med päls. Det känns så himla förlegat och onödigt! Dessutom blir butiker som säljer pälsplagg ofta hårt drabbade av diverse aktivister. Jag hade aldrig vågat ta in pälsplagg, i alla fall inte i den här staden! Jag fattar inte hur man tänker... är vi tillbaka på 80-talet eller har inget hänt i folks medvetande om djurs rättigheter och onödigt lidande?
  • smulan0

jag har också skinnskor och äter kött (om än sparsamt). Nu är detta ju ett OM-forum men jag ska bara kort skriva varför jag är emot päls:

Päls kommer från djur som är helt vilda och inte anpassade till att hållas som husdjur. Nötdjur har under tusentalsår framavlats för att klara ett liv som husdjur. Minkar, rävar osv har mycket starkare instinkter, mår sämre i små burar, visar tydligt att de är stressade och dör i förtid. När de rymmer orsakar de stor skada i naturen eftersom de ofta inte hör hemma i sverige. Vidare kan man från nötdjur ta tillvara på kött och skinn medan man från tex mink endast tar till vara på pälsen. Det går åt enorma mängder djur för att tillverka tex en pälskappa.

Dessutom finns det fuskpäls och andra material som är ekologiskt framtagna. Vi dör inte av kyla om vi vägrar päls.

Det är helt upp till var och en att använda päls, jag tycker att det är fult och onödigt men det är bara min åsikt.

Nu ska jag inte nämna detta mer här och kommer inte att kritisera någon annans val att bära päls.

• smulan0

nu menar jag allts päls från djur som hålls enbart för sin päls, att man tar tilvara på fårpäls där man även tar kött ifrån tycker jag personligen är en helt annan sak. (köper dock även där endast krav och ekologiskt)

Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV