• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • Duntoffla
    marjas skrev 2010-11-28 22:23:16 följande:
    Jättefint skåp! Vi har köpt ett klädskåp från IKEA och idag köpte jag nya knoppar till, vita med rosa prickar av porslin. Nu ska bara rummet bli klart så vi får montera upp skåpet någon gång. :)
    Tack! Vilket skåp blev det från IKEA? Och var köpte du knopparna? Det är något sådant jag är ute efter till det här skåpet. Antingen rosa med vita prickar, vita eller vita med rosa prickar/ränder.
  • nemo08

Duntoffla; vilket härligt skåp så fint!! Till barnrummet? Skulle vilja ha nått skåp som linneskåp, men har inte hittat något som passa än..

Är förresten så himla glad och måste bara berätta/skriva av mig nånstans; har blivit kontaktad av en tidning/journalist som är intresserad av att göra en liten artikel/reportage hemma hos oss! Handlar om en före-efter förvandling och jag vet inte, det kanske är hemligt, och inget är väl helt hundra än men blev bara så glad att nån skulle vara intresserad när det finns såå många andra fina hem därute!!

• Duntoffla
    nemo08 skrev 2010-11-30 07:37:09 följande:

Duntoffla; vilket härligt skåp så fint!! Till barnrummet? Skulle vilja ha nått skåp som linneskåp, men har inte hittat något som passa än..

Är förresten så himla glad och måste bara berätta/skriva av mig nånstans; har blivit kontaktad av en tidning/journalist som är intresserad av att göra en liten artikel/reportage hemma hos oss! Handlar om en före-efter förvandling och jag vet inte, det kanske är hemligt, och inget är väl helt hundra än men blev bara så glad att nån skulle vara intresserad när det finns såå många andra fina hem därute!!

Ja, det vare tänkt till barnrum men det är himla stort så vi får se.

Vad roligt att ni blivit tillfrågade om ett reportage. Grattis!
  • Hannnas

Duntoffla... underbart fint skåp!!

Carmen... jag har hissgardiner i köket, gömt inuti smygarna... sen har jag knytisar i sovrummet och spetsgardinger i v-rum... o lite andra gardiner som ska bytas ut där... har endel rum (8 rok) så allt är inte klart än o det är måånga fönster överallt...

Nemo... så himla skoj måste man ju få läsa sen ju

Själv har jag målat lite det sista jag med... målat ett vitrinskåp med välvd topp så att säga, o massa sprjöjs (fyy för att måla dem, in o utsida urk)... klädde insidan av glaset med veckad spets och har hängt upp ett par fina kransar i mjuken på dörrarna blev kanon faktiskt, man kan inte tro hur det såg ut tidigare... galet... 

.?:*¨¨*:?. www.brunnegard.blogspot.com/ .?:*¨¨*:?.
  • Hallon4

Hannnna Kan du beskriva mer ingående hur skåpet såg ut. Om jag skulle måla mitt fula vitrinskåp skulle jag byta ut bakstycket mot pärlspont.
    Vill vara tydlig med att mitt skåp inte är exakt som bilden utan välvd topp och inte långa moderna handtag. Dessutom har jag  bara vitrindelen.
    Men ni behöver inte tycka att det går att måla om!
    Skåpet är av riktigt trä och inget laminat.

Jag tycker själv att vitrinen är ful, men tänkte att det kanske gick att förändra....
    Tycker ju att ni är experter!

• Hannnas
    Hallon4 skrev 2010-11-30 10:44:14 följande:
    Hannnna Kan du beskriva mer ingående hur skåpet såg ut. Om jag skulle måla mitt fula vitrinskåp skulle jag byta ut bakstycket mot pärlspont.
    Vill vara tydlig med att mitt skåp inte är exakt som bilden utan välvd topp och inte långa moderna handtag. Dessutom har jag  bara vitrindelen.
    Men ni behöver inte tycka att det går att måla om!
    Skåpet är av riktigt trä och inget laminat.

Jag tycker själv att vitrinen är ful, men tänkte att det kanske gick att förändra....
    Tycker ju att ni är experter!
    hmm jag har ingen bra bild på det här på jobbet... men det ser ut Ungefäär såhär http://www.blocket.se/stockholm/Vitrinskap_30972609.htm?ca=16&w=3  dock är det välvt över hela toppen, och även dörrarna är i harmoni med krönet... sen har det ingen glasvitrin på sidorna...

Nu är det ju vitmålat, o knoppar utbytta mm mm... så det ser helt annorlunda ut... Kan försöka ta bild senare ikväll, eller imorgon (idag kan bli tajt om tid)...

Sen är jag ingen expert på nåt vis alls  
  • sarahl

till helgen skall jag hämta hem detta skåp. Jag tänkte måla det vitt såklart o sedan funderade jag på att ha det i mitt syrum till att förvara tyger o tbh i. Någon som målat ett liknande skåp o har bilder?

lokus.se/Exp_SearchStart_all.asp&iPage=4&SearchMode=&cgAdStatusID=-1&iCustomerType=-1&strFreeText=&strCounty=Gotland&strPortalAndProductType=5,42&bShowThumb=True&SortOrder=ValidFrom&SortDir=DESC

• Hannnas
    sarahl skrev 2010-11-30 12:49:48 följande:
    till helgen skall jag hämta hem detta skåp. Jag tänkte måla det vitt såklart o sedan funderade jag på att ha det i mitt syrum till att förvara tyger o tbh i. Någon som målat ett liknande skåp o har bilder?

lokus.se/Exp_SearchStart_all.asp?cgProductID=...
    fint, jag har ett liknande, fast med en vitrindörr i mitten, så lite större är det men liknande modell och från ungefär samma årtionde, (mitt är 30-tal, tror ditt kan vara 40 tal?).. tror det finns en bild i min folder här på FL på det... en gammal bild dock och då tror jag det är utan spetsen bakom glaset...

Men det kommer säkerligen bli skiitsnyggt när du målat det! 
  • Det ljusa livet på landet
    ninmid skrev 2010-11-30 13:39:55 följande:
    Min "kom ihåg tavla" har kommit, vad tycker ni?

petitfashion.se/2010/11/30/in-my-house
    Den e verkligen fin, jag har oxå en griffeltavla, men inte med det där extra som du har med klämmor och när. Din e väldigt fin.
    En dag i taget..
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14