• Kakmonztret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
  • Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!
  • TheLove

Men gör inte det! Spela roll om du måste köpa en förpackning till. Antaligen hjälper väl rr mer om du tar två om dagen (tror jag) och då blir det kanske billigare i längden att ta två per dag?

Nästa försök kan du ju göra ett försök med två tabletter...

Nu ska jag gå och ta en tablett föresten för det hade jag glömt. Och så folsyra såklart

• Sommaren2005

Klart vi SKA bli gravida!! Tack för dina tummar, Lovelyy, jag behöver dem. Vet ju hur du har det nu.... men vet du vad jag försöker tänka då och då? Att vi ju måste vänta in den rätta lill*. Om det hade blivit nu, hade det inte blivit han eller hon som väntar dig och som kommer att bli den allra bästa.

Sugrör - detta är 14:e månaden......................................... Puh.

• TheLove
    Sommaren2005 skrev 2010-05-04 09:02:22 följande:
    Klart vi SKA bli gravida!! Tack för dina tummar, Lovelyy, jag behöver dem. Vet ju hur du har det nu.... men vet du vad jag försöker tänka då och då? Att vi ju måste vänta in den rätta lill*. Om det hade blivit nu, hade det inte blivit han eller hon som väntar dig och som kommer att bli den allra bästa. Sugrör - detta är 14:e månaden......................................... Puh.
    Jo så brukar jag med försöka tänka.
    Det tar tid för att vi ska få den rätta ungen =)
  • sugröret
    TheLove skrev 2010-05-04 09:01:23 följande:
    Men gör inte det! Spela roll om du måste köpa en förpackning till. Antaligen hjälper väl rr mer om du tar två om dagen (tror jag) och då blir det kanske billigare i längden att ta två per dag? Nästa försök kan du ju göra ett försök med två tabletter...Nu ska jag gå och ta en tablett föresten för det hade jag glömt. Och så folsyra såklart
    Jo jag tänkte ta 2 om dagen nästa försök. OM det blir ett till såklart ;)
  • sugröret
    Sommaren2005 skrev 2010-05-04 09:02:22 följande:
    Klart vi SKA bli gravida!! Tack för dina tummar, Lovelyy, jag behöver dem. Vet ju hur du har det nu.... men vet du vad jag försöker tänka då och då? Att vi ju måste vänta in den rätta lill*. Om det hade blivit nu, hade det inte blivit han eller hon som väntar dig och som kommer att bli den allra bästa.Sugrör - detta är 14:e månaden......................................... Puh.
    Oj,så länge :/
    Vi har vart aktiva försökare sen dec,men inte haft nå skydd sen 2 år tillbaka..
  • tjötas

Vilken spännande tråd! Har läst bakåt en del och idag är det jag som åker till apoteket och köper rosenrot.

Har försökt få ett syskon till min 4-åring i ett år nu, hade två missfall förra sommaren och sedan dess - nada. Jag räknar kallt med att bli gravid direkt nu med rosenroten . Lycka till, till mig och alla andra !

• sarsaparill

Tog nyss min första rosenrottablett
    Ska bli kul o hänga kvar här  i tråden

• Sussolita

hej
    Efter 12 veckors väntan på mensen så dök dem upp idag, samma dag som jag snubblade in på Eran tråd ;) så nu på lunchen blev det en promenad till apoteket. och första tabletten är redan tagen :) Så nu hoppas vi på plus allihop! :)

Ångra aldrig något som en gång fått dig att le!
  • sarsaparill
    Sussolita skrev 2010-05-05 12:51:05 följande:
    hej Efter 12 veckors väntan på mensen så dök dem upp idag, samma dag som jag snubblade in på Eran tråd ;) så nu på lunchen blev det en promenad till apoteket. och första tabletten är redan tagen :) Så nu hoppas vi på plus allihop! :)
    O vad spännande Då är vi i samma sits
    VARFÖR har det tagit 12 veckor för mensen?
  • Sussolita
    sarsaparill skrev 2010-05-05 13:22:45 följande:
    O vad spännande Då är vi i samma sits VARFÖR har det tagit 12 veckor för mensen?
    Ja riktigt spännande, blir helt till mig :)
    En riktigt bra fråga, jag slutade med min piller (cerazette) den 8e Februari, och send ess har den varit borta :( Vi som äntligen skulle försöka.
    Men nu attans är den här, får hoppas att allt annat funkar nu med :)
    Ångra aldrig något som en gång fått dig att le!
Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!