• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • nemo08

ÅÅÅhhhh vad det kliar i julpyntapiffafint-fingrarna....! Men smyger lite här hemma. Appråpå jul så kom jag att tänka på julklappar, köper ni alla klappar eller är ni duktiga och gör egna julklappar, ja typ göra eget godis, tvål osv och ge bort? Tänkte om jag i år skulle göra nått eget pyssel som man kan ge i "symbolisk gåva" till de vuxna. Barnen köper vi julklappar till, men vi vuxna (syskon emellan) brukar eg aldrig köpa till varandra... Oftast har man ju allt och viktigast är ju att ge till barnen. Hur gör ni, köper och byter ni klappar med alla i familjen? Och gör ni egna julklappar? Tomte

• Stargirl
    nemo08 skrev 2010-11-22 10:09:16 följande:
    ÅÅÅhhhh vad det kliar i julpyntapiffafint-fingrarna....! Men smyger lite här hemma. Appråpå jul så kom jag att tänka på julklappar, köper ni alla klappar eller är ni duktiga och gör egna julklappar, ja typ göra eget godis, tvål osv och ge bort? Tänkte om jag i år skulle göra nått eget pyssel som man kan ge i "symbolisk gåva" till de vuxna. Barnen köper vi julklappar till, men vi vuxna (syskon emellan) brukar eg aldrig köpa till varandra... Oftast har man ju allt och viktigast är ju att ge till barnen. Hur gör ni, köper och byter ni klappar med alla i familjen? Och gör ni egna julklappar? Tomte
    Nej, vi ger inga julklappar till vuxna. Min man köper alltid ngt till sin pappa iofs, men annars nej. Vi brukar göra eget julgodis och köper ofta fina burkar och band och ger bort en glasburk med knäck eller ngt sånt.
  • Hannnas
    Vi köper till de vuxna, är inte så många på min sida (som firar på julafton hemma hos oss) så det fungerar... Till min mans sida har vi ett julklappsspel där alla ger 2 julklappar var och de gör jag själv... förra året gjorde jag en burk med inlagd fetaost och en burk med bananfudge... iår vet jag inte riktigt än... 
    .?:*¨¨*:?. www.brunnegard.blogspot.com/ .?:*¨¨*:?.
  • beb2

Hej alla inredningsintresserade!

Underbart tråd...
    Vill tipsa er om en supersöt sida med gulliga illustrationer.

Det finns bla en helt underbar ABC-tavla och 123-tavla fyllda med kakor, bullar och tårtor. Plus himla mycket annat fint. Detta hittar ni på:

www.heanochfiansbyra.se 

Gå in och titta!
    Kram 

• Ankmor
    Superkex skrev 2010-11-22 07:28:18 följande:
    Ankmor: Är det mig du letar efter? Är inne och ströläser lite nu och då men har inte mycket tid över till FL. Fullt upptagen med att sniffa bebis numera.
    Om du är Hjortan så är det absolut dig jag söker!

Har funderat lite över hur du har det + att Ester och Astrid söker sällskap av en syster - om du har någon på lager.

Grattis till bebisen!
    Tomt här just nu...
  • Ari Gold
    Vi brukar säga att vi inte ska köpa något till vuxna men det slutar oftast med att vi köper i alla fall. Har i år tänkt ha som tema at alla får något hemgjort eller begagnat.
  • Superkex

Ankmor: Jag inboxar dig Hjortans mailadress.

• libero
    Ankmor skrev 2010-11-22 11:12:21 följande:
    Om du är Hjortan så är det absolut dig jag söker!

Har funderat lite över hur du har det + att Ester och Astrid söker sällskap av en syster - om du har någon på lager.

Grattis till bebisen!
    Ankmor!
    Superkex är Nublu......

Tror att det blev lite förvirrat här inne.

Mettan!
    Vi får ropa högt så kanske Hjortan kommer tillbaka till oss.
  • Valkyria84

Halloj!!!

Alla ni som måla om saker själv till vitt/antik vitt vilken färg använder ni er av??

Jag ska måla om mina sängbord som är indiska de heter indus. Själva borden är ju fina till formen men de är mörk bruna! Nu vill ja ha dem vita!!  Drömmer

(¯`°?.¸ ღ♥ LOKE 080907 ♥ FREJ 091102♥ღ ¸.?°´¯)
  • Hannnas
    Valkyria84 skrev 2010-11-22 13:44:29 följande:
    Halloj!!!

Alla ni som måla om saker själv till vitt/antik vitt vilken färg använder ni er av??

Jag ska måla om mina sängbord som är indiska de heter indus. Själva borden är ju fina till formen men de är mörk bruna! Nu vill ja ha dem vita!!  Drömmer
    Jag blandar lite, tycker inte om när alla möbler har exakt samma vita nyans

Vissa målar jag enbart med grundfärg och vaxar

Andra målar jag med första nyansen åt grått (antikvit)...

.?:*¨¨*:?. www.brunnegard.blogspot.com/ .?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14