• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • Stargirl
    Hallon4 skrev 2010-11-25 13:46:04 följande:
    Nej, så här ser den ut men jag har inte sådana handtag. Utan hemska guldiga...Tror ni att den går att få fin och lantlig? Eller bör jag ge mig ut och leta på antikaffärer?
    Jag tog bilden från Blocket, är det ok att göra så?

Jag tycker inte att det finns någon som helst framtid för dessa möbler....oavsett färg
  • Hannnas
    Stargirl skrev 2010-11-25 17:24:06 följande:
    Jag tycker inte att det finns någon som helst framtid för dessa möbler....oavsett färg
    Håller tyvärr med... skulle hellre satsa på någon billig furumöbel från 80-90talet isf o måla om, de gjordes ju massor i "allmogestil" i furu då och de säljs, nästan skänks bort numer...

.?:*¨¨*:?. www.brunnegard.blogspot.com/ .?:*¨¨*:?.
  • ninmid
    Det ljusa livet på landet skrev 2010-11-25 14:53:44 följande:
    Gillade griffeltavlan. Där kan man sätta söta postislappar till varandra
    Eller hur =) Och kalasinbjudningar och annat som man annars inte har någon direkt plats för ; )
  • Duntoffla
    Hallon- Tyvärr är jag nog benägen att hålla med Hannnnah och Stargirl ang skåpet. Anledningen är snarare att det är för kantigt än själva färgen. Trodde det var mer likt det jag visare. Men vem vet, det kanske funkar?
  • Hallon4

Jag vet att det nog är fel, men ibland kan man hoppas...
    Mitt skåp har en rundad list längst upp som inte detta har.

Nej, jag kanske köper ett sånt där avlutat och målar istället.

• Carmen1

Vad har ni för gardiner hemma? Har just nu inga gardiner alls...

Det lutar lite åt hissgardiner. Fönstret är typ 103, men räknar man bed fodret är bredden knappt 130. Hur sätter ni gardinen? Jäms med foderkanterna eller inuti fönstret? Om ni förstår hur jag menar...?

• nemo08

I köket har jag hissgardiner och dom slutar jäms med fodret, sitter inte "i" fönstret alltså, själv tycker jag det är snyggare när gardiner kommer en bit förbi fönster/foder så inga lister syns (om man tex har panelgardiner). Panelgardiner har jag i vardagsrum, vita med svart/gråa själkar/blommor på. I sovrummet har jag en skir spetsgardin som täcker hela fönstret, men eftersom den är så tunn är det full syn ut och ger lika bra ljusinsläpp. Blir inga julgardiner i år.. Satsar på pynt och andra dekorationer..

• Stargirl
    Carmen1 skrev 2010-11-25 21:47:04 följande:
    Vad har ni för gardiner hemma? Har just nu inga gardiner alls...

Det lutar lite åt hissgardiner. Fönstret är typ 103, men räknar man bed fodret är bredden knappt 130. Hur sätter ni gardinen? Jäms med foderkanterna eller inuti fönstret? Om ni förstår hur jag menar...?
    Vita hissgardiner, vit/beige randiga hissgardiner.....fast vi har köpt hissgardiner som hänger i en gardingstång nu senast.
  • marjas
    Duntoffla skrev 2010-11-28 19:17:51 följande:
    Hoppas att ni har en mysig advent.  I fredags kväll såg jag ett fint klädskåp från Englesson på Blocket  för 600 kr och idag hämtade sambon det. Superfint! Är så nöjd.  Ska dock fräscha upp det med lite ny färg. Det kommer bli perfekt till lillans rum. Kolla på länken om ni vill kika

septemberflikkan.blogspot.com/2010/11/kladska...
    Jättefint skåp! Vi har köpt ett klädskåp från IKEA och idag köpte jag nya knoppar till, vita med rosa prickar av porslin. Nu ska bara rummet bli klart så vi får montera upp skåpet någon gång. :)
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14