• Ajliin

karlstad någon ?! :)

Finns det fler som väntar vår/sommarbebis som bor i Karlstad?
    :)

• Svar på tråden karlstad någon ?! :)
  • LillinH
    graf skrev 2010-08-14 21:08:56 följande:

ciao!

japp allt gick fin fint :)

hon va ute på 4,5 tim. jösses va fort det gick när allt kom igång!

för att göra en lång historia kort så blev jag igångsatt för jag hade öppnat mig 5 cm och hade för mkt fortervatten. Detta kunde tydligen göra att jag inte skulle hinna in o föda på bb om vattnet gick hemma samt att det fanns risk för att den lilla dockan skulle snurra runt eller navelsträngen åka ut i förväg av vattenkaskaderna haha

shit va jobigt det e med värkar men det är så fantastiskt när det väl är klart :)

är upp över öronen förälskad i min lilla Tara och står inte ut att vara skild från henne i många sekunder hihi

den 24e åker vi hem till Karlstad igen så då hoppas jag att nån vill ses en sväng, hur år det för er tjejer?! KOMMER DET NÅGRA BEBISAR SNART?

KRAM

så skönt att det gick så fort! =)

JA! snart kommer min bebis!! BF är nu på tisdag, den 24/8 =D så jag hoppas att det verkligen händer snart så jag slipper gå över tiden och vara otålig =)
  • Uliise
    Graf: Jag skulle gärna ses när du är tillbaka i stan
    Majken 100421
  • graf
    Helena Dahl skrev 2010-08-17 19:57:56 följande:
    Du hade tur då när det gick så fort :) Jag låg i 35 timmar jag från första värken :P
    Men allt gick bra iallafall :)?  Ammningen går bra ?
    Javisst är det konstigt att man kan tycka om nån så mycket så fort ;) Hjärtat slår på mig när jag håller min bebis...så mycket känslor :) Mys!

Vi får samla ihop alla och ses :)
    35!!! omg! du är stark kvinna!
    ammningen går bra, det enda är att hon gärna ligger o snuttar på mig, hon har stort sugbehov :)
    konstidt dock att allt känns så naturligt det här med att bli mamma. lill Tara ligger i min famn just nu, har precis ätit o håller på att somna, helt underbart!
    nu när hon sover så mkt så tycker jag mitt liv är mer eller mind´re som innan. hon är enkel att ha med. häromdagen va vi på en tillställning från 12-23! gick jättebra! hur går de för dig?
  • graf

den 4 sept ska IKEA ha loppis utanför. vad sägs om en fika och sen en fyndsväng på loppisen?
    jag o Tara kommer iaf:) nån mer? 

• Uliise
    Hörrni, skulle vi ordna en träff kanske?  Glad Typ fika någonstans, promenad, eller Mariebergsskogen som ni pratade om tidigare? Är less på att bara gå hemma Obestämd
    Majken 100421
  • Helena Dahl
    graf skrev 2010-08-23 19:07:40 följande:
    35!!! omg! du är stark kvinna!
    ammningen går bra, det enda är att hon gärna ligger o snuttar på mig, hon har stort sugbehov :)
    konstidt dock att allt känns så naturligt det här med att bli mamma. lill Tara ligger i min famn just nu, har precis ätit o håller på att somna, helt underbart!
    nu när hon sover så mkt så tycker jag mitt liv är mer eller mind´re som innan. hon är enkel att ha med. häromdagen va vi på en tillställning från 12-23! gick jättebra! hur går de för dig?
    hehe ja men jag var rätt slut kan jag lova dig utan sömn och näring :P
    Jag är också en napp ibland men det börjar funka bättre nu kan byta ut mig mot en riktig napp ;)
    Min lilla tjej sover bara på nätterna hon oftast...ända sen början har hon varit vaken så det har varit jobbigt :) Det är först nu hon börjar att somna lite här och där men är extremt lättväckt hemma men inte om man är ute o vandrar :D Dom är lustiga dom små liven men det är hur kul och mysigt som helst :)
  • ThereseA

Hittade precis på tråden, har BF nu på torsdag.. Kul att se lite fler Karlstadsbebisar!

• solblomma
    graf skrev 2010-08-23 19:19:44 följande:
    den 4 sept ska IKEA ha loppis utanför. vad sägs om en fika och sen en fyndsväng på loppisen?
    jag o Tara kommer iaf:) nån mer? 
    Kan tyvärr inte den 4/9... Ska på bröllop då nämligen. Ses gärna och tar en fika någon dag däremot. Kanske Maribergsskogen som vi nämnt tidigare? Vore kul Glad
  • solblomma
    LillinH skrev 2010-08-20 14:49:24 följande:
    ånej, så besvärligt :-7 jag hade det oxå, men det försvann efter en vecka typ. det kliade som sjutton på armarna och benen haha, va konstigt det kan bli :-/
    det går bra för mig, den här sista tiden har jag mått som bäst faktiskt, och rädslan för förlossningen har släppt ganska mkt, jag ser fram emot den, den får gärna börja när som helst! ska bli så spännande!

nje, jag funderar själv på vad jag ska packa i den där väskan haha =) men jag måste verkligen ta tag i saken snart eftersom BF är nu på tisdag, så det kan ju hända grejer när som helst nu. en kompis tipsade mig om att ta med dextrosol (druvsockertabletter) för lite snabb extra energi, så man kanske skulle testa det.

idag fick jag en bärsele i present =) hoppas hon kommer att gilla att sitta i den, verkar ju praktiskt =)
    Vad skönt för dig att klådan var övergående! Själv tror jag att jag håller på att bli galen snart, speciellt när det kliar på nätterna... Hoppas verkligen att det ger sig snart, så att man kan må bra de här sista veckorna.

Var på förlossningsvisningen idag iaf och nu känns det verkligen att det närmar sig. Längtar så efter att få se den lille plutten! Hoppas allt går bra för dig när det väl sätter igång :)

Bra tips med druvsockret! Man kan ju verkligen behöva lite extra energi... :P Själv ska jag packa väskan i helgen tänkte jag.

Ja, en bärsele är nog praktiskt att ha. Själv har jag köpt en bärsjal av en kompis,men vi får se om man får någon nytta av den. Verkar lite bökigt, tycker jag, men en del använder sådana mycket.

Lycka till om förlossningen drar igång! :)
  • graf
    Uliise skrev 2010-08-23 19:21:21 följande:
    Hörrni, skulle vi ordna en träff kanske?  Glad Typ fika någonstans, promenad, eller Mariebergsskogen som ni pratade om tidigare? Är less på att bara gå hemma Obestämd
    jag tar gärna en fika o promenad. kan vilken dag som helst efter imorgon! nån mer?
Svar på tråden karlstad någon ?! :)